Hej
Efter at have læst Rolfs indlæg om rensning af koldtlufttilskudsventilen, ville jeg selv lige hjem og se om min kunne trænge til sådan en tur da min motor generelt kører for hurtigt i tomgang. (T16 fra 84) Den er dog ikke ustabil. Efter rensning af ventilen var tomgangen uændret, lige over 1000 rpm. og jeg kan ikke sænke den ved at skrue på hverken tomgangsskrue eller den anden "dims" der sidder og trykker på gasspjældarmen dvs at tomgangen er for høj selvom spjældet er helt lukket. Hvad gør man så???
Vedr. luksusreparationen... Jeg opdagede under ovenstående arbejde, at en syndig person har lavet en "reparation" på min udstødningsmanifold. Røret der er omviklet med en spiralfjeder og går fra udstødningsmanifold til indsugning er tilsyneladende knækket af i udstødningsenden. Det kloge hovede der har opdaget det har skubbet røret til side og lukket hullet i manifolden med en (grim) svejsning Nu er spørgsmålet så hvilken betydning dette rør har??? Skal jeg virkelig til at skifte manifolden?
Håber der er nogen der har nogle gode forslag
Peter
Tomgang og "luksusreparationer"
Redaktør: Bestyrelsen
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
hej peter
det rør et til din EGR ventil, den bruges til at genbruge lidt af udstødningsgassen hvilket kræves i nogle lande. de går altid istykker og koster over 1000 kr. for en ny så den er sikkert pillet af din vogn. den skal sidde under indsugnings manifolden hvis den stadig er der. den har ingen betydning for motor gangen undtagen hvis den er blevt utæt.
det rør et til din EGR ventil, den bruges til at genbruge lidt af udstødningsgassen hvilket kræves i nogle lande. de går altid istykker og koster over 1000 kr. for en ny så den er sikkert pillet af din vogn. den skal sidde under indsugnings manifolden hvis den stadig er der. den har ingen betydning for motor gangen undtagen hvis den er blevt utæt.
My Turbo Turns Faster Than Yours