Brugere

Medlemmer online
Der er ingen medlemmer online.

http://www.bsr-tuning.dk

Skriv nyt emne   Besvar indlægget
Vis foregående emne Printable version Login for at vise private beskeder Vis næste emne
Forfatter Besked
casper-fischerOffline
Emne:   IndlægSkrevet: den 05. Mar 2010 - 10:51
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

Indmeldt: 25. Dec 2004
Geografisk sted: Esbjerg
Status: Offline
en 9k er da den nemmeste og billigeste.En god gammel 9000 cc monter trionic 5,5 og monter en 2,3 maskine. også en eller anden stor turbo. op til Daniel og live mappe også har du snilt 300 hk.
Ellers en 9000 aero så gammel så mulig ned til 1993. den laver du ca 300 hk med standart opsætning

Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside  
Besvar, med citat Tilbage til toppen
ken9000Offline
Emne:   IndlægSkrevet: den 05. Mar 2010 - 10:59
SAAB NET NYBEGYNDER

Indmeldt: 04. Mar 2010

Hvad tager han for sådan en live mappe tur der nogen der ved det.

9K aero 92-97. fik næsten foræret en fantastisk velholdt 9K 2.3 turbo aldrig vinterkørt og købte en 2,3 aero i sweden og gik så igang med ombygning. lang tid senere har jeg en 97 Aero fra 92 Smile med 260.000 på klokken.

Vis brugerens profil Send privat besked  
BAASOffline
Emne:   IndlægSkrevet: den 05. Mar 2010 - 13:01
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Indmeldt: 21. Jun 2005

Det ved jeg nu ikke, jeg ser flere fordele med 9-5 Smile

9000 skal have en ombytningsboks
Prisen er 4795kr (2695kr for 2,3T og Aero) for boks + pris for installation
http://produkter.bsr-tuning.dk/t766/

9-5 kan få en softwareopgradering med f.eks. BSR PPC på få minutter og så kan man nedgradere igen hvis man skal til syn Idea
Prisen er 4695kr for boks + gør det selv pakke
http://produkter.bsr-tuning.dk/t24/

casper-fischer skrev:
en 9k er da den nemmeste og billigeste.En god gammel 9000 cc monter trionic 5,5 og monter en 2,3 maskine. også en eller anden stor turbo. op til Daniel og live mappe også har du snilt 300 hk.
Ellers en 9000 aero så gammel så mulig ned til 1993. den laver du ca 300 hk med standart opsætning

Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside  
Saab-danielOffline
Emne:   IndlægSkrevet: den 05. Mar 2010 - 22:50
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

Indmeldt: 14. Jan 2004
Geografisk sted: Downtown Ikast
Den større pris for enkelte 9k'ere er fordi de ikke har en magnetventil, det er eneste forskel, boksene er fysisk ens, der er bare forskellige software i dem...
Mht live-mapping, skriv en mail... Smile
Det kan dog også laves som trim-boks... Igen, mail...
Daniel.

http://www.fischer-saab.com/

Tidligere:
'96 9000 Aero - special-mappet af fischer-saab.com, T7 APC ventil, 3" udstødning - 293hk, 470nm

Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside MSN Messenger  
casper-fischerOffline
Emne:   IndlægSkrevet: den 06. Mar 2010 - 15:49

hvis projektet skal være billigt så er 9000 det sikre valg. Gearkassen er nogenlunde stærk og en 9000 er jo noget billigere i indkøb end en 9-5. Motoren er også bedre i en 9000 da stempelringene er tykkere også liggere der mange 2,3 motore rund omkring.

sg
Emne:   IndlægSkrevet: den 07. Mar 2010 - 10:26
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Indmeldt: 17. Jan 2004
Geografisk sted: Hobro
enig i 9000 i denne sag. Motoren er stærkere og taler vi aero er det udst. og box trim der skal til.

prøv at chekke hvad det koster ved trimfirmaer at få 300 hk i en 9-5'

og kort efter 300 hk skal den have smedede stempler mens 9k holder til 400 hk på original blok

mvh

hf-eco-powerOffline
Emne:   IndlægSkrevet: den 07. Mar 2010 - 10:43
SAAB-MANIAC

Indmeldt: 08. Aug 2005
Geografisk sted: ALS
Man bemærker i den sammenhæng, at der findes et utal af de "tossede" svenskere, der hælder T5 stumper i deres voldtunede 9-5´ere Surprised

/Henrik

vikingOffline
Emne:   IndlægSkrevet: den 08. Mar 2010 - 15:09
SAAB-MANIAC

Indmeldt: 02. Mar 2005

9k (MY95-) havde en stærk motor. Helt sikkert den mest robuste motor hos saab til dato.

Da 9-5 blev fedet op i vægt i forhold til 9000, måtte den samlede forbedret brændstof økonomi komme vha. udmagring af motoren. Den gik ikke at den nye model brugte mere benz end den gamle !!! (Desuden kom der nye regulativer ang. udst. gasserne).

Så 9-5 fik i forhold til 9000 mindre stempler, mindre stempel ringe oma..

Min anbefaling til speedrush i en saab :
Køb en saab 9k my95- strip den for alt unødigt ( klima, bagsæder, beklædning, reservehjul og meget meget anden. Grovtun den til 300 HK og bliv king of the road !!!

Eller kØb en subaru impreza turbo....

casper-fischerOffline
Emne:   IndlægSkrevet: den 08. Mar 2010 - 22:19

hvad er det lige helt præcis som gør forskelden på 93 2,3 turbo og 94 2,3 turbo og frem. Hvad er det der gør dem stærkere. Gear kassen skulle være bedre ja men er vi 100 % sikker her. Selve motoren er jeg ret sikker på at de gamle 2,3 er næsten så gode som de nye faktisk har jeg set flere ødelagte plejllejer på de ny end de gamle men måske køre der også væsnligt flere nye (kort) motore rundt. Toppen på de gamle er ikke for gode de revner og kan ikke flowe lige så mange hk som de nye. De nye topstykker har en bedre forbrændingskammer og indsugningsventilerne er 1 mm større samt de er neddrejet på stammerne .Selve blok med stempler og div er de lige stærke. Jeg laver 400 hk på standart blok

JakeOffline
Emne:   IndlægSkrevet: den 09. Mar 2010 - 08:45
EXTREME SAAB FREAK

Indmeldt: 17. Apr 2006
Geografisk sted: 2300 Kbh S
Enig med Casper. Synes ofte årgang 93 står for skud som en dårlig motor, og at en 94+ har ry for at være meget meget bedre. Men hvor meget?

Min 93'er gik også i topstykket, men ellers har der ikke været noget. Og det er jo ikke umuligt at smide et kort topstykke på lang motor.

Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside MSN Messenger  
vikingOffline
Emne:   IndlægSkrevet: den 09. Mar 2010 - 08:52
SAAB-MANIAC

Det er topstykkerne der er synderen i lang motoren.
Der er også nok. Revnet top = Død motor

casper-fischerOffline
Emne:   IndlægSkrevet: den 09. Mar 2010 - 15:33

revnet top =død motor arr den var grov.Viking som jacob skriver kan en kort top rimelig nemt monteres på en lang motor ellers kan man jo finde en anden brugt. Død motror det har jeg nu aldrig hørt pga topstykket. Smider en 16v ford eller opel tandremmen skifter man jo helder ikke motoren man repper toppen

vikingOffline
Emne:   IndlægSkrevet: den 09. Mar 2010 - 20:53
SAAB-MANIAC

Nu må du forstå mig "rigtigt" Hvis toppen revner kan der opstå store drift forstyrrelser. Vand tab og overhedning. For højet tryk i kølesystemet oma.

Motoren er ikke ødelagt. Men for ikke motorkyndige er 10kkr fordampet som dug for solen i en sådan happening. Hvis og så fremt revnen kan svejses igen..

Det giver ihvert fald drift stop med midlertidig tab af køretøjet til det kan reppes igen...

sg
Emne:   IndlægSkrevet: den 09. Mar 2010 - 22:15
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Indmeldt: 17. Jan 2004
Geografisk sted: Hobro
...så på ´94 og frem er der korttop, bedre gearkasse samt trionic 5. Ja ja T5 var der også på ´93 aero, men for dem der ikke lige har mønt til en aero så er 94 frem det sikreste- derfor det altid fremhæves tror jeg.

mvh

casper-fischerOffline
Emne:   IndlægSkrevet: den 11. Mar 2010 - 10:30

Viking det er rigtig nok på den måde men det er jo det samme hvis toppakningen springer og det gør de jo på alle biler. Men naturligvis den nye model med kort motor er at fortrække. Jeg køre selv med lang motor og kort to af samme grund.
SG det er rigtig nok men skal projektet være lavpris må bilen jo ikke koste så meget så var det mig så købte jeg en gammel cc og byggede en kort motor i og monterede trionic 5,5.

Vis ikke emner ældre end:     
Gå til:  
Alle tidspunkter er CET (Europa, GMT+1)
Skriv nyt emne   Besvar indlægget
Vis foregående emne Printable version Login for at vise private beskeder Vis næste emne
[Forsiden]
PNphpBB2 © 2003-2007 

Stedet for Saab interesserede   
Get Free Themes!