Saab EV NEVS
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Sørge ja, den gumler gas. Det er helt klart også meget renere for motoren en Benz...
Mon ikke sæderne er lidt trætte
Mon ikke sæderne er lidt trætte
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Senaste ryktet: Nu är det 4 st företag som är intresserade av att samarbeta med SAAB Automobile.
http://saabblog.net/2014/06/26/update-z ... more-38396
(På Tyska)
http://saabblog.net/2014/06/26/update-z ... more-38396
(På Tyska)
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
På google´sk
I Sverige er det, der sker på NEVs, meget nøje. Og da, selvom NEVs kan være nogen officiel erklæring, men kendte journalister forsynes med information, er det tid til en opdatering.
SAAB - Trollhattan © 2014 saabblog.net
Den økonomiske situation er stadig langt fra at blive lempet. Efter at de havde belånt i begyndelsen af juni den nye bil opgørelse i Svea samling med 38 millioner kroner, blev et andet lån på 58 millioner kroner optaget på bygninger og anlægsaktiver 14 dage senere. Belastningen gæld er kun 96 mio kroner, eller 10.500.000 €. Der er lån med korte løbetider - indspillet på långivere i den tredje kategori - er, at rentebyrden er betydelig.
De forhandlinger, der fører NEVs i mellemtiden med de fire parter. Det handler om penge, masser af penge, og spørgsmålet om, hvem der skal overtage ansvaret for langsigtet finansiering. Hos Mahindra og Dongfeng, to andre unavngivne partner, der er blevet tilføjet. Der er virksomheder, der kunne komme ind som aktionær og langsigtede finansfolk. Mahindra selv ville overtage Saab som en præmie europæisk mærke i deres portefølje, men "for en sang", som journalisten Jonas Fröberg (han har gode kontakter med NEVs) hævder at have lært. Placeringen af NEVs han er kritisk over for den forhandlingsposition han ikke holde til så lavt som 2011.
På dette tidspunkt, vores forskellige meninger. NEVs har meget lidt at tilbyde. Elbilen strategi og Kinas drømme er, i hvert fald da salget af batteri produktion fra bordet. Patenterne for en EV, der aldrig kom på markedet, er næppe noget værd. Nu gør gengæld, at du har ignoreret det europæiske marked og eksisterende kunder, er opdateringen ikke er blevet bragt til produktion, ikke har investeret i et net af forhandlere. Det kan være, at Kai Johan Jiang har investeret en masse penge. Men selv været den forkerte strategi med fokus på Kina, og dette synes at være. Hans investering, vil han næppe se hinanden igen, med held kommer tilbage mindst en del af midlerne.
Myself husker begivenhederne mere og mere til rædsel for 2011. NEVs kampe mod insolvens vil Mahindra vente, indtil prisen er konsekvent. Måske begge parter spiller poker for højt og for længe, og savner i slutningen af aftalens punkt. Det vil være muligt, så lyset går ud for god. Dramaet vil have en ende. Hvad ville være bedre end at trække på for evigt, fordi det ikke fortjener mærket.
Men der er stadig NEVs Story ikke forbi. NEVs og pressemedarbejder Mikael Östlund spredes i mellemtiden optimisme. Leverandøren har oplyst, at det vil begynde produktionen i slutningen af august igen. Det spark skal være 4 til 6 uger i forvejen. Dette kræver igen en masse penge og betalinger på forhånd. Vi får se.
I Sverige er det, der sker på NEVs, meget nøje. Og da, selvom NEVs kan være nogen officiel erklæring, men kendte journalister forsynes med information, er det tid til en opdatering.
SAAB - Trollhattan © 2014 saabblog.net
Den økonomiske situation er stadig langt fra at blive lempet. Efter at de havde belånt i begyndelsen af juni den nye bil opgørelse i Svea samling med 38 millioner kroner, blev et andet lån på 58 millioner kroner optaget på bygninger og anlægsaktiver 14 dage senere. Belastningen gæld er kun 96 mio kroner, eller 10.500.000 €. Der er lån med korte løbetider - indspillet på långivere i den tredje kategori - er, at rentebyrden er betydelig.
De forhandlinger, der fører NEVs i mellemtiden med de fire parter. Det handler om penge, masser af penge, og spørgsmålet om, hvem der skal overtage ansvaret for langsigtet finansiering. Hos Mahindra og Dongfeng, to andre unavngivne partner, der er blevet tilføjet. Der er virksomheder, der kunne komme ind som aktionær og langsigtede finansfolk. Mahindra selv ville overtage Saab som en præmie europæisk mærke i deres portefølje, men "for en sang", som journalisten Jonas Fröberg (han har gode kontakter med NEVs) hævder at have lært. Placeringen af NEVs han er kritisk over for den forhandlingsposition han ikke holde til så lavt som 2011.
På dette tidspunkt, vores forskellige meninger. NEVs har meget lidt at tilbyde. Elbilen strategi og Kinas drømme er, i hvert fald da salget af batteri produktion fra bordet. Patenterne for en EV, der aldrig kom på markedet, er næppe noget værd. Nu gør gengæld, at du har ignoreret det europæiske marked og eksisterende kunder, er opdateringen ikke er blevet bragt til produktion, ikke har investeret i et net af forhandlere. Det kan være, at Kai Johan Jiang har investeret en masse penge. Men selv været den forkerte strategi med fokus på Kina, og dette synes at være. Hans investering, vil han næppe se hinanden igen, med held kommer tilbage mindst en del af midlerne.
Myself husker begivenhederne mere og mere til rædsel for 2011. NEVs kampe mod insolvens vil Mahindra vente, indtil prisen er konsekvent. Måske begge parter spiller poker for højt og for længe, og savner i slutningen af aftalens punkt. Det vil være muligt, så lyset går ud for god. Dramaet vil have en ende. Hvad ville være bedre end at trække på for evigt, fordi det ikke fortjener mærket.
Men der er stadig NEVs Story ikke forbi. NEVs og pressemedarbejder Mikael Östlund spredes i mellemtiden optimisme. Leverandøren har oplyst, at det vil begynde produktionen i slutningen af august igen. Det spark skal være 4 til 6 uger i forvejen. Dette kræver igen en masse penge og betalinger på forhånd. Vi får se.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Skal vi ikke bare sige:
Saab var en Svensk bilfabrik, der havde hovedbase i T-hattan...
Grundlagt i 1937 lukket af GM i 2009.
Saab var en Svensk bilfabrik, der havde hovedbase i T-hattan...
Grundlagt i 1937 lukket af GM i 2009.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Nevs har 4 st olika elbilsprototyper (olika elmotorer och typ av batterier) och bilarna blir högre:
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 836087.ece
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 836087.ece
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Imorgon visar dom den nya el-Saaben?
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.3 ... rollhattan
Orio AB, före detta Saab Automobile Parts AB, förvärvar genom sitt helägda dotterbolag Orio North America Inc. tillgångarna i det amerikanska e-handelsbolaget Protech1.
http://saabworld.net/f85/saab-parts-dis ... ch1-30624/
SAAB Service/Parts:
www.saabparts.com
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.3 ... rollhattan
Orio AB, före detta Saab Automobile Parts AB, förvärvar genom sitt helägda dotterbolag Orio North America Inc. tillgångarna i det amerikanska e-handelsbolaget Protech1.
http://saabworld.net/f85/saab-parts-dis ... ch1-30624/
SAAB Service/Parts:
www.saabparts.com
- eSaab
- SAAB FREAK
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Första offentliga testkörning av Saabs elbils prototyp:
(30 svenska mil = 300km)
http://www.elbilen.org/vi-provkor-saab- ... bli-stort/
http://insideevs.com/first-drive-saab-9-3-ev/
(30 svenska mil = 300km)
http://www.elbilen.org/vi-provkor-saab- ... bli-stort/
http://insideevs.com/first-drive-saab-9-3-ev/
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Dette er ikke uinteressant...
Tesla S med 60 kWh pakken (standard) køre 330 km
Tesla S med 85 kWh pakken (ekstra) køre 420 km
Dette er jævnfør Teslas egen hjemmeside, så de har trukket i land på rækkevidden, som en over gang var 550 km. Jeg har nu hørt fra 2 forskellige, at de har fået en 85 kWh til at køre ca. 380 km her i sommer. Så det er nok mere det rigtige mål.
At Saab'en så kan køre 300 km med 37 kWh, der er imponerende - den vejer også over 300 kg mindre en Teslaen. Så når Saaben har plads til flere batterier, så er vi snart der oppe af! Saaben lader derfor også til at være mere energieffektiv.
Dertil ved vi at Saab'en har et avanceret system til styring af batteritemperaturen, hvilket kan blive afgørende for både levetiden og rækkevidden i vinter perioden.
Teslas batterier er nu garanteret til 8 år 200 kkm, for få mdr. siden var det 4 år eller 160 kkm - Saab taler om en levetid på hele bilens levetid (13 år).En gang batterier til Tesla er før opgivet til 180 kkr + moms + afgifter + montering.
Ja, Teslaen ser fed ud - men Saaben er tilsyneladende mere støjsvag og kører bedre, Saaben er mere sikker og de har ikke kvalitets problemer med at samle en bil, som Tesla er i gang med at "lære", som de selv undskylder sig med. Og Saab har egen batterifabrik, det har Tesla ikke endnu!
Måske er det ikke så tosset... hvis prisen bliver den rigtige!
Og Phoenix må være endnu tættere på Tesla!
Tesla S med 60 kWh pakken (standard) køre 330 km
Tesla S med 85 kWh pakken (ekstra) køre 420 km
Dette er jævnfør Teslas egen hjemmeside, så de har trukket i land på rækkevidden, som en over gang var 550 km. Jeg har nu hørt fra 2 forskellige, at de har fået en 85 kWh til at køre ca. 380 km her i sommer. Så det er nok mere det rigtige mål.
At Saab'en så kan køre 300 km med 37 kWh, der er imponerende - den vejer også over 300 kg mindre en Teslaen. Så når Saaben har plads til flere batterier, så er vi snart der oppe af! Saaben lader derfor også til at være mere energieffektiv.
Dertil ved vi at Saab'en har et avanceret system til styring af batteritemperaturen, hvilket kan blive afgørende for både levetiden og rækkevidden i vinter perioden.
Teslas batterier er nu garanteret til 8 år 200 kkm, for få mdr. siden var det 4 år eller 160 kkm - Saab taler om en levetid på hele bilens levetid (13 år).En gang batterier til Tesla er før opgivet til 180 kkr + moms + afgifter + montering.
Ja, Teslaen ser fed ud - men Saaben er tilsyneladende mere støjsvag og kører bedre, Saaben er mere sikker og de har ikke kvalitets problemer med at samle en bil, som Tesla er i gang med at "lære", som de selv undskylder sig med. Og Saab har egen batterifabrik, det har Tesla ikke endnu!
Måske er det ikke så tosset... hvis prisen bliver den rigtige!
Og Phoenix må være endnu tættere på Tesla!
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Tesla har vist at de kan, både i test og i virkelighede hos kunder.
De er flere år længre fremme end andre fabrikanter.
Desuden har de bygget en bil er fra starten er designet som værrende elbil og ikke bare har udhulet en bedaget benzin model.
Tilgengæld er den også uhyre kostbar...
På det punkt bør Saab-en have en klar fordel.
De er ikke i samme liga.
Tesla er i super lux segmentet ( i samme klasse som Aston Martin, Porsche og andre premium biler) Det skal nok komme til at vise sig når der skal skaffes stumper til dem. De er at sammenligne med en 1 1/2 mio kr bil (og de er IKKE billig i stumer)
Saab er en masse produceret bil i mere std. klassen, hvilket giver mere rimelige priser på dele og service.
Så de er lidt svære at sammenligne ud over km/ladning og batterilevetid...
De er flere år længre fremme end andre fabrikanter.
Desuden har de bygget en bil er fra starten er designet som værrende elbil og ikke bare har udhulet en bedaget benzin model.
Tilgengæld er den også uhyre kostbar...
På det punkt bør Saab-en have en klar fordel.
De er ikke i samme liga.
Tesla er i super lux segmentet ( i samme klasse som Aston Martin, Porsche og andre premium biler) Det skal nok komme til at vise sig når der skal skaffes stumper til dem. De er at sammenligne med en 1 1/2 mio kr bil (og de er IKKE billig i stumer)
Saab er en masse produceret bil i mere std. klassen, hvilket giver mere rimelige priser på dele og service.
Så de er lidt svære at sammenligne ud over km/ladning og batterilevetid...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
@Viking, så tager jeg omgående den Aston Martin
Ja, der er "stor" forskel på de to segmenter som Saab og Tesla gerne vil være i - og ja, ikke mindst prismæssigt!
Alligevel skal Saab, som bekendt, mindst kunne måle sig med Tesla - for at have en berettigelse på jord!
Men, det der slåer mig, er, at Tesla løbende trækker i land på specifikationerne, har kvalitetsproblemer, ændre garantier etc.
- og nu er der sørme en anmelder, der siger, at Saab'en er mere støj svag og køre bedre !!!
Og teknisk set så begynder de to biler af nærme sig hinanden i rækkevidden og teknikken - og Saab'ens er tilsyneladende ca. 47% mere energi effektiv. Ikke dårligt!
Ja, Saab'en er EV1 (en "udhulet bedaget benzin model") - hvad så med EV2 (Phoenix), der er bygget til at være en elbil fra starten!
Mine tanker er - måske er de ikke så tossede endda de svenskere!
Saabs kunder har altid reageret på fabrikkens nye tiltage med skepsis og foragt - nu er de da gået helt fra snøvsen, igen! Der plejer ca. at være den første reaktion. Derudover er den også grim... etc. Når der så er gået ca. 5 år, så forguder Saab fans først en ny model! Sådan har der altid været.
Ja, der er "stor" forskel på de to segmenter som Saab og Tesla gerne vil være i - og ja, ikke mindst prismæssigt!
Alligevel skal Saab, som bekendt, mindst kunne måle sig med Tesla - for at have en berettigelse på jord!
Men, det der slåer mig, er, at Tesla løbende trækker i land på specifikationerne, har kvalitetsproblemer, ændre garantier etc.
- og nu er der sørme en anmelder, der siger, at Saab'en er mere støj svag og køre bedre !!!
Og teknisk set så begynder de to biler af nærme sig hinanden i rækkevidden og teknikken - og Saab'ens er tilsyneladende ca. 47% mere energi effektiv. Ikke dårligt!
Ja, Saab'en er EV1 (en "udhulet bedaget benzin model") - hvad så med EV2 (Phoenix), der er bygget til at være en elbil fra starten!
Mine tanker er - måske er de ikke så tossede endda de svenskere!
Saabs kunder har altid reageret på fabrikkens nye tiltage med skepsis og foragt - nu er de da gået helt fra snøvsen, igen! Der plejer ca. at være den første reaktion. Derudover er den også grim... etc. Når der så er gået ca. 5 år, så forguder Saab fans først en ny model! Sådan har der altid været.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
SaabsUnited har nu också provkört elbilen här är första intrycken, dom kommer också med videos sedan:
http://www.saabsunited.com/2014/09/test ... sions.html
http://www.saabsunited.com/2014/09/test ... sions.html
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Nevs kommer eventuellt att bygga andra bil märken också?
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=5981418
Rekonstruktionsplanen:
http://news.cision.com/se/national-elec ... r,c9654853
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=5981418
Rekonstruktionsplanen:
http://news.cision.com/se/national-elec ... r,c9654853
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
I Nevs Rekonstruktionsplan som finns att läsa här:
http://www.saabcars.com/sv/news/316EF5330A28B89F
På sid 28-29 finns det att läsa om elbils batterierna som kommer : (LiFePO4) 146 Wh/kg ?
http://www.saabcars.com/sv/news/316EF5330A28B89F
På sid 28-29 finns det att läsa om elbils batterierna som kommer : (LiFePO4) 146 Wh/kg ?
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Nevs får 1 och en halv månad på sig att slutföra sina samarbetsplaner och dom kommer med 4 nya modeller???
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... abmodeller
Intervju med Nevs EV project leader:
http://insideevs.com/video-interview-ne ... -saab-9-3/
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... abmodeller
Intervju med Nevs EV project leader:
http://insideevs.com/video-interview-ne ... -saab-9-3/
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Snart Dags? 29 Nov sista dagen!
http://ttela.se/ekonomi/1.3554884-bilda ... st-den-ar-
Denna elbilsprototyp är begränsad till 200 km och 120 km/h. Den färdiga elbilen skall klara minst 300 km och bli snabbare?
http://ttela.se/ekonomi/1.3554884-bilda ... st-den-ar-
Denna elbilsprototyp är begränsad till 200 km och 120 km/h. Den färdiga elbilen skall klara minst 300 km och bli snabbare?
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Dom nya samarbetspartnerna är inte Mahindra:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3605341- ... t-beratta-
Norsk test av elbilarna:
http://www.tv2.no/2014/11/28/broom/9-3/ ... il/6233009
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3605341- ... t-beratta-
Norsk test av elbilarna:
http://www.tv2.no/2014/11/28/broom/9-3/ ... il/6233009
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Nevs nya partners vill fortfarande vara anonyma, men man kommer att avslöja det runt nyår!
Dessutom förhandlar man med Saab AB om att få fortsätta använda namnet Saab på bilarna.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6033188
Dessutom förhandlar man med Saab AB om att få fortsätta använda namnet Saab på bilarna.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6033188
- eSaab
- SAAB FREAK
- eSaab
- SAAB FREAK
- eSaab
- SAAB FREAK
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Nu har Nevs sålt slut på alla 9-3 bensin bilar av 2014 modellen:
http://www.saabcars.com/sv/
Snart dags för elbilarna ??
Mer info:
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=6123838
http://www.saabcars.com/sv/
Snart dags för elbilarna ??
Mer info:
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=6123838
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Från Nevs på Saab festivalen:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.4041654- ... utveckling
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6183385
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.4041654- ... utveckling
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6183385
- eSaab
- SAAB FREAK
- eSaab
- SAAB FREAK
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Nevs industriella tjänster och tidsram för affärsplanen:
http://saabblog.net/2015/07/09/nevs-ind ... -launches/
http://saabblog.net/2015/07/09/nevs-ind ... -launches/
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
eSaab EV
Senaste partnern (mest för den kinesiska marknaden, distribution och för att få billigare komponenter):
http://saabblog.net/2015/08/17/nevs-and ... ooperatio/
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... d-dongfeng
(produktionen startar i höst?)
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=6233960
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/nytt- ... an-3195684
http://saabblog.net/2015/08/17/nevs-and ... ooperatio/
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... d-dongfeng
(produktionen startar i höst?)
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=6233960
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/nytt- ... an-3195684
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Lite mer info om Nevs masterplan:
http://saabblog.net/2015/10/20/the-nevs ... -for-saab/
Elbilar kommer med Phoenix plattform?
http://saabblog.net/2015/10/23/saabig-4 ... olksautos/
http://saabblog.net/2015/10/20/the-nevs ... -for-saab/
Elbilar kommer med Phoenix plattform?
http://saabblog.net/2015/10/23/saabig-4 ... olksautos/
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Japansk samarbetspartner:
http://www.saabcars.com/sv/news/2D06B3F65A100897
http://www.saabplanet.com/nevs-cooperat ... -vehicles/
Kommande modeller:
http://saabblog.net/2015/12/11/first-ne ... d-in-2018/
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=6323467
Produktionen i Trollhättan startar 2016?
http://da.se/2015/12/klart-med-elbilsti ... g-pa-nevs/
Jätteorder:
http://saabblog.net/2015/12/17/nevs-sel ... 0000-more/
Första elbilen byggd i Kina av bildelar från Trollhättan :
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=6335796
http://www.saabcars.com/sv/news/2D06B3F65A100897
http://www.saabplanet.com/nevs-cooperat ... -vehicles/
Kommande modeller:
http://saabblog.net/2015/12/11/first-ne ... d-in-2018/
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=6323467
Produktionen i Trollhättan startar 2016?
http://da.se/2015/12/klart-med-elbilsti ... g-pa-nevs/
Jätteorder:
http://saabblog.net/2015/12/17/nevs-sel ... 0000-more/
Första elbilen byggd i Kina av bildelar från Trollhättan :
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=6335796
- wittendorff
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Tidl. 2008 9-3 2.0t Linear Hirsch.
Tidl. 2001 9-3 SE 2.2 TiD
Tidl. 2006 9-3 SS 1.8t expression Hirsch
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
Tidl. 2001 9-3 SE 2.2 TiD
Tidl. 2006 9-3 SS 1.8t expression Hirsch
Tidl. 1995 9k 2.3t CDE
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Bekräftat elbilarna kommer med Phoenix plattform :
http://saabblog.net/2016/01/12/nevs-rec ... 20000-evs/
Bilen kommer med (rymd) lättvikts delar av aluminium?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6343008
Bild från motorrummet (ingen info om prestanda och laddning än):
http://sverigesradio.se/sida/images/125 ... cle-slider
Nu rullar elbilarna i Kina:
http://reuters.com/article/idUSKBN0UL00M20160107
http://saabblog.net/2016/01/12/nevs-rec ... 20000-evs/
Bilen kommer med (rymd) lättvikts delar av aluminium?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6343008
Bild från motorrummet (ingen info om prestanda och laddning än):
http://sverigesradio.se/sida/images/125 ... cle-slider
Nu rullar elbilarna i Kina:
http://reuters.com/article/idUSKBN0UL00M20160107
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Mon ikke overskriften skal ændres til EV news..
Saab er out....
Saab er out....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Endnu en gang, Saab AB har ikke udtalt sig. Det frem går også af artiklen.
Saab AB har kun sagt nej til at kalde biler produceret i Kina for Saab.
Der er intet nyt under solen om Saab navnet.
Saab AB har kun sagt nej til at kalde biler produceret i Kina for Saab.
Der er intet nyt under solen om Saab navnet.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
“What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet.”
- William Shakespeare -
By any other name would smell as sweet.”
- William Shakespeare -
Sláinte
Mick
Mick
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Den kinesiska ordföranden för Panda New Energy Chao Ma besökte Trollhättan
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vas ... evs-fabrik
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vas ... evs-fabrik
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Mao Zedong kom til SV, Der kan man bare se
Så skal de alle have Kina tøfler på og Kina klædedragt
China: The largest prison in the world
---------
Der er en tøs der skaber sig tosset hun hedder Mette, og drikker igennem
Der er en tøs der skaber sig tosset hun hedder "Paris Hilton"
“What's in a name?
a wee bit that matters
Hvad er forskellen på Skoda og Audi ?
Prisen og navnet
Så skal de alle have Kina tøfler på og Kina klædedragt
China: The largest prison in the world
---------
Der er en tøs der skaber sig tosset hun hedder Mette, og drikker igennem
Der er en tøs der skaber sig tosset hun hedder "Paris Hilton"
“What's in a name?
a wee bit that matters
Hvad er forskellen på Skoda og Audi ?
Prisen og navnet
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- eSaab
- SAAB FREAK
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
"Ur-EV-SAAB“ återkommer till Trollhättan
http://saabblog.net/2016/01/22/ur-ev-sa ... ty-coming/
Mer om deras första elbil samt information om deras nya:
http://saabblog.net/2016/01/25/48380/
http://saabblog.net/2016/01/22/ur-ev-sa ... ty-coming/
Mer om deras första elbil samt information om deras nya:
http://saabblog.net/2016/01/25/48380/
- eSaab
- SAAB FREAK
- eSaab
- SAAB FREAK
Indlæg
Nevs har köpt 50% i New Long Ma, en el-mini Van tillverkare :.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6370270
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6370270
- eSaab
- SAAB FREAK