Side 1 af 3

Saab EV NEVS

: 29. apr 2014, 17:45
af eSaab
Start av elbilsproduktion Saab 9-3 Sedan,kombi och cabriolet:

http://saabcars.com/sv/

Info testkörning av EV:
http://www.saabsunited.com/2014/02/prod ... -cars.html

Lite mer info och räckvidd 280km:
http://www.insideevs.com/200-electric-s ... 170-miles/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolum ... 8321476.ab

Lite fakta om karossen och uppdateringar (2014):
http://www.saabsunited.com/2013/12/pres ... rship.html
http://www.teknikensvarld.se/2013/12/04 ... dringarna/

Start elbilsproduktion:
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... a-saab-9-3

Original reservdelar globalt till nya Nevs Saabar från Orio:
http://news.cision.com/se/national-elec ... b,c9569118

Start av leveranser till återförsäljare (TV) och EV's till Kina i slutet av April? :
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vas ... nevs-i-dag

Lite mer info om sportcombin och cabriolet:
http://www.leftlanenews.com/saab-9-3-sp ... -nevs.html
http://www.autoblog.com/2012/11/14/nevs ... -engine-p/

Saab EV

: 29. apr 2014, 19:03
af viking
Godt de kommer i gang.

1/2 rækkevidde af Tesla, så må de også kun være halv pris.. :twocents

Men der skal gode salgsevner til at sælge et 8 år gammelt bil design..

Saab EV

: 29. apr 2014, 22:37
af nsb
En Audi er jo grundlæggende ældre, kører dårligere etc. - men, hvem har ondt af det?

280 km og en stationcar - det begynder at ligne noget.

Men prisen bliver afgørende og garantien på batterierne.

Saab EV

: 29. apr 2014, 22:40
af Jensen
Den skal nok blive en succes på det marked den er tiltænkt.
Succes ment på den måde at de kan afsætte alle dem de kan producere.
MVH Mads

Saab EV

: 13. maj 2014, 15:50
af eSaab

Saab EV

: 20. maj 2014, 17:17
af eSaab
Saab har fått en ny partner en stor biltillverkare:

http://www.saabcars.com/sv/news/F29115F4FC10E67A :D :D :D

Saab EV

: 24. maj 2014, 17:24
af eSaab
Goda nyheter?
citat från saabcarofficial på instagram "Det kommer att hända spännande saker framöver"
http://instagram.com/p/oDEDg1y-Ks/

Saab EV

: 27. maj 2014, 19:16
af eSaab
NEVS lanserar en ny SAAB 9-3 AERO idag????????
https://www.facebook.com/SaabsUnited/po ... 8263105960

Re: Saab EV

: 27. maj 2014, 20:44
af TOM_K
NEVS har dementeret "rygterne" på Instagram for lidt siden - desværre :(

eSaab skrev:NEVS lanserar en ny SAAB 9-3 AERO idag????????
https://www.facebook.com/SaabsUnited/po ... 8263105960

Re: Saab EV

: 27. maj 2014, 20:46
af eSaab

Re: Saab EV

: 27. maj 2014, 23:02
af tknage
Der er dog sket andre ting på fabrikken i dag. 72 mistede jobbet pga. den finansielle situation pt.

Jeg læser ikke mine nyheder på facebook. :Hvadhulen

: 28. maj 2014, 11:47
af eSaab
Men dom kommer med en ny Hirsch 9-3 version:
http://www.saabsunited.com/2014/05/nevs ... ition.html :D

: 4. jun 2014, 17:36
af eSaab
Mer om SAABs nya samarbetspartners:
http://www.saabsunited.com/2014/06/repo ... -2014.html :D

: 24. jun 2014, 17:54
af eSaab

: 24. jun 2014, 22:30
af viking
Den har så også ædt små 100.000 liter Benz. :sosick

: 24. jun 2014, 22:51
af tknage
Næh, det har den ikke. Den er konverteret til gas. :-)

: 24. jun 2014, 22:59
af viking
Sørge ja, den gumler gas. Det er helt klart også meget renere for motoren en Benz...

Mon ikke sæderne er lidt trætte

: 26. jun 2014, 16:05
af eSaab
Senaste ryktet: Nu är det 4 st företag som är intresserade av att samarbeta med SAAB Automobile.
http://saabblog.net/2014/06/26/update-z ... more-38396
(På Tyska)

: 27. jun 2014, 14:38
af viking
På google´sk

I Sverige er det, der sker på NEVs, meget nøje. Og da, selvom NEVs kan være nogen officiel erklæring, men kendte journalister forsynes med information, er det tid til en opdatering.
SAAB - Trollhattan © 2014 saabblog.net
Den økonomiske situation er stadig langt fra at blive lempet. Efter at de havde belånt i begyndelsen af ​​juni den nye bil opgørelse i Svea samling med 38 millioner kroner, blev et andet lån på 58 millioner kroner optaget på bygninger og anlægsaktiver 14 dage senere. Belastningen gæld er kun 96 mio kroner, eller 10.500.000 €. Der er lån med korte løbetider - indspillet på långivere i den tredje kategori - er, at rentebyrden er betydelig.

De forhandlinger, der fører NEVs i mellemtiden med de fire parter. Det handler om penge, masser af penge, og spørgsmålet om, hvem der skal overtage ansvaret for langsigtet finansiering. Hos Mahindra og Dongfeng, to andre unavngivne partner, der er blevet tilføjet. Der er virksomheder, der kunne komme ind som aktionær og langsigtede finansfolk. Mahindra selv ville overtage Saab som en præmie europæisk mærke i deres portefølje, men "for en sang", som journalisten Jonas Fröberg (han har gode kontakter med NEVs) hævder at have lært. Placeringen af ​​NEVs han er kritisk over for den forhandlingsposition han ikke holde til så lavt som 2011.

På dette tidspunkt, vores forskellige meninger. NEVs har meget lidt at tilbyde. Elbilen strategi og Kinas drømme er, i hvert fald da salget af batteri produktion fra bordet. Patenterne for en EV, der aldrig kom på markedet, er næppe noget værd. Nu gør gengæld, at du har ignoreret det europæiske marked og eksisterende kunder, er opdateringen ikke er blevet bragt til produktion, ikke har investeret i et net af forhandlere. Det kan være, at Kai Johan Jiang har investeret en masse penge. Men selv været den forkerte strategi med fokus på Kina, og dette synes at være. Hans investering, vil han næppe se hinanden igen, med held kommer tilbage mindst en del af midlerne.

Myself husker begivenhederne mere og mere til rædsel for 2011. NEVs kampe mod insolvens vil Mahindra vente, indtil prisen er konsekvent. Måske begge parter spiller poker for højt og for længe, ​​og savner i slutningen af ​​aftalens punkt. Det vil være muligt, så lyset går ud for god. Dramaet vil have en ende. Hvad ville være bedre end at trække på for evigt, fordi det ikke fortjener mærket.

Men der er stadig NEVs Story ikke forbi. NEVs og pressemedarbejder Mikael Östlund spredes i mellemtiden optimisme. Leverandøren har oplyst, at det vil begynde produktionen i slutningen af ​​august igen. Det spark skal være 4 til 6 uger i forvejen. Dette kræver igen en masse penge og betalinger på forhånd. Vi får se.

: 27. jun 2014, 14:44
af viking
Skal vi ikke bare sige:

Saab var en Svensk bilfabrik, der havde hovedbase i T-hattan...

Grundlagt i 1937 lukket af GM i 2009.

: 5. jul 2014, 18:39
af eSaab
Nevs har 4 st olika elbilsprototyper (olika elmotorer och typ av batterier) och bilarna blir högre:
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 836087.ece :D :D :D

: 19. aug 2014, 20:33
af eSaab
Imorgon visar dom den nya el-Saaben? :D :D :D
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.3 ... rollhattan

Orio AB, före detta Saab Automobile Parts AB, förvärvar genom sitt helägda dotterbolag Orio North America Inc. tillgångarna i det amerikanska e-handelsbolaget Protech1.

http://saabworld.net/f85/saab-parts-dis ... ch1-30624/

SAAB Service/Parts:
www.saabparts.com

: 20. aug 2014, 19:39
af eSaab
Bilder och info om elbils prototypen: :D :D :D

http://teknikensvarld.se/saab-9-3-ev-fo ... en-156784/

: 11. sep 2014, 18:24
af eSaab
Första offentliga testkörning av Saabs elbils prototyp:
(30 svenska mil = 300km)

http://www.elbilen.org/vi-provkor-saab- ... bli-stort/
http://insideevs.com/first-drive-saab-9-3-ev/
:D :D :D

: 11. sep 2014, 21:55
af nsb
Dette er ikke uinteressant...

Tesla S med 60 kWh pakken (standard) køre 330 km
Tesla S med 85 kWh pakken (ekstra) køre 420 km

Dette er jævnfør Teslas egen hjemmeside, så de har trukket i land på rækkevidden, som en over gang var 550 km. Jeg har nu hørt fra 2 forskellige, at de har fået en 85 kWh til at køre ca. 380 km her i sommer. Så det er nok mere det rigtige mål.

At Saab'en så kan køre 300 km med 37 kWh, der er imponerende - den vejer også over 300 kg mindre en Teslaen. Så når Saaben har plads til flere batterier, så er vi snart der oppe af! Saaben lader derfor også til at være mere energieffektiv.

Dertil ved vi at Saab'en har et avanceret system til styring af batteritemperaturen, hvilket kan blive afgørende for både levetiden og rækkevidden i vinter perioden.

Teslas batterier er nu garanteret til 8 år 200 kkm, for få mdr. siden var det 4 år eller 160 kkm - Saab taler om en levetid på hele bilens levetid (13 år).En gang batterier til Tesla er før opgivet til 180 kkr + moms + afgifter + montering.

Ja, Teslaen ser fed ud - men Saaben er tilsyneladende mere støjsvag og kører bedre, Saaben er mere sikker og de har ikke kvalitets problemer med at samle en bil, som Tesla er i gang med at "lære", som de selv undskylder sig med. Og Saab har egen batterifabrik, det har Tesla ikke endnu!

Måske er det ikke så tosset... hvis prisen bliver den rigtige!

Og Phoenix må være endnu tættere på Tesla!

: 12. sep 2014, 14:02
af viking
Tesla har vist at de kan, både i test og i virkelighede hos kunder.
De er flere år længre fremme end andre fabrikanter.

Desuden har de bygget en bil er fra starten er designet som værrende elbil og ikke bare har udhulet en bedaget benzin model.


Tilgengæld er den også uhyre kostbar...

På det punkt bør Saab-en have en klar fordel.

De er ikke i samme liga.
Tesla er i super lux segmentet ( i samme klasse som Aston Martin, Porsche og andre premium biler) Det skal nok komme til at vise sig når der skal skaffes stumper til dem. De er at sammenligne med en 1 1/2 mio kr bil (og de er IKKE billig i stumer)

Saab er en masse produceret bil i mere std. klassen, hvilket giver mere rimelige priser på dele og service.

Så de er lidt svære at sammenligne ud over km/ladning og batterilevetid...

: 12. sep 2014, 18:36
af nsb
@Viking, så tager jeg omgående den Aston Martin :biglove

Ja, der er "stor" forskel på de to segmenter som Saab og Tesla gerne vil være i - og ja, ikke mindst prismæssigt!

Alligevel skal Saab, som bekendt, mindst kunne måle sig med Tesla - for at have en berettigelse på jord!

Men, det der slåer mig, er, at Tesla løbende trækker i land på specifikationerne, har kvalitetsproblemer, ændre garantier etc.
- og nu er der sørme en anmelder, der siger, at Saab'en er mere støj svag og køre bedre !!!

Og teknisk set så begynder de to biler af nærme sig hinanden i rækkevidden og teknikken - og Saab'ens er tilsyneladende ca. 47% mere energi effektiv. Ikke dårligt!

Ja, Saab'en er EV1 (en "udhulet bedaget benzin model") - hvad så med EV2 (Phoenix), der er bygget til at være en elbil fra starten!

Mine tanker er - måske er de ikke så tossede endda de svenskere!

Saabs kunder har altid reageret på fabrikkens nye tiltage med skepsis og foragt - nu er de da gået helt fra snøvsen, igen! Der plejer ca. at være den første reaktion. Derudover er den også grim... etc. Når der så er gået ca. 5 år, så forguder Saab fans først en ny model! Sådan har der altid været. :wink:

: 16. sep 2014, 19:17
af eSaab
SaabsUnited har nu också provkört elbilen här är första intrycken, dom kommer också med videos sedan:
:D :D :D
http://www.saabsunited.com/2014/09/test ... sions.html

: 23. sep 2014, 17:55
af eSaab
Se test körningen av elbilsprototypen:
http://www.saabsunited.com/2014/09/the- ... rview.html

:D :D :D

: 2. okt 2014, 16:31
af eSaab
Den 8 oktober får vi veta mer om framtiden?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5980169

:D :D :D

: 3. okt 2014, 17:38
af eSaab
Nevs kommer eventuellt att bygga andra bil märken också?
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=5981418

Rekonstruktionsplanen:
http://news.cision.com/se/national-elec ... r,c9654853

: 3. okt 2014, 18:42
af tknage
Det kunne sq være kønt, hvis de kommer til, at bygge traktorer for Valmet. :shock:

: 5. okt 2014, 18:17
af eSaab
I Nevs Rekonstruktionsplan som finns att läsa här:
http://www.saabcars.com/sv/news/316EF5330A28B89F
På sid 28-29 finns det att läsa om elbils batterierna som kommer : (LiFePO4) 146 Wh/kg ?

: 10. okt 2014, 13:07
af eSaab
Nevs får 1 och en halv månad på sig att slutföra sina samarbetsplaner och dom kommer med 4 nya modeller???

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... abmodeller

Intervju med Nevs EV project leader:
http://insideevs.com/video-interview-ne ... -saab-9-3/

: 7. nov 2014, 19:18
af eSaab
Snart Dags? 29 Nov sista dagen!
http://ttela.se/ekonomi/1.3554884-bilda ... st-den-ar-

Denna elbilsprototyp är begränsad till 200 km och 120 km/h. Den färdiga elbilen skall klara minst 300 km och bli snabbare? :D

: 29. nov 2014, 21:27
af eSaab
Dom nya samarbetspartnerna är inte Mahindra:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3605341- ... t-beratta-


Norsk test av elbilarna:
http://www.tv2.no/2014/11/28/broom/9-3/ ... il/6233009

: 29. nov 2014, 22:54
af tknage
:Hvadhulen

: 9. dec 2014, 17:04
af eSaab
Nevs nya partners vill fortfarande vara anonyma, men man kommer att avslöja det runt nyår!
Dessutom förhandlar man med Saab AB om att få fortsätta använda namnet Saab på bilarna.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6033188

: 5. feb 2015, 18:04
af eSaab

: 5. feb 2015, 19:52
af Edwins
Billede :roll: :saynomore

: 1. mar 2015, 20:22
af eSaab
Se bilder och reportage från fabriken m.m :
http://saabblog.net/2015/03/01/ren-glaedje/

: 26. mar 2015, 16:50
af eSaab
I April går Nevs ur rekonstruktionen.
http://teknikensvarld.se/nevs-far-skriv ... er-178663/

:D :D

: 29. apr 2015, 13:08
af eSaab
Nu har Nevs sålt slut på alla 9-3 bensin bilar av 2014 modellen:
http://www.saabcars.com/sv/
Snart dags för elbilarna ??

Mer info:
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=6123838

: 31. maj 2015, 16:43
af eSaab

: 5. jun 2015, 20:25
af eSaab

eSaab EV

: 11. jun 2015, 18:44
af eSaab
See mer bilder, filmer och information från Saab fabriken under festivalen:
http://www.swadeology.com/2015/06/saab- ... velopment/

: 20. jun 2015, 13:42
af eSaab

: 24. jun 2015, 18:28
af eSaab

: 10. jul 2015, 16:46
af eSaab
Nevs industriella tjänster och tidsram för affärsplanen:
http://saabblog.net/2015/07/09/nevs-ind ... -launches/

eSaab EV

: 21. aug 2015, 10:40
af eSaab