| Forfatter |
Besked |
ken9000
|
|
Emne:
Skrevet: den 10. Mar 2010 - 21:22
|
|
SAAB NET NYBEGYNDER
Indmeldt: 04. Mar 2010
Status: Offline
|
|
http://www.danco-oil.dk/default.asp?pid=1
Kender ikke dem du nævner men vil da udvide min horisont lidt og læse lidt om dem.
men om det er religion inden for motorolie ??? jeg så rene gøre en thansen "virkelig skodolie om til en olie der slog alt vi medbragte ved at tilsætte 4% danco tech 2000?
Det kommer jo i den grad an på hvad der taler for og imod men sink er jeg sikker på det ikke er. der findes mange forskellige forsøg på at skabe det dancooil har skabt og mage er det da lykkedes for men ved ikke om de kan prale af at de også har skabt en kloroforering som ikke ruster og som kan smøre på den måde det her kan og det er ikke så ringe enda hehe
Men man skal se det og mærke det før man kan tro på det og det er bare at finde nogen stykker som er interesseret og så tage nogle olier med ud til ham som i vil have testet i hans prøvemaskine så kan i sammenligne dem med hans og tag da endelig lige noget rsv med også
Og hvis det ikke lige bliver rene der laver testen er der helt sikkert en fra dancooil der har lyst til at vise og forklare hvad det består af jeg syntes det var yderst lærerigt
Om ikke andet kan man altid lave en tur ud af det og have det hyggeligt..... |
_________________ 9K aero 92-97. fik næsten foræret en fantastisk velholdt 9K 2.3 turbo aldrig vinterkørt og købte en 2,3 aero i sweden og gik så igang med ombygning. lang tid senere har jeg en 97 Aero fra 92 med 260.000 på klokken.
|
| |
|
|
|
 |
ErnstHøjbergJeppesen
|
|
Emne:
Skrevet: den 16. Mar 2010 - 20:46
|
|
SAAB FREAK
Indmeldt: 10. Feb 2004
Geografisk sted: Vejle
|
|
Interessant at høre jeres erfaringer. Jeg har nu kørt ca. 2.000km med RVS i motoren, - og jeg må indrømme, der er en mærkbar forskel.
Motoren har kørt 350.000km - er åbenbart ikke til at slide op. Kører med Maptun 3 uden den mindste mislyd, og yder nok mere end lovet! Bruger ca. 1/4 l olie på 10.000km, - og æder et par dæk på 25000km. Det må jeg have rettet. Nogen der kender en metode? Glem det, - det bliver nok for kedeligt.
Men RVS - tror jeg kan yderligere forlænge levetiden på en motor. Trods det at motoren gik godt før RVS, er der nu en tydelig forskel i motorgangen.
Tak for gode indllæg! |
|
|
| |
|
|
|
 |
troels
|
|
Emne:
Skrevet: den 17. Mar 2010 - 18:41
|
|
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indmeldt: 13. Jan 2004
Geografisk sted: København
|
|
Hej Ernst
Fin tilbagemelding, kan du uddybe hvilke fordele det har givet på din motor udover "en tydelig forskel i motorgangen"
Gav du den 1 eller 2 behandlinger. Hvilken bil er det i øvrigt?
mvh
Troels |
|
|
| |
|
|
|
 |
ErnstHøjbergJeppesen
|
|
Emne:
Skrevet: den 17. Mar 2010 - 20:04
|
|
SAAB FREAK
Geografisk sted: Vejle
|
|
Hej Troels.
Det er en SAAB 9-5, 2,0t fra 2000 med Maptun stage 3 og lidt andre småtterier.
Ud over den mere bløde motorgang er den også blevet bedre til at komme ud af starthullerne. Før kunne den godt have det med at give et lille nøk, når man starter, før den rigtig tager fat. Nu er det næsten som med en diesel. Man træder på højre pedal og slipper den til venstre, og så accellererer den der op ad uden den mindste rykken. Måske en tilfældighed, - men jeg kan ikke lade være med at tænke på, at de bevægelige dele i motoren har fået en lavere friktionsmodstand, og derfor skal der en mindre kraft til at få det hele til at køre. Nåh ja - det med dieselen, det var kun som en sammenligning med diesel bilernes fine evne til at gå lige til den ved start. Det er ikke en sammenligning med accelerationsevnen, for da skal det være en noget kraftig diesel, hvis den vil følge med.
Også lige en anden ting. Jeg har et par gange tænkt på, om motoren overhovedet var i gang, når jeg holdt stille ved rødt lys. Den er bare blevet tavs - næsten.
Jeg har givet den 2 behandlinger lige efter bogen.
Mvh Ernst |
|
|
| |
|
|
|
 |
troels
|
|
Emne:
Skrevet: den 17. Mar 2010 - 20:24
|
|
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indmeldt: 13. Jan 2004
Geografisk sted: København
|
|
Super lige hvad jeg ville høre
mvh
Troels |
|
|
| |
|
|
|
 |
PeterM
|
|
Emne:
Skrevet: den 17. Mar 2010 - 20:32
|
|
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Geografisk sted: Jyllinge
|
|
Jeg kan tilføje min egen erfaring med RVS. Først og fremmest er det værd at bemærke at midlet -hvis man skal tro salgsmaterialet- er grundlæggende forskelligt fra de mange friktionsnedsættende olieadditiver på markedet, idet RVS simpelthen skulle danne en ny metalkeramisk slidflade på alle bevægelige dele med et jernindhold.
Jeg har endnu ikke prøvet det på en SAAB, men ladet min 94' passat 1,9 TDI med 425.000 km på bagen være prøveklud. Den virkede efterhånden meget slidt og ikke mindst var turboen begyndt at fløjte meget karakteristisk. Jeg fik endelig taget mig sammen til at give den en dobbelt RVS behandlig - lige efter bogen. Efter få km stoppede turboen med fløjteriet, og motoren er mere stille. Nu har jeg kørt 3000 km siden, og effekten af behandlingen skulle så være fuldstændig. Nu synes jeg imidlertid, at den går mere "hårdt" end tidligere. Jeg har en lomme-teori om at det kan hænge sammen med at der nu er misforhold mellem den "renoverede" motor og den slidte dieselpumpe - den ryger nemlig også mere end tidligere (sort røg under acc.) så nu overvejer jeg at prøve en flaske RVS til dieselpumpen også.
Under alle omstændigheder er det min fornemmelse at behandligen kommer til at forlænge levetiden for motor/bil? og at jeg ikke skal bøvle med turboen foreløbigt- og det er det hele værd
Mvh PM |
|
|
| |
|
|
|
 |
ken9000
|
|
Emne:
Skrevet: den 18. Mar 2010 - 18:26
|
|
SAAB NET NYBEGYNDER
Indmeldt: 04. Mar 2010
|
|
Folk herinde sværger godt nok meget til RSV da det må jeg nok sige ........ |
_________________ 9K aero 92-97. fik næsten foræret en fantastisk velholdt 9K 2.3 turbo aldrig vinterkørt og købte en 2,3 aero i sweden og gik så igang med ombygning. lang tid senere har jeg en 97 Aero fra 92 med 260.000 på klokken.
|
| |
|
|
|
 |
|
|