Banner cycler

9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Høyer
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 28
Tilmeldt: 9. aug 2009, 19:19

9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

27. feb 2017, 16:30

Hej alle
Håber I kan hjælpe mig. Jeg har søgt efter lignende problemer her på forummet - men uden held. Men det kan være at jeg ikke kender de rigtige termer :)

Jeg har en Saab 9-3 Hirsch årgang 2006. Den anden dag opdagede jeg pludselig i instrumentpanelet at motor-temperaturen stod helt oppe i max efter at jeg kun havde kørt i 5 minutter. Jeg holdt straks ind til siden og tjekkede at der var kølervæske på - hvilket der var. Og motoren virkede ikke urimeligt varm og der kom ingen advarselslys eller andet.

Jeg kørte bilen hjem igen og lod den stå og køle ned. Nu står viseren i midten af feltet (vandret) selv når bilen er slukket! Når motoren er tændt og jeg åbner kølerhjelmen synes jeg at jeg kan høre en hvislende lyd fra højre side af motorblokken... som noget der fiser ud? Men jeg er ikke nogen bil-ekspert så måske det er noget jeg bilder mig ind :)

Jeg mener at motor-temperatur-viseren bliver stående konstant i midten (vandret) selv når bilen er tændt - men tjekker lige igen i aften.

Tak for hjælpen!
Mvh
Peter


Saab 9-3 Sport Combi Hirsch 2006
Saab 900i 16V 1992
LarsJ
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1074
Tilmeldt: 4. dec 2008, 20:30

9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

27. feb 2017, 21:54

Er den store slange ud til køleren varm, hvis ikke kan det være termostaten der er lukket konstant.

Kan du se noget form for flow i beholderen? åbn ikke når motor er varm!

viseren viser den midt også ved kold motor, det er normalt et den viser midt et stykke tid efter kørsel, hvis man stadig har tænding på.
Høyer
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 28
Tilmeldt: 9. aug 2009, 19:19

28. feb 2017, 10:10

Hej LarsJ

Tak for svaret :)

Jeg har ikke mærket på slangerne og har heller ikke tjekket flow i beholderen - vil prøve at gøre det i aften.

Viseren står lidt over midt (vandret) selv når bilen har stået stille hele natten. Jeg kørte en lille tur til morgen (7min) og så begynder viseren at kravle lidt op ad.

Det skal også siges at jeg tog sikring #4 ud og ind som et forsøg (havde googlet) og det er som om viseren ikke længere er så ivrig efter at banke op i top - men nu holder sig i midten - men altså også når kold.

Men motor-temperatur-viseren bliver påvirket af at moteren kører, idet den kravler op ad - så en eller anden form for forbindelse må der være....?

På Saab Webshop har jeg fundet sådan en her: http://webshop-dk.saabparts.com/9000/mo ... pgivare755

Hvor svært ville det være at skifte sådan en selv?

God dag!
Peter
Saab 9-3 Sport Combi Hirsch 2006
Saab 900i 16V 1992
Brugeravatar
kobbernagel
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 408
Tilmeldt: 18. dec 2014, 18:52

28. feb 2017, 11:56

Den sensor du linker til, stod af på min svigerfars NG900, som jeg kørte i i en periode. Det bevirkede at bilen blev meget varm (men viseren på instrumentbrædtet virkede slet ikke, da sensoren var stået af). I mit tilfælde, bevirkede den defekte sensor, at der ikke kom signal til ventilatoren ved køleren, at den skulle starte, hvorfor motoren overophedede. (Det lader ikke til at noget tog skade - bilen kører stadig her et par år efter). Der er vist ret stor forskel på hvordan det elektriske hænger sammen, på de forskellige årgange, så det er da forsøget værd at skifte den. Jeg skiftede den nu ikke selv - bilen blev transporteret til slettet grundet GDPR.... af Authjælpen, da den var overophedet. Det ser dog overodentligt simpelt ud at skifte den. På "min" NG900 sidder den højt oppe, og der er kun et stik på. Vil gætte på, at det ville have taget mig under 1 minut at skifte den.
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

28. feb 2017, 17:22

En defekt sensor lyder meget sandsynligt.
Hvis du har en obd fejlkode udlæser, så kan du aflæse den virkelige temperatur, som motorstyringen ser.
Da det er den der giver besked om motortemperaturen, til alle andre systemer.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Høyer
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 28
Tilmeldt: 9. aug 2009, 19:19

1. mar 2017, 11:52

Hej Morten og Kobbernagel

Tak for input!

Jeg kørte den ind til City Auto på Nørrebro her til morgen, da jeg ikke har en OBD fejlkodelæser. (Jeg har overvejet at købe en og har også overvejet at tage skridtet fuldt ud og købe en Tech2, da jeg skal have installeret et aux-input kabel til stereoanlægget - men vil jo nok være at skyde gråspurve med kanoner.. :) Men det er jo også vigtigt med legetøj! )

Motor-temperatur-viseren starter fra midt og krøb lige så stille op til top på turen fra Amager til Nørrebro. Da jeg kom frem lempede John (City Auto) på kølervæske-låget, men der sivede ikke overophedet damp ud. Og bilen var ikke overophedet.

Jeg krydser fingre for at det bare er en defekt sensor og ikke noget i viser-mekanik...

Jeg husker at opdatere herinde når jeg forhåbentlig får en forklaring.
Saab 9-3 Sport Combi Hirsch 2006
Saab 900i 16V 1992
Brugeravatar
AGT900
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 907
Tilmeldt: 9. maj 2006, 18:23

4. mar 2017, 17:49

Hej Høyer.

Er der nyt i sagen??

Mvh Anders
Saab 9-5 2,0t 1998 (sover i laden)
Saab 9-3 1,9 TiD 2008 (Kører som en drøm)

Medlem nr. 182
Anders G. Trip
Høyer
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 28
Tilmeldt: 9. aug 2009, 19:19

5. mar 2017, 13:21

Hej Anders
Næh, City Auto har bestilt en ny sensor og afprøver den teori først, da en sensor er ret billig. Jeg frygter at det er instrumentet der viser temperaturen der er blevet mærkelig/semi-defekt.

Det virker mest af alt som om 0-punktet for temperatur-viseren er blevet forkert og viser 0 som midt på skalaen...

Er der nogen af jer der har styr på signal-vejen fra temperatur-sensor og op til instrument-brættet? Jeg tænker; hvor kan fejlkilderne være?

God weekend!
Peter
Saab 9-3 Sport Combi Hirsch 2006
Saab 900i 16V 1992
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2897
Tilmeldt: 2. apr 2004, 18:56

5. mar 2017, 14:14

Det hele er digitalt...!

Det du ser på instrumenterne er bare en kode sendt fra en microprocessor.

Det er sandsynligvis en sensor.
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Høyer
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 28
Tilmeldt: 9. aug 2009, 19:19

14. mar 2017, 12:19

Nå, City Auto på Nørrebro i København udskiftede sensoren og nu viser den temperaturen korrekt igen. Viseren starter i hvert fald i bunden og bevæger sig op til midten af skalaen og ligger der.

Så sådan kan symptomer på en defekt sensor åbenbart være.

Jeg spurgte City Auto om han havde målt på den "defekte" sensor eller om han på nogen måde positivt kunne påvise at det faktisk var sensoren der var stået af. Men det havde han ikke brugt tid på ...

Ja, ja virker det - så virker det. Men hvor længe ;)

Tak for alle kommentarerne og hjælpen!

(Det undrer mig for øvrigt at jeg ikke får e-mails tilsendt når mit indlæg besvares? Jeg har slået det til under min profil...)
Saab 9-3 Sport Combi Hirsch 2006
Saab 900i 16V 1992
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

14. mar 2017, 15:47

Man kan måle føleren, med et ohmmeter. Der gives værdier for modstand for eks. 0 grader, 20 grader og 80 grader.

Hvorlænge vil føleren vil leve?

Jeg ved det ikke, om GM følere. Mine gamle grimme SAABs har haft ikke behov for tempfølere..
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
kleinsmeden
SAAB FREAK
Indlæg: 60
Tilmeldt: 9. jan 2007, 18:39

14. mar 2017, 16:15

Grimme ?. Det mener du vel ikke.
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

14. mar 2017, 16:37

Nej da. Men jeg synes at de var (er) kanonelegante biler.
Kunderne svigtede SAAB. De var “grimme”. De lignede ikke andre biler og de var dyre. :evil:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
kleinsmeden
SAAB FREAK
Indlæg: 60
Tilmeldt: 9. jan 2007, 18:39

14. mar 2017, 17:02

Kanonelegante, ja det er hvad de var.
Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 714
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

14. mar 2017, 22:24

Nå ja :?:

Efter min mening var SAAB 90 et af de mere mislykkede designs. :o Et uhellig samsurium af den elegante SAAB 99 8) og SAAB 900 4-dørs bagenden. :roll:

SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
Høyer
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 28
Tilmeldt: 9. aug 2009, 19:19

15. mar 2017, 09:44

For mig er Saab 900 fra 1991 i 3 dørsversion og ikke cab den flotteste. Men den kærlighed er solgt igen :(
Men er nu også ret glad for min 9-3 sportcombi selvom den ikke har så megen sjæl.
Saab 9-3 Sport Combi Hirsch 2006
Saab 900i 16V 1992
kleinsmeden
SAAB FREAK
Indlæg: 60
Tilmeldt: 9. jan 2007, 18:39

15. mar 2017, 17:43

Viggen skrev:Nå ja :?:

Efter min mening var SAAB 90 et af de mere mislykkede designs. :o Et uhellig samsurium af den elegante SAAB 99 8) og SAAB 900 4-dørs bagenden. :roll:

SAAB hilsen Ole
Helt enig, den var de ikke så heldige med.
Høyer
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 28
Tilmeldt: 9. aug 2009, 19:19

20. mar 2017, 12:01

Update!

Nå, det var ikke lang tid den reparation gav lykke! Motor-temp-viseren i instrumentbrættet har fundet sig et nyt nul-punkt (altså når bilen er kold) og det er nu mellem laveste og næst-laveste streg. Det betyder at bilens driftstemperatur nu ligger lige over midt ... øv

Har lige været 400km oppe i Sverige og tilbage igen uden motor-problemer blot en temperaturmåler der viser for højt.

Når motoren er slukket og bilen kold står viseren mellem laveste og næst-laveste streg.

Jeg vil mene at jeg har betalt for at få det repareret - men det er det jo ikke. Hvad tænker I?

Mvh
Saab 9-3 Sport Combi Hirsch 2006
Saab 900i 16V 1992
Høyer
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 28
Tilmeldt: 9. aug 2009, 19:19

21. mar 2017, 09:42

Hej! Er der nogle af jer kloge hoveder der har input?

Jeg har fundet en lignende beskrivelse af mit problem her: http://saabworld.net/showthread.php?t=31134

Måske virkede min temp-viser i et stykke tid, fordi City Auto tog strømmen for at skifte temperatur-sensoren - og ikke så meget pga. skiftet af sensor....?

I artiklen er der en der kommer med dette forslag til fejlsøgning: "Unplug the connector at the sensor, at cold, not running engine, and note any change of the gauge reading".

Det kunne jeg jo prøve...
Saab 9-3 Sport Combi Hirsch 2006
Saab 900i 16V 1992
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: 9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

25. mar 2017, 09:13

Efter at have læst om varme nålens mystiske 0 punkts ændring uden tænding tilsluttet.
Så skal du ud at købe noget blå røg, og putte det ind i instrumentet igen ;)
Det tyder mest på ad den kreds der driver instrumentet er begyndt at lække lidt spænding, så derfor går nålen ikke i nul, og viseren får læk spænding plus den rigtige spænding, og viser dermed for meget.
Byt til nyt, det er min anbefaling, et brugt kan have samme problem desværre

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Høyer
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 28
Tilmeldt: 9. aug 2009, 19:19

Re: 9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

29. maj 2017, 12:47

Hej Morten
Tak for svaret.
(Nå, nu tror jeg faktisk at jeg har fået slået notifikationer som e-mail til så jeg ser når nogen svarer på mine indlæg ;) )

Byt til nyt - skriver du. Hvor meget vil du mene skal skiftes?

Hvordan fandt du frem til det du skriver? Det lyder meget specifikt og sagligt!

Mvh
Peter
Saab 9-3 Sport Combi Hirsch 2006
Saab 900i 16V 1992
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: 9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

29. maj 2017, 17:46

Desværre er det hele instrumentet der skal skiftes, medmindre du kan finde en der kan reparere det.
Prøv google.
Vejen til diagnosen, er 30 års erfaring som automekanikker, en stor interesse for elektronik, og styresystemer.
En del efterundanelse.
Og en original reparations manual.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Høyer
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 28
Tilmeldt: 9. aug 2009, 19:19

Re: 9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

31. maj 2017, 12:17

Hej Morten

Tak for svaret!

Er det så hele instrument-gruppen der skal skiftes - noget i stil med den her som dog vist er for ny til min bil:
https://webshop-dk.saabparts.com/9-3-ge ... ntenhet621

Mvh
Peter
Saab 9-3 Sport Combi Hirsch 2006
Saab 900i 16V 1992
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: 9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

1. jun 2017, 17:44

Hvis det er prisen på grisen, så ville jeg ikke forlade mig på internet diagnoser.
Men få en med kendskab til at se på den.
Feks. slettet grundet GDPR...., eller Saab i birkerød.
Jeg er godnok 99% sikker på diagnosen, med de oplysninger du har givet, men djævelen ligger i detaljerne.
Så 6000 kr smidt ud på en internet diagnose, det ville jeg ikke personligt risikere.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: 9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

1. jun 2017, 18:56

Prøv evt. at kontakte ham her:
http://nic-tec.com/product/saab-95-inst ... r-rep-928/
Det er godt nok 9-5 speedometer han skriver om her, men det kan være at han også kan klare ét fra en 9-3.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Høyer
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 28
Tilmeldt: 9. aug 2009, 19:19

Re: 9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

15. jun 2017, 08:45

Hej Morten og Mads

Tak for jeres svar - det er meget værdsat!
(Mads, hvordan kan det være at jeg ikke får tilsendt notifikationer som mail? Jeg mener at have tilmeldt mig alt...)

Jeg prøver at kontakte ham Nic-tec.

Jeg vil ikke selv prøve at reparere det - dertil rækker mine automekaniker-færdigheder ikke ;)

Ellers har jeg tid hos slettet grundet GDPR.... d. 27. juni. Da jeg kontaktede ham virkede det ganske vist ikke som om han kendte til problemet - men Anders er jo heller ikke til for meget sniksnak - forståeligt nok.

Mvh
Peter
Saab 9-3 Sport Combi Hirsch 2006
Saab 900i 16V 1992
Høyer
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 28
Tilmeldt: 9. aug 2009, 19:19

Re: 9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

4. jul 2017, 13:26

Hej
Har nu haft bilen forbi slettet grundet GDPR.... og han konkluderede at det er instrumentet (motor-temp-viseren) den er gal med. Motoren er i hvert fald ikke for varm.
Jeg spurgte for sjov skyld hos Andersen og Martini i Høje Tåstrup hvad et nyt instrumentpanel ville koste: ca. 8600kr inkl. moms. Av!

Jeg har taget fat i Kim fra Verninge auto for at høre om han kan skaffe noget.

Der er noget at finde på nettet også ... ofte brugt - men til en hel anden pris.

Nå, jeg dykker ned i det om et par uger.
Mvh
Peter
Saab 9-3 Sport Combi Hirsch 2006
Saab 900i 16V 1992
Høyer
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 28
Tilmeldt: 9. aug 2009, 19:19

Re: 9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

8. aug 2017, 11:00

Hej igen
Nic-tec tænker at det er en "lille" fejl og estimerer en rep. til 1000kr + moms. Det lyder jo ikke så tosset og slet ikke set i lyset af at et nyt instrumentpanel koster 7-8000kr - av av av!

Ved I hvor avanceret en øvelse det er selv at hive instrumentpanelet ud? Jeg er ikke nogen automekaniker, men vant til at fixe ting.

Og... hvis jeg nu på et tidspunkt ville skifte hele instrumentpanelet ved I så om jeg ville kunne opgradere så jeg også fik visning af turbotryk? Det kunne jo være sjovt.

Tak for hjælpen!
Mvh
Peter
Saab 9-3 Sport Combi Hirsch 2006
Saab 900i 16V 1992
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: 9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

16. aug 2017, 10:00

Download Wis
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=622081
Så får du svaret, om hvor besværligt det er

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Høyer
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 28
Tilmeldt: 9. aug 2009, 19:19

Re: 9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

24. maj 2018, 09:35

Hej igen :)

Nu har jeg fundet og købt et spritnyt instrumentpanel fra Ebay Australien for ca. 2500kr inkl told, moms og fragt.

Verninge Auto var så flink at oplyse mig serienummeret på det der passer til min bil: 12802330 - jeg har læst mig til at det reelt erstatter den gamle model: 12802917. Så jeg må kompensere Verninge på en eller anden måde :)

https://www.deroure.com/partinfo.asp?MA ... BID=484105

Spørgsmålet er nu: Er det bare at skrue det gamle ud og sætte det nye ind? Skal/bør man justere kilometertælleren og hvad kræves der for at gøre det? Kan et almindeligt værksted gøre det?

Tak for hjælpen!

Mvh
Peter
Saab 9-3 Sport Combi Hirsch 2006
Saab 900i 16V 1992
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: 9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

24. maj 2018, 17:31

Det skal kodes til bilen med en Tec 2 tester.
Så du kommer nok til at takke Verringe med hård valuta, når de koder instrumentet til bilen.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Høyer
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 28
Tilmeldt: 9. aug 2009, 19:19

Re: 9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

25. maj 2018, 08:55

Okay, så det vil ikke virke bare at sætte det nye instrument ind? Som jeg forstår dig skal det nye instrument kodes til bilen for at det overhovedet kan fungere...?

Jeg bor i København så det kan være at jeg hellere må en smut forbi ..Slettet grundet GDPR... og så takke Kim i Verninge på en anden måde.
Saab 9-3 Sport Combi Hirsch 2006
Saab 900i 16V 1992
Høyer
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 28
Tilmeldt: 9. aug 2009, 19:19

Re: 9-3 Hirsch viser høj motor temperatur - men ikke varm

3. feb 2019, 13:06

Hov, vi skal da lige have en afslutning på historien her! Og en lykkelig en af slagsen. Verninge Auto skiftede uden problemer instrumentpanelet ud og jeg har nu i adskillige måneder haft retvisende motortemperatur i min Saab :)

Ved samme lejlighed fik jeg også skiftet samtlige kølere: Intercooler, aircondition og alm køler, da Verninge Auto heldigvis ved reparation af aircondition opdagede at intercooler ekspandere og lameller var ved at drysse bort.

Jeg har nu en velkørende Saab 9-3. Hvor det eneste der driller mig er ESP'en der til tider slår fra. Det må jeg hellere oprette som et nyt emne :)

Tak for hjælpen til alle!
Peter
Saab 9-3 Sport Combi Hirsch 2006
Saab 900i 16V 1992

Tilbage til "Modern Forum"