| Forfatter |
Besked |
sagittariusboy
|
|
|
Emne: Køb af Saab 9-3 årgang 08 - Tips og rådgivning
Skrevet: den 06. Jul 2010 - 17:07
|
|
SAAB NET NYBEGYNDER
Indmeldt: 06. Jul 2010
Status: Offline
|
|
|
|
|
 |
hmg
|
|
Emne: Køb af Saab 9-3 årgang 08 - Tips og rådgivning
Skrevet: den 06. Jul 2010 - 22:33
|
|
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Indmeldt: 15. Maj 2006
Geografisk sted: Jylland
|
|
Det er en helt igennem bundsolid bil - og fra og med faceliftet i '08 blev bilen stort set fejlfri... i hvert fald er den fri for alle de småfejl, især de første årgange af 9-3SS havde. Bemærk at man kan gøre et fantastisk køb, da bilerne har tabt uforholdsmæssigt meget i værdi. Man betaler samtidig ikke mere for en 2,0t end for en 1,8t på '08-modellerne, derfor kunne det måske være værd at overveje en 2,0t, da du derved får 6 gear i stedet for 5 gear... motorerne er dog totalt ens, kun softwaren adskiller dem. Husk også at vælge en model med Hirsch... en 9-3SS fortjener Hirsch (eller for den sags skyld BSR)!!
Det eneste du måske skal være opmærksom på ved prøvekørsel er "lyde" fra undervognen, disse er oftest af kosmetisk karakter, men få har oplevet knækkede fjedre... også på en model '08.
Held og lykke med købet - du bliver med garanti ikke skuffet... men husk nu Hirsch. |
_________________ hmg, SAAB Test Pilot....
SAAB 9-3 1,8t Performance Edition w/Hirsch Performance
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
|
| |
|
|
|
 |
Ole_Eriksen
|
|
Emne:
Skrevet: den 06. Jul 2010 - 23:16
|
|
SAAB FREAK
Indmeldt: 23. Aug 2009
|
|
| Jeg kender ikke Lunds Biler, men jeg kan helt klart anbefale H.C. Auto i Randers. Henrik (indehaver) er meget seriøs og bund ærlig. Og den har vist også en smule mere udstyr samt 15.000 km mindre. |
|
|
| |
|
|
|
 |
sagittariusboy
|
|
Emne:
Skrevet: den 06. Jul 2010 - 23:19
|
|
SAAB NET NYBEGYNDER
|
|
Hey hmg
Tak for tips. Jeg var ellers luret på en 2.0t faceliftet før, men jeg var ikke hurtig nok, og den blev desværre solgt dagen før jeg kontaktede forhandleren.
Anyways, jeg går selvfølgelig efter den model med hirsch, synes også den er bedre udstyret end link nr. 2. men synes bare 109000 km er måske lidt for meget for en bil der er 2 år gammel? Skal hirsch tuningen fremgår på attest? Jeg tænker mere på når bilen skal syns, min kollegas 9-3 fra 2007 skulle omsyns den gang, fordi det ikke stod på papiret, at bilen var chiptunet.
Har godt nok hørt om knækkede fjedre, især for årgang 02 til 06. det skal jeg nok lægge lidt mærke til, når jeg prøvkører den. ^_~ |
|
|
| |
|
|
|
 |
sagittariusboy
|
|
Emne:
Skrevet: den 06. Jul 2010 - 23:27
|
|
SAAB NET NYBEGYNDER
|
|
|
Ole_Eriksen skrev:
Jeg kender ikke Lunds Biler, men jeg kan helt klart anbefale H.C. Auto i Randers. Henrik (indehaver) er meget seriøs og bund ærlig. Og den har vist også en smule mere udstyr samt 15.000 km mindre.
Hej Ole
Tak for info, det tager jeg med i overvejelsen. synes den bil fra Lunds Biler er bedre udstyret end den fra H.C. Auto, eller er det bare mig der er gal på det? |
|
|
| |
|
|
|
 |
Jan
|
|
Emne:
Skrevet: den 06. Jul 2010 - 23:42
|
|
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indmeldt: 13. Jan 2004
Geografisk sted: Næstved
|
|
|
|
|
 |
hmg
|
|
Emne:
Skrevet: den 07. Jul 2010 - 13:26
|
|
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Indmeldt: 15. Maj 2006
Geografisk sted: Jylland
|
|
|
sagittariusboy skrev:
Hey hmg
Skal hirsch tuningen fremgår på attest? Jeg tænker mere på når bilen skal syns, min kollegas 9-3 fra 2007 skulle omsyns den gang, fordi det ikke stod på papiret, at bilen var chiptunet.
Ja, det skal fremgå af registreringsattesten, at bilen har en "Kontruktiv ændring", og denne ændring er så Hirsch. Hvis du vil være helt sikker på, om bilen reelt har Hirsch, så send bilens stelnummer til Hirsch via nedenstående link - de plejer at svare indenfor ca. ½ time. De har en database over alle de biler i verden, der har Hirsch.
http://www.hirsch-performance.ch/Content.aspx?path=/Contact/ContactRequest |
_________________ hmg, SAAB Test Pilot....
SAAB 9-3 1,8t Performance Edition w/Hirsch Performance
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
|
| |
|
|
|
 |
saabtorben
|
|
Emne: Køb ikke
Skrevet: den 28. Jul 2010 - 20:51
|
|
SAAB NET NYBEGYNDER

Indmeldt: 27. Okt 2007
Geografisk sted: Struer
|
|
Hej
Du bliver glad for en 9-3, men du må for guds skyld ikke handle ved Jacon Biler. De er nogle røvere til langt op over begge ører og du kan ikke stole på dem.
TB |
|
|
| |
|
|
|
 |
troels
|
|
Emne: Re: Køb ikke
Skrevet: den 29. Jul 2010 - 08:52
|
|
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indmeldt: 13. Jan 2004
Geografisk sted: København
|
|
|
saabtorben skrev:
Hej
Du bliver glad for en 9-3, men du må for guds skyld ikke handle ved Jacon Biler. De er nogle røvere til langt op over begge ører og du kan ikke stole på dem.
TB
Det var da en overraskende kommentar, jeg synes da tidligere at Jacon Biler netop har været nævnt som det modsatte. Hvis problemer med bilen, så blev de løst og uden brok osv. Når men jeg har ikke selv handlet hos dem, men synes blot tidligere indlæg har givet udtryk for dette?
mvh
Troels |
|
|
| |
|
|
|
 |
|
|
Emne: Re: Køb ikke
Skrevet: den 29. Jul 2010 - 11:22
|
|
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indmeldt: 17. Jan 2004
Geografisk sted: Hobro
|
|
Kan også kun anbefale HC i randers , samme erfaring som Ole med ham.
Overvejer selv samme som næste model, billig i drift, fremragende køreegenskaber, lækkert design find selv på flere
mvh |
|
|
| |
|
|
|
 |
|
|