Saab 9-3/9-5 Android Radio NAV projekt
Redaktør: Bestyrelsen
- BrittOgLars
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Nu sidder jeg så lige og skal bestille til min NG9-3 årg. 2009, men kommer i tvivl da du skriver at du skal bruge et andet kabel.!
Kan jeg stadig bestille det kabel du foreskriver omme i linket fra sverige?
Mvh. Lars
Kan jeg stadig bestille det kabel du foreskriver omme i linket fra sverige?
Mvh. Lars
Medlem nummer 785
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Kabler:
(Opdateret)
Der findes to slags kabler som passer til:
Saab 9-3 2006-2015 (Det lader til at Griffin Modellerne har en anden forstærker!)
Saab 9-5 2005-2015
Forskellen er om bilen har et aktivt højtaler systemer eller et passivt (før Griffin).
Hvis den har et aktivt system, så har den en separat forstærker, hvor til der går 8 ledninger.
Hvis den har et passivt system så, går der kun 4 ledninger. (Dette er ikke rigtigt)
(kan ses det ene iso-stik, herunder et aktivt system)
(De 4 andre ledninger er i det andet stik!)
Hvis man har det aktive system (Bose) skal man bruge denne ISO-Adapter i stedet:
Connects 2: CT53-SA01
Hvis ikke aktivt system, er denne her:
Connects 2: CTSSA001.2
Griffin. Virker også til Griffin men kræver modifikationer,
rmtEnable (AMP-CONT) og antEnabled (ANT-CONT) skal tilsluttes.
Samt, audio isolator skal omplaceres ved at flytte stik, se beskrivelse her efter.
antEnabled pin mangler helt i CTSSA001.2 (Har kontaktet producenten))
(Jeg har en CT53-SA01 i overskud)
(Opdateret)
Der findes to slags kabler som passer til:
Saab 9-3 2006-2015 (Det lader til at Griffin Modellerne har en anden forstærker!)
Saab 9-5 2005-2015
Forskellen er om bilen har et aktivt højtaler systemer eller et passivt (før Griffin).
Hvis den har et aktivt system, så har den en separat forstærker, hvor til der går 8 ledninger.
Hvis den har et passivt system så, går der kun 4 ledninger. (Dette er ikke rigtigt)
(kan ses det ene iso-stik, herunder et aktivt system)
(De 4 andre ledninger er i det andet stik!)
Hvis man har det aktive system (Bose) skal man bruge denne ISO-Adapter i stedet:
Connects 2: CT53-SA01
Hvis ikke aktivt system, er denne her:
Connects 2: CTSSA001.2
Griffin. Virker også til Griffin men kræver modifikationer,
rmtEnable (AMP-CONT) og antEnabled (ANT-CONT) skal tilsluttes.
Samt, audio isolator skal omplaceres ved at flytte stik, se beskrivelse her efter.
antEnabled pin mangler helt i CTSSA001.2 (Har kontaktet producenten))
(Jeg har en CT53-SA01 i overskud)
Senest rettet af nsb 29. nov 2015, 10:21, rettet i alt 4 gange.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
(Opdateret)
Jeg kender ikke til 9-3 < 2006.
Jeg ved at i OG95 < 2005 skal man selv ind og fange en ledning til ratbetjeningen i er ledningsbundt fra SID, vha. en strømtyv.
Det kan man læse om her:
http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio ... el_buttons
En 2-din kan mekanisk ikke være i 9-3 < 2006.
Jeg kender ikke til 9-3 < 2006.
Jeg ved at i OG95 < 2005 skal man selv ind og fange en ledning til ratbetjeningen i er ledningsbundt fra SID, vha. en strømtyv.
Det kan man læse om her:
http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio ... el_buttons
En 2-din kan mekanisk ikke være i 9-3 < 2006.
Senest rettet af nsb 29. nov 2015, 10:03, rettet i alt 1 gang.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Vedr. et sted og tid - så bliver problemet nok vejret og hvor vi kan være ind, hvis vejret ikke er godt.
Jeg holder ferie fra den 19 dec - 2 jan, hvor der kan findes tid.
Jeg skal høre om, der kan lånes en stor garage - eller gør jeg kun i en dobbelt carport i Hadsten (Århus).
Vi skal nok på regne en hel dag fra først på dagen.
Jeg holder ferie fra den 19 dec - 2 jan, hvor der kan findes tid.
Jeg skal høre om, der kan lånes en stor garage - eller gør jeg kun i en dobbelt carport i Hadsten (Århus).
Vi skal nok på regne en hel dag fra først på dagen.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Sådan kommer man ind til radioen.
1) Ventilationen sidder fast ved de 3 røde pile
2) Her vippes ventilationsmodulet op, så det gå fri af nogle plast tapper.
3) Til at vippe det op, kan man bruge e.g. køkken/gryde/pande redskaber af plast (så man ikke laver mærker)
4) Ventilationsmodulet skal tages ud fra den tynde ende mode den tykke ende (orange pil)
5) Der vil gerne hoppe ind igen, så det skal tages af lidt som cykel dæk, med 2 dækjern.
6) Ventilationsmodulet trækkes der efter ud som en skuffe.
Derefter sidder Radio en kun fast med 2 skruer i toppen.
Radioen løftes derefter op og ud.
1) Ventilationen sidder fast ved de 3 røde pile
2) Her vippes ventilationsmodulet op, så det gå fri af nogle plast tapper.
3) Til at vippe det op, kan man bruge e.g. køkken/gryde/pande redskaber af plast (så man ikke laver mærker)
4) Ventilationsmodulet skal tages ud fra den tynde ende mode den tykke ende (orange pil)
5) Der vil gerne hoppe ind igen, så det skal tages af lidt som cykel dæk, med 2 dækjern.
6) Ventilationsmodulet trækkes der efter ud som en skuffe.
Derefter sidder Radio en kun fast med 2 skruer i toppen.
Radioen løftes derefter op og ud.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Her er de billigst - og har det hele (og god service m. PayPal).
http://www.caraudiocenter.se/
Dog er portoen lidt dyr fra Sverige - så det giver mening.
Jeg skiller en anden Saab af i morgen og finder ud af hvilket kit den skal have...
Her er også muligheder:
http://www.caraudiodirect.co.uk/catalog ... q=saab+9-3
http://www.caraudiocenter.se/
Dog er portoen lidt dyr fra Sverige - så det giver mening.
Jeg skiller en anden Saab af i morgen og finder ud af hvilket kit den skal have...
Her er også muligheder:
http://www.caraudiodirect.co.uk/catalog ... q=saab+9-3
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- BrittOgLars
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Tomas,
Jo lad os det, ring til mig:)
Mvh. Lars
Jo lad os det, ring til mig:)
Mvh. Lars
Medlem nummer 785
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
(Opdateret)
Lad der blive lys, lad der blive lyd - og lad der blive ROCK !!!
Så kom der lyd på
Det lader til at at Griffin modellerne (MY11-MY12) har et helt tredje lydsystem - med en anden ekstern forstærker end Bose - og denne forstærker skal tændes før at der kommer lyd
Så hverken det ene eller der andet ledningssystem virkede til min.
Men, det første som virkede (undtagen lyden) kunne bygges om:
Jeg har udover ratkontrollen og baksignal, også forbundet amp-cont til rmtEnable - dvs. tænd forstærker, den skal bare mærke 12V, så 10A til rådighed er nok lidt overdrevet
Derudover har jeg omstruktureret stikkene lidt så iso-isolatoren, der er med, kunne anvendes. Jeg har skudt den ind lige efter stikket fra radioen, ved at pille pins ud af stikkene og samle dem i en anden rækkefølge, som der ses på billedet.
Så virker det! Og lyder er bedre end før - mere fylde, mere bund og mere detaljeret.
Men, jeg tror at griffen har en ting mere - der går kun 2 radio stationer igennem!
Der skulle ikke undre mig mig om signalet til en el-antenne også bruges til at tænde for en antenneforstærker (antEnable)... som kan side under højre bagrude.
Men, dette bliver nok løst med DAB+ enheden, hvor til man kan bruge en antennesplitter inkl. forstærker, som man kan bruge bilens antenne til både FM og DAB+.
Ellers skal der nok luses en ledning... da antEnable ikke bliver ført ud i ledningsadapteren, men radioen har en ant-cont udgang.
antEnable skal tilsluttes til ANT-CONT (Connect2 er kontaktet for manglende ledning)
antEnable tænder for antenneforstærkeren!
Lad der blive lys, lad der blive lyd - og lad der blive ROCK !!!
Så kom der lyd på
Det lader til at at Griffin modellerne (MY11-MY12) har et helt tredje lydsystem - med en anden ekstern forstærker end Bose - og denne forstærker skal tændes før at der kommer lyd
Så hverken det ene eller der andet ledningssystem virkede til min.
Men, det første som virkede (undtagen lyden) kunne bygges om:
Jeg har udover ratkontrollen og baksignal, også forbundet amp-cont til rmtEnable - dvs. tænd forstærker, den skal bare mærke 12V, så 10A til rådighed er nok lidt overdrevet
Derudover har jeg omstruktureret stikkene lidt så iso-isolatoren, der er med, kunne anvendes. Jeg har skudt den ind lige efter stikket fra radioen, ved at pille pins ud af stikkene og samle dem i en anden rækkefølge, som der ses på billedet.
Så virker det! Og lyder er bedre end før - mere fylde, mere bund og mere detaljeret.
Men, jeg tror at griffen har en ting mere - der går kun 2 radio stationer igennem!
Der skulle ikke undre mig mig om signalet til en el-antenne også bruges til at tænde for en antenneforstærker (antEnable)... som kan side under højre bagrude.
Men, dette bliver nok løst med DAB+ enheden, hvor til man kan bruge en antennesplitter inkl. forstærker, som man kan bruge bilens antenne til både FM og DAB+.
Ellers skal der nok luses en ledning... da antEnable ikke bliver ført ud i ledningsadapteren, men radioen har en ant-cont udgang.
antEnable skal tilsluttes til ANT-CONT (Connect2 er kontaktet for manglende ledning)
antEnable tænder for antenneforstærkeren!
Senest rettet af nsb 29. nov 2015, 10:31, rettet i alt 1 gang.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Placering af GPS antenne.
Jeg har sat GPS antenne fast under instrumentbordet (oven på luftkanalen) med dobbeltklæbende tape.
Så er den helt skjult.
Der er ingen signalforskel, om den ligger over eller under plastikken i instrumentbordet.
Jeg har sat GPS antenne fast under instrumentbordet (oven på luftkanalen) med dobbeltklæbende tape.
Så er den helt skjult.
Der er ingen signalforskel, om den ligger over eller under plastikken i instrumentbordet.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Tomas
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Undskyld jeg ikke har ringet, har haft lidt meget om ørerne..
Jeg ringer i morgen.
nsb
Vil du sige at vi godt kan begynde at bestille stumper, eller er der mere der lige skal testes ?
hvilken udbyder bruger du til dit 3g.( eller 4g ?). nogen fif der ( det skal vil kun bruges til data)
Tomas
Hej Lars,BrittOgLars skrev:Hej Tomas,
Jo lad os det, ring til mig:)
Mvh. Lars
Undskyld jeg ikke har ringet, har haft lidt meget om ørerne..
Jeg ringer i morgen.
nsb
Vil du sige at vi godt kan begynde at bestille stumper, eller er der mere der lige skal testes ?
hvilken udbyder bruger du til dit 3g.( eller 4g ?). nogen fif der ( det skal vil kun bruges til data)
Tomas
9000 2,0 97
99 1,7 79
900 turbo 86
900 2,1 91
9 3 2,0t 08
9-5 combi 2.0T 06 solgt
9K cse 2,3 97 RIP
9 3 2,0t 08 solgt
99 1,7 79
900 turbo 86
900 2,1 91
9 3 2,0t 08
9-5 combi 2.0T 06 solgt
9K cse 2,3 97 RIP
9 3 2,0t 08 solgt
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Jeg skriver med Connect2 lige nu, de er ved at lave nye stik, hvor antEnable er med - så måske de skal bestilles direkte ab fabrik.
Jeg ved med sikkerhed at dette er et problem til Griffin modellerne.
Hvis man har Bose - så er det en anden sag.
Det er bare 1 pin og en stump ledninger der mangler.
- er den gal, kan man lave en strøm tyv på den anden side af stikket.
Jeg ved med sikkerhed at dette er et problem til Griffin modellerne.
Hvis man har Bose - så er det en anden sag.
Det er bare 1 pin og en stump ledninger der mangler.
- er den gal, kan man lave en strøm tyv på den anden side af stikket.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- trolden
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Halløj NSB og andre i tråden.
Jeg har med stor interesse fulgt denne tråd, faktisk tjekker jeg ind på SKD hver dag kun får at se om der er nye indlæg.
Jeg er på Sjælland og hvis jeg skal gøre noget lignende, ved min bil, så bliver det herhjemme i indkørslen.
Jeg er sikker på vi er mange der ønsker os, at du / I kan overtales til at lave en guide? Video - youtube - billeder, indkøbsliste, gerne med links.
Tak for en super tråd !
Jeg har med stor interesse fulgt denne tråd, faktisk tjekker jeg ind på SKD hver dag kun får at se om der er nye indlæg.
Jeg er på Sjælland og hvis jeg skal gøre noget lignende, ved min bil, så bliver det herhjemme i indkørslen.
Jeg er sikker på vi er mange der ønsker os, at du / I kan overtales til at lave en guide? Video - youtube - billeder, indkøbsliste, gerne med links.
Tak for en super tråd !
Rasmus Bro
9-5 2,0 Hirsch estate 2008
9-5 2,0t SE estate 1999 SOLGT
9-5 2,0 Hirsch estate 2008
9-5 2,0t SE estate 1999 SOLGT
- PerRHansen
- SAAB FREAK
Indlæg
Også tak for en super tråd herfra
Jeg er dog fra Århus, og deltager gerne i Hadsten.
Min bil er en 9-5 Aero fra 2000, den trænger godt nok til lidt nyt radio/medieafspiller.
Mvh
Jeg er dog fra Århus, og deltager gerne i Hadsten.
Min bil er en 9-5 Aero fra 2000, den trænger godt nok til lidt nyt radio/medieafspiller.
Mvh
Egentlig hedder jeg ikke Per....
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Ja, der kommer nok en opdateret manual.
Sidste nyt er så t Connect2 har sendt den pin der mangler i stikker - kvit og frit.
(De retter også den nye produktion af ledninger)
Også er bakkameraet kommet i dag
Sidste nyt er så t Connect2 har sendt den pin der mangler i stikker - kvit og frit.
(De retter også den nye produktion af ledninger)
Også er bakkameraet kommet i dag
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Så er der lidt nyt igen.
Connect2 UK lavede simpelthen er nyt ledningssystem og sendte det kvit og frit.
Det indeholder antEnable - og JA - antenneforstærkeren tændte!
Og der går faktisk flere kanaler igennem end med den originale radio.
Så nu er vi vist der, hvor der kan laves en komplet liste.
Alt kan nu samles med de runde "spadestik"
(kamera bliver vist i weekenden)
Connect2 UK lavede simpelthen er nyt ledningssystem og sendte det kvit og frit.
Det indeholder antEnable - og JA - antenneforstærkeren tændte!
Og der går faktisk flere kanaler igennem end med den originale radio.
Så nu er vi vist der, hvor der kan laves en komplet liste.
Alt kan nu samles med de runde "spadestik"
(kamera bliver vist i weekenden)
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej NSB
Håber det er i orden jeg har delt det her på Svenske SAAB klub på FB? En har spurgt om precis dette
Jeg glæder mig meget til datoen
Venlig hilsen og god weekend
Claus
Håber det er i orden jeg har delt det her på Svenske SAAB klub på FB? En har spurgt om precis dette
Jeg glæder mig meget til datoen
Venlig hilsen og god weekend
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Der kom en nisse i vejen for at sætte kamera i denne weekend...
Men, DAB+ virker nu
Der så simpelt som:
1) I stikket med en USB dongle (med chip RTL2832U + + R820T Tuner)
2) Installer RTL2832U driver fra Google Play
3) Installer Wavesink Free for DAB fra Google Play
Det kan også gøre med andre apps end Wavesink.
Der findes også en Wavesink Pro til 99,- der også kan optage DAB+.
Men, DAB+ virker nu
Der så simpelt som:
1) I stikket med en USB dongle (med chip RTL2832U + + R820T Tuner)
2) Installer RTL2832U driver fra Google Play
3) Installer Wavesink Free for DAB fra Google Play
Det kan også gøre med andre apps end Wavesink.
Der findes også en Wavesink Pro til 99,- der også kan optage DAB+.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- kosmic
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Tak for god læsning, fedt du gider bruge så meget tid på det.
Hvor langt er du nået med komplet indkøbsliste?
Har en 9-3 kombi årgang 2009. Og er meget interesseret i at smide sådan et anlæg i den.
hvad er forskellen på det anlæg du linker til, kontra det her: http://www.carjoying.com/quad-core-andr ... --500.html
Hvor langt er du nået med komplet indkøbsliste?
Har en 9-3 kombi årgang 2009. Og er meget interesseret i at smide sådan et anlæg i den.
hvad er forskellen på det anlæg du linker til, kontra det her: http://www.carjoying.com/quad-core-andr ... --500.html
- kosmic
- SAAB NET NYBEGYNDER
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Ja, vi skal til at have gang i dette projekt, igen.
Jeg har haft noget travlt med meget andet.
Systemet virker fint hos mig - mangler bare at monterer bakkameraet.
Mht. til DAB+ så er der der sædvanlige problem med antenner. Jeg har indtil nu brugt standard antennen, men signalet er generelt for svagt i DK almindelige antenner i biler. Falder ud under broer, bag bakker etc. Så der virker 70%.
Jeg begynder derfor nu fase 2 med dette - en antenne splitter med forstærker.
Jeg ved at andre tilsidst har monteret en gigant antenne i kofangeren.
Jeg har haft noget travlt med meget andet.
Systemet virker fint hos mig - mangler bare at monterer bakkameraet.
Mht. til DAB+ så er der der sædvanlige problem med antenner. Jeg har indtil nu brugt standard antennen, men signalet er generelt for svagt i DK almindelige antenner i biler. Falder ud under broer, bag bakker etc. Så der virker 70%.
Jeg begynder derfor nu fase 2 med dette - en antenne splitter med forstærker.
Jeg ved at andre tilsidst har monteret en gigant antenne i kofangeren.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- kosmic
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Lyder godt hvis du er klar på fase 2
Jeg er klar på en fælles bestilling af ramme og adaptor fra: http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... a01-detail
Jeg laver gerne en fælles bestilling og forsøger at få lidt rabat. ( Betaling front up)
Listen er pt.
Lars Ringe
Bo (Mig selv)
Jeg er klar på en fælles bestilling af ramme og adaptor fra: http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... a01-detail
Jeg laver gerne en fælles bestilling og forsøger at få lidt rabat. ( Betaling front up)
Listen er pt.
Lars Ringe
Bo (Mig selv)
- kosmic
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Nsb jeg har lige et spørgsmål.
Min bil har denne forstærker liggende i bagagerummet: https://www.bildelsbasen.se/?link=item& ... d=31007985
skal jeg så bruge dette ledningsnet: http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... a01-detail
Eller dette: http://caraudiosecurity.com/vehicle-int ... 8-ctssa001
Min bil har denne forstærker liggende i bagagerummet: https://www.bildelsbasen.se/?link=item& ... d=31007985
skal jeg så bruge dette ledningsnet: http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... a01-detail
Eller dette: http://caraudiosecurity.com/vehicle-int ... 8-ctssa001
- LarsBob
- SAAB FREAK
Indlæg
Jeg vil også godt være med, hvis det ikke er for sent og hvis kittet passer til min 9-5 fra 2008 (2009 model).
Samtidig skal vi måske sikre os at besparelsen ikke forsvinder i efterfølgende forsendelse til forskellige dele af Danmark (Postdanmark er jo ikke ligefrem billige).
Iøvrigt stor ros til nsb for denne fantastiske tråd, som jeg spændt følger.
Mange hilsner
Lars
Godt initiativ javascript:emoticon(':lol:')kosmic skrev:Lyder godt hvis du er klar på fase 2
Jeg er klar på en fælles bestilling af ramme og adaptor fra: http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... a01-detail
Jeg laver gerne en fælles bestilling og forsøger at få lidt rabat. ( Betaling front up)
Listen er pt.
Lars Ringe
Bo (Mig selv)
Jeg vil også godt være med, hvis det ikke er for sent og hvis kittet passer til min 9-5 fra 2008 (2009 model).
Samtidig skal vi måske sikre os at besparelsen ikke forsvinder i efterfølgende forsendelse til forskellige dele af Danmark (Postdanmark er jo ikke ligefrem billige).
Iøvrigt stor ros til nsb for denne fantastiske tråd, som jeg spændt følger.
Mange hilsner
Lars
- LarsBob
- SAAB FREAK
Indlæg
Jeg tillader mig lige et spørgsmål (eller 2)
Hvordan med musik afspilning?
I min nuværende panasonic afspiller er der en indbygget harddisk hvor jeg har godt 100 CD'er liggende på.
Kan man have et ekstra stort SD kort f.eks. 128GB siddende permanent i boksen og så både have gpskort og musik i f.eks. mp3 format liggende her.
eller kan der benyttes f.eks. en WIFI harddisk.
Jeg ved godt at der kan streames fra mobilen, men jeg vil godt have mulighed for at kunne afspille musik i f.eks, udlandet hvor mobildata ofte er kostbart.
Hvordan med data, sidder der et data simkort i, eller benyttes der "hotspot" fra mobilen
På forhånd tak / mange hilsner
Lars
Hvordan med musik afspilning?
I min nuværende panasonic afspiller er der en indbygget harddisk hvor jeg har godt 100 CD'er liggende på.
Kan man have et ekstra stort SD kort f.eks. 128GB siddende permanent i boksen og så både have gpskort og musik i f.eks. mp3 format liggende her.
eller kan der benyttes f.eks. en WIFI harddisk.
Jeg ved godt at der kan streames fra mobilen, men jeg vil godt have mulighed for at kunne afspille musik i f.eks, udlandet hvor mobildata ofte er kostbart.
Hvordan med data, sidder der et data simkort i, eller benyttes der "hotspot" fra mobilen
På forhånd tak / mange hilsner
Lars
- kosmic
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Hej Lars
Der er kun mulighed for et micro SD kort, står desværre ikke hvor stort det kan være, men måske der ikke er str. begrænsning. udover det kan du smide et Usb stik i. så der burde være mulighed for at nå op på 128gb
Hvad der skal bruges til 9-5 er jeg desværre ikke inde i, men du kan se hvad de tilbyder her:
http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... n/saab/9-5
Der er kun mulighed for et micro SD kort, står desværre ikke hvor stort det kan være, men måske der ikke er str. begrænsning. udover det kan du smide et Usb stik i. så der burde være mulighed for at nå op på 128gb
Hvad der skal bruges til 9-5 er jeg desværre ikke inde i, men du kan se hvad de tilbyder her:
http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... n/saab/9-5
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Her er lige en sammen skrivning af et par svar.
Til efter 2006 9-3/9-5 er dette ledningerne der skal bruges:
CTSSA001.2
Men der fejl de de ledninger der ligger i butikkerne! - nye version er lavet af Connect2.
Bo har kontakt til Car Audio Center, for at lave en fælles ordre med de rigtige ledninger.
De rigtige ledninger kommer fra Connect2 i UK (her er de bare dyre).
(Fejlen var en manglende ledning til antenneforstærkeren.)
(Er der ingen lyd har man glemt at montere ledningen til at tænde bilens forstærker)
Til 9-3 er dette det samlede kit m. front plade.
http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... a01-detail
(Men frontpladen skal skæres til)
Monteringsramme til 9-5 (2006-2010) ser sådan ud
http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... a03-detail
(Men frontpladen skal skæres til)
Monteringsrammer til 9-5 (1997-2005) ser sådan ud
http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... 01a-detail
og ledninger til 9-5 før 2006
http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... a05-detail
9-3 før 2007 har ikke plads til en 2-din radio
Specielt for BOSE anlæg
http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... a01-detail
Griffin med det nye forstærker-system bruger det samme ledningsnet som standard systemet CTSSA001.2
(Jeg har et BOSE lednings net i få dage endnu...)
Til efter 2006 9-3/9-5 er dette ledningerne der skal bruges:
CTSSA001.2
Men der fejl de de ledninger der ligger i butikkerne! - nye version er lavet af Connect2.
Bo har kontakt til Car Audio Center, for at lave en fælles ordre med de rigtige ledninger.
De rigtige ledninger kommer fra Connect2 i UK (her er de bare dyre).
(Fejlen var en manglende ledning til antenneforstærkeren.)
(Er der ingen lyd har man glemt at montere ledningen til at tænde bilens forstærker)
Til 9-3 er dette det samlede kit m. front plade.
http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... a01-detail
(Men frontpladen skal skæres til)
Monteringsramme til 9-5 (2006-2010) ser sådan ud
http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... a03-detail
(Men frontpladen skal skæres til)
Monteringsrammer til 9-5 (1997-2005) ser sådan ud
http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... 01a-detail
og ledninger til 9-5 før 2006
http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... a05-detail
9-3 før 2007 har ikke plads til en 2-din radio
Specielt for BOSE anlæg
http://www.caraudiocenter.se/shop/ljud- ... a01-detail
Griffin med det nye forstærker-system bruger det samme ledningsnet som standard systemet CTSSA001.2
(Jeg har et BOSE lednings net i få dage endnu...)
Senest rettet af nsb 3. feb 2016, 19:24, rettet i alt 1 gang.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Det musik spørgsmålet:
Den køre WiFi direkte.
Den har et internt lager på 16 GB til apps og musik!
Jeg kører f.eks. TDC-play og Spotify online via min smartphone, som jeg bruge som hotspot (har flat-rate data i mit abonnement)
- begge kan også sættes i offline mode.
Den køre WiFi direkte.
Den har et internt lager på 16 GB til apps og musik!
Jeg kører f.eks. TDC-play og Spotify online via min smartphone, som jeg bruge som hotspot (har flat-rate data i mit abonnement)
- begge kan også sættes i offline mode.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Kosmic
Jeg er klar bare sig til. kom med pris og konto nr
Venlig hilsen og god weekend
Claus
Jeg er klar bare sig til. kom med pris og konto nr
Venlig hilsen og god weekend
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Godaften Kosmic
Ja tak jeg tager pakken og ser om det er til at få til at virke på min 2001 9-3t coupe
Venlig hilsen og god weekend
Claus
Ja tak jeg tager pakken og ser om det er til at få til at virke på min 2001 9-3t coupe
Venlig hilsen og god weekend
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- jjohnsen
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Så vidt jeg kan se, kan jeg få sådan en radio til at spille i min 9-5 fra 2004. Er det korrekt?
Hva vil SID'en vise - normalt viser den radioprogram/cd-track.
Kan man mon få night panel til at slukke skærmen på enheden?
Jeg kunne godt være tændt på at få ny radio i bilen☺
Jeppe
Hva vil SID'en vise - normalt viser den radioprogram/cd-track.
Kan man mon få night panel til at slukke skærmen på enheden?
Jeg kunne godt være tændt på at få ny radio i bilen☺
Jeppe
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Jeg har tidligere sat en 2-Din, med samme interface, i min 9-5.
Den jeg har sat i her har selv en np-funktion, som jeg har lagt op i ratbetjeningen.
Ratbetjeningen er her analog og ikke canbus. Blå ledning fra SID.
SID viser bare mindre.
Den jeg har sat i her har selv en np-funktion, som jeg har lagt op i ratbetjeningen.
Ratbetjeningen er her analog og ikke canbus. Blå ledning fra SID.
SID viser bare mindre.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Jannek_uldal
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Hej NSB
Fik I gang i en weekend med fælles-indkøb og montering?
Min Parrot har vist sig ikke at kunne fungerer med min My12 Griffin, så jeg tror det bliver en ny 2 din enhed i stedet for.
Kan du gentage hvad jeg skal have fat i af ledningsnet og enhed for at kunne få det til at virke?
Måske kan vi finde ud af noget med rammen sammen - jeg bor selv i SIlkeborg.
/Jannek
Fik I gang i en weekend med fælles-indkøb og montering?
Min Parrot har vist sig ikke at kunne fungerer med min My12 Griffin, så jeg tror det bliver en ny 2 din enhed i stedet for.
Kan du gentage hvad jeg skal have fat i af ledningsnet og enhed for at kunne få det til at virke?
Måske kan vi finde ud af noget med rammen sammen - jeg bor selv i SIlkeborg.
/Jannek
SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Hej,
Vi har ikke fået lavet en weekend, men nogle stykker har været i gang på ø'en.
Mit kører fint, men jeg mangler lige bakkameraet - og lidt DAB+ antenne forstærker.
Jeg har lover at lave et par stykker, så der skal gang i den igen...
Men, der er jo sjovest, når man kan være ude hører solsorten synge - i stedet for at den klapre næb
Vi har ikke fået lavet en weekend, men nogle stykker har været i gang på ø'en.
Mit kører fint, men jeg mangler lige bakkameraet - og lidt DAB+ antenne forstærker.
Jeg har lover at lave et par stykker, så der skal gang i den igen...
Men, der er jo sjovest, når man kan være ude hører solsorten synge - i stedet for at den klapre næb
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Jannek_uldal
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
helt enig - lad os håbe det tør snart!
Kan du ikke linke til det ledningsnet jeg skal bruge? Jeg går ud fra vi har samme bil (minus højden og skærmkanter), men skal lige være sikker på jeg får det sidste nye med alle dine opdagede opdateringer.
/J
Kan du ikke linke til det ledningsnet jeg skal bruge? Jeg går ud fra vi har samme bil (minus højden og skærmkanter), men skal lige være sikker på jeg får det sidste nye med alle dine opdagede opdateringer.
/J
SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Det springende punkt var ledninger fra Connect2 direkte fra UK.
Det mangler en ledning i alle dem de har sendt ud (den der tænder antenneforstærkeren)
Det mangler en ledning i alle dem de har sendt ud (den der tænder antenneforstærkeren)
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Andrew20
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Jeg skal nu til at instalere sådan et Android system i min Saab 9-5 MY01, og har derfor nogle spørgsmål.
Jeg er med på hvilken adapter der skal bruges for at for at få ratbetjeningen til et fungere, da jeg tidligere har installeret en pioneer i en 9-3'er. Men med en pioneer sætter man jo bare et stik i boksen som ender ud i et jack som bare skal sættes i radioen. Når jeg så kigger på indput stikkende på disse Android radioer ser det ud til at de har nogle inputs der hedder Key1 og Key2? Så hvordan skal disse lige forbindes til den der boks som der er i kittet fra connect2?
Og Nu er der jo ved at blive godt vejr, så måske vi snart skulle få holdt den workshop med det? Jeg er i hvert fald frisk på noget i Århus omegn!
Jeg er med på hvilken adapter der skal bruges for at for at få ratbetjeningen til et fungere, da jeg tidligere har installeret en pioneer i en 9-3'er. Men med en pioneer sætter man jo bare et stik i boksen som ender ud i et jack som bare skal sættes i radioen. Når jeg så kigger på indput stikkende på disse Android radioer ser det ud til at de har nogle inputs der hedder Key1 og Key2? Så hvordan skal disse lige forbindes til den der boks som der er i kittet fra connect2?
Og Nu er der jo ved at blive godt vejr, så måske vi snart skulle få holdt den workshop med det? Jeg er i hvert fald frisk på noget i Århus omegn!
Saab 9-5 2,3t aut. MY01
Saab 9-3 2,0t MY01
Saab 900 2,0T MY96 (solgt)
Saab 9-3 2,0i MY99 (solgt)
Saab 9-3 2,0t MY01
Saab 900 2,0T MY96 (solgt)
Saab 9-3 2,0i MY99 (solgt)
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Key1 skal forbindes til den blå ledning der går til SID, med en strømtyv.
Key2 nc
Key2 nc
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- akwibroe
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Efter at have læst internettet grundigt igennem fik jeg også købt et Joying head unit til min Saab - men nu har jeg desværre problemer med at få can bussen til at virke.
Men først min bil: Jeg har en facelift 9-5 model 2006 med det mindste højtaler-system (altså 4 højtalere, hvorfor jeg ikke tror jeg har ekstern forstærker).
Udover head unit fra Joying købte jeg også CTSSA001.2 (med tilhørende patch lead CTMULTILEAD.2) til steering wheel controls.
Efter at have fået tilsluttet det hele kunne jeg konstatere at der var en ellere flere ting, der ikke virkede, da head unit'et ikke tændte. Efter lidt snak med Joying fandt jeg ud af, at det var fordi der ikke kom 12 volt på det røde kabel (ignition / ACC).
Som jeg forstår det, er det boksen på CTSSA001.2, der skal sende 12 volt på kablet, men da det ikke skete, måtte jeg give kablet 12 volt manuelt. Efterfølgende bootede head unit'et op og kunne spille musik uden problemer.
Jeg kunne dog stadig ikke bruge steering wheel controls som vol+, vol-, forwards og backwards. Jeg har ikke telefonknapper på mit rat. Derudover registrer head unitet ikke, når jeg sætter bilen i bakgear.
Nu ved jeg ikke helt, hvad jeg mere kan gøre, og da jeg kikkede nærmere på CTSSA001.2 kan jeg se, at det på https://www.justcarkits.co.uk/acatalog/ ... odels.html er anført, at det passer til 9-5'ere fra 2006 og fremad.
Omvendt står der på producentens hjemmeside http://www.connects2.com/Product/ProductItem/CTSSA001.2 at det først er 9-5'ere fra 2008, der understøttes.
Jeg skal derfor høre, om i har forslag til hvordan jeg kan få steering wheel controls til at virke?
Og: Er can bussen på en 9-5 fra 06 og 08 ikke den samme?
Men først min bil: Jeg har en facelift 9-5 model 2006 med det mindste højtaler-system (altså 4 højtalere, hvorfor jeg ikke tror jeg har ekstern forstærker).
Udover head unit fra Joying købte jeg også CTSSA001.2 (med tilhørende patch lead CTMULTILEAD.2) til steering wheel controls.
Efter at have fået tilsluttet det hele kunne jeg konstatere at der var en ellere flere ting, der ikke virkede, da head unit'et ikke tændte. Efter lidt snak med Joying fandt jeg ud af, at det var fordi der ikke kom 12 volt på det røde kabel (ignition / ACC).
Som jeg forstår det, er det boksen på CTSSA001.2, der skal sende 12 volt på kablet, men da det ikke skete, måtte jeg give kablet 12 volt manuelt. Efterfølgende bootede head unit'et op og kunne spille musik uden problemer.
Jeg kunne dog stadig ikke bruge steering wheel controls som vol+, vol-, forwards og backwards. Jeg har ikke telefonknapper på mit rat. Derudover registrer head unitet ikke, når jeg sætter bilen i bakgear.
Nu ved jeg ikke helt, hvad jeg mere kan gøre, og da jeg kikkede nærmere på CTSSA001.2 kan jeg se, at det på https://www.justcarkits.co.uk/acatalog/ ... odels.html er anført, at det passer til 9-5'ere fra 2006 og fremad.
Omvendt står der på producentens hjemmeside http://www.connects2.com/Product/ProductItem/CTSSA001.2 at det først er 9-5'ere fra 2008, der understøttes.
Jeg skal derfor høre, om i har forslag til hvordan jeg kan få steering wheel controls til at virke?
Og: Er can bussen på en 9-5 fra 06 og 08 ikke den samme?
- akwibroe
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Nu fandt jeg lige http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=4&t=161931
Det ligner, at det er et større projekt at få steering wheel controls på en 06 model. Nogen der har prøvet det?
Det ligner, at det er et større projekt at få steering wheel controls på en 06 model. Nogen der har prøvet det?
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Hvis man fjernede kop holderen fra en og 93 er der så plads?
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Andrew20
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Det skulle der være ja, men mener ikke det er nødvendigt.
Prøv at tjek dette link ud:
http://www.kdcad.com/installing-a-doubl ... ab-9-3-se/
Prøv at tjek dette link ud:
http://www.kdcad.com/installing-a-doubl ... ab-9-3-se/
Saab 9-5 2,3t aut. MY01
Saab 9-3 2,0t MY01
Saab 900 2,0T MY96 (solgt)
Saab 9-3 2,0i MY99 (solgt)
Saab 9-3 2,0t MY01
Saab 900 2,0T MY96 (solgt)
Saab 9-3 2,0i MY99 (solgt)
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Jeg har fået tid til at gøre mere ved projektet.
Næste fase bliver tråløst interface til bakkamera.
Der er ikke nemt at få trukket et kable!
I samme runde regner jeg med en ekstra amp til antenne med splitter DAB, så man bruger bilens egen antenne til DAB.
Jeg over vejer også om ramme skal lakeres.
Næste fase bliver tråløst interface til bakkamera.
Der er ikke nemt at få trukket et kable!
I samme runde regner jeg med en ekstra amp til antenne med splitter DAB, så man bruger bilens egen antenne til DAB.
Jeg over vejer også om ramme skal lakeres.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Andrew20
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Det med trådløst interface til bakkameraet er jeg også igang med.
Har bestilt dette kit til det, som jeg glæder mig til at få hjem, og få tjekket op på kvaliteten:
http://www.ebay.co.uk/itm/291768628436? ... EBIDX%3AIT
Har bestilt dette kit til det, som jeg glæder mig til at få hjem, og få tjekket op på kvaliteten:
http://www.ebay.co.uk/itm/291768628436? ... EBIDX%3AIT
Saab 9-5 2,3t aut. MY01
Saab 9-3 2,0t MY01
Saab 900 2,0T MY96 (solgt)
Saab 9-3 2,0i MY99 (solgt)
Saab 9-3 2,0t MY01
Saab 900 2,0T MY96 (solgt)
Saab 9-3 2,0i MY99 (solgt)