| Forfatter |
Besked |
MRasmussen
|
|
Emne: Tirsdagsmodel
Skrevet: den 10. Mar 2010 - 21:59
|
|
SAAB NET NYBEGYNDER
Indmeldt: 17. Mar 2007
Status: Offline
|
|
Tja, nu plejer jeg jo ikke at skrive herinde, medmindre jeg har haft den gamle skønhed igennem syn, men jeg synes nu alligevel, at det er tid igen.
Vinteren har været hård ved min efterhånden gamle bil, men udover et par rustpletter, har jeg ikke haft problemer. Den har startet og kørt hver dag gennem hele vinteren, og end ikke sprinklersystemet har svigtet en eneste gang.
Den har rundet 134000 og brummer stadigt lystigt uden brug af hverken olie eller vand. Jeg har naturligvis skiftet olie og tændrør hver 10000 km og desuden har jeg fået tjekket kølervæsken, men alt er i skønneste orden. Ved juletid skiftede jeg servovæske, og det fjernede en pivende lyd i yderstilling.
Her til foråret overvejer jeg at skifte pollenfilter, vandpumpe, akkumulator og diverse remme. Hvad skal jeg ellers overveje at tilse?
Jeg har i øvrigt bemærket, at folk i gamle OG900 er begyndt at hilse på mig, når jeg kommer kørende! Det er jo særdeles hyggeligt, men betyder det, at OG900 er ved at være en sjældenhed på de danske veje?
I sommer kørte jeg Polen rundt i det gamle vidunder. 4763 km i alt uden vrøvl. Det var en ganske god bil at køre rundt i i Polen, da det åbenbart er lidt risikabelt at køre rundt i nyere biler i Polen! Jeg kom i ganske god kontakt med de lokale, og et pladeværksted tilbød mig en total renovering af bilen (med omlakering) for ca. 4000 danske kroner. Hmm, måske vender jeg tilbage til ham om nogle år?
Godt forår til jer alle,
Hilsen
Michael |
|
|
| |
|
|
|
 |
Edwins
|
|
Emne:
Skrevet: den 10. Mar 2010 - 22:10
|
|
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

Indmeldt: 19. Aug 2005
Geografisk sted: Knastrup, civilisationens vugge.
|
|
Skøn Og-fortælling.
Jeg er selv kørendes i en '83T, pålidelig som jeg selv..
MRasmussen spurgte:
Betyder det, at OG900 er ved at være en sjældenhed på de danske veje?
Ja.
De blev ikke slidt op, de blev saltet bort..  |
_________________ En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
|
| |
|
|
|
 |
troels
|
|
Emne:
Skrevet: den 10. Mar 2010 - 22:15
|
|
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indmeldt: 13. Jan 2004
Geografisk sted: København
|
|
Hej Michael
Godt indlæg. Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men her i kbh, så synes jeg ikke at der er samme hilse lyst blandt saab-ejerne. Det kunne dog være hyggelig gestus enten blot OG900 til OG900 eller Saab til Saab.
mvh
Troels |
|
|
| |
|
|
|
 |
saabif
|
|
Emne:
Skrevet: den 11. Mar 2010 - 07:12
|
|
SAAB FREAK

Indmeldt: 11. Apr 2009
|
|
| jeg har prøvet det et par gange uden held,jeg kan se på folk at de tænker hvem f..... var det. |
_________________ Hilsen Danny.
Medlem # 429
9-5 03
|
| |
|
|
|
 |
viking
|
|
Emne:
Skrevet: den 11. Mar 2010 - 08:13
|
|
SAAB-MANIAC
Indmeldt: 02. Mar 2005
|
|
OG900 Cab ejere hilser på hinanden.
Til gengæld ser man ikke så mange af dem... og kender/har set vel ca. halvdelen af dem gennem SKD |
|
|
| |
|
|
|
 |
Lanng
|
|
Emne: og900 hilser da på hinanden...
Skrevet: den 12. Mar 2010 - 20:13
|
|
ULTRA SAAB FREAK

Indmeldt: 05. Jun 2008
|
|
På mine ture rundt i Europa og i det Engelske hilser og900 altid på hinanden. Desværre prøver jeg ihærdigt, at få indført samme skik i DK. Dette kræver trodsende (og tossende) blikke fra alm. og900 ejere som blot tror jeg er en særling - hvilket de også har ret i...
Enkelte gange har jeg lagt en seddel i forruden på og900, hvis ejer jeg kort har snakket med, og overvirkelig også at sætte seddler i ruden på Opel, Saturn og andre GM relaterede bilmærker om at de skulle se at få sig en rigtig bil
ANYWAY, jeg holder fast i at hilse på og900 ejere - så kan i @§%"#€ lære det!
Kunne du evt lægge adressen op på din polske RustDoktor, når du kommer så langt
God weekend fra LANNG(t)ude |
_________________ "Fortroligt"
|
| |
|
|
|
 |
|
|