| Forfatter |
Besked |
bokajj
|
|
Emne: Nyt træk på Saab 9-3 2.0t MY08
Skrevet: den 28. Jul 2010 - 09:35
|
|
SAAB NET NYBEGYNDER
Indmeldt: 07. Feb 2009
Status: Offline
|
|
Jeg har søgt lidt omkring i dette forum og på nettet generelt, vedrørende nyt træk til en Saab 9-3 2.0t MY08 Sportcombi, uden at have fundet det jeg søgte. Jeg har ringet til Bilpartner i Sverige og de vil montere et Monoflex aft. træk for 6500 SEK. Når trækket er afmonteret sætter man en "box" på for at skjule det hul der bliver lavet i kofangeren, som ikke er særlig smart. Jeg har på det seneste set samme løsning dog med en noget mere diskret "box", men jeg er ikke klar over hvilket fabrikat det drejer sig om?
Håber der er nogen der kan hjælpe? |
|
|
| |
|
|
|
 |
hf-eco-power
|
|
Skrevet: den 28. Jul 2010 - 12:06
|
|
SAAB-MANIAC
Indmeldt: 08. Aug 2005
Geografisk sted: ALS
|
|
Hej!
Det skulle ikke undre, om det var et BRINK træk. Vi fik nemlig sådan et monteret på vores 9-3 SportSedan fra M03 , lige inden overdragelsen (ikke "levering"!!! ) i marts ´06. Her er der ikke skåret i kofangeren overhovedet, og blændproppen sidder dejligt diskret, når kuglen ligger i bag.rummets krybekælder. Eneste ulempe: Det kræver lidt akrobatik at bixe rundt med kuglen samt isætning af proppen...man kan jo ikke få det hele, desværre
Beslutter du dig for et sådant træk, vil jeg lige advare om én ting : Undlad at bruge den medfølgende nøgle! Det virker kun, sålænge trækket er nyt...helt nyt!!! Men lige pludseligt er der gået så meget træghed i låsen, at man med lethed vrider nøglen rundt om sig selv, så den ligner en pastaskrue...og så er man lidt på den. Man skulle tro, at den var støbt i frossent smør, så blød er den
Iøvrigt noget pjank, det med låseriet. Hvis en gemen tyveknægt endeligt insistere på at nappe kuglen, får han det også med, låst eller ej.
Nå, nok om det. Pøj med det hele. 6.500,- SEK er ganske rimeligt, skulle jeg hilse at sige, hvis det vel at mærke inbefatter ALT!
/Henrik |
|
|
| |
|
|
|
 |
nzstef
|
|
Skrevet: den 28. Jul 2010 - 13:14
|
|
SAAB FREAK

Indmeldt: 04. Jun 2009
|
|
| Jeg ville mene at der burde være flere løsninger tilgængelige hvor der ikke skal skæres i kofangeren!!! Det virker som en lidt drastisk løsning og det ville jeg da være lidt ked af hvis det var mig. Jeg ved ikke hvad SAAB bruger når de sætter et træk på fra ny, men det sidder i hvert fald dejligt diskret og virker også udemærket. Prøv at give dem et ring og hør hvad de siger... |
|
|
| |
|
|
|
 |
bokajj
|
|
Skrevet: den 28. Jul 2010 - 19:48
|
|
SAAB NET NYBEGYNDER
Indmeldt: 07. Feb 2009
|
|
|
|
|
 |
JJuul
|
|
Emne:
Skrevet: den 29. Jul 2010 - 20:48
|
|
SAAB NET NYBEGYNDER
Indmeldt: 14. Feb 2010
Geografisk sted: Sejet bygade 3 Horsens
|
|
Prøv nvautodele.dk De har træk til skjult montage uden synlig dele med demonteret kugle.
Eller ankængertræk i kolding (da-gdw.dk) mener de handler med den type som er moteret på dit fotoeks. |
|
|
| |
|
|
|
 |
nsb
|
|
Emne:
Skrevet: den 29. Jul 2010 - 21:17
|
|
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Indmeldt: 02. Apr 2004
|
|
| Jeg købte et til 1200,- til en 9-5 i tilbud i Biltema... |
_________________ Mvh. NSB
FUGM™ – The Trademark of World Class Incompetence.
Is a Cadillac a vacuum cleaner?
9-5 2.0t SE Turbo Estate '01
Tidl. 900i 2.1 16v '93 5d
Tidl. 900i 2.0 16v '92 5d
Tidl. 900c '88 4d
Tidl. 900c '85 4d
|
| |
|
|
|
 |
Erlando
|
|
Emne:
Skrevet: den 30. Jul 2010 - 09:38
|
|
SAAB NET NYBEGYNDER
Indmeldt: 13. Mar 2008
|
|
Hej Bokajj,
Jeg har for en måneds tid siden fået monteret aftageligt træk på min Saab 9-3 Sports Sedan fra 2007.
Det træk jeg har fået monteret har den "boks" som du har sendt et billede af og er derfor rimeligt diskret. Producenten af trækket er er Bosal (www.bosal.dk) og modellen jeg har fået sat på er så vidt jeg kan se AK4. På mit træk er der et mærkat hvor der står "Saab Automobile AS - 12 798 915".
Jeg ved ikke om det er samme træk til en sports combi som en sports sedan, men du kan eventuelt høre Bosal om det.
Håber du kan bruge oplysningerne i din videre research.
Til orientering har jeg betalt 6.500 danske kroner for at få det monteret inkl. alt.
Mvh. Troels |
_________________ Saab 9-3SS 1.8t Hirsch 07'
|
| |
|
|
|
 |
|
|