Banner cycler

9-3 2,0t sportcombi skift af fjedre

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

MAF
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2. maj 2017, 15:31

9-3 2,0t sportcombi skift af fjedre

2. maj 2017, 15:37

Hej med jer
Jeg er nu den lykkelige ejer af en Saab. Det er min første, sikke en maskine.
Jeg skal have skiftet std. Fjedrene til 35/25 sænkningsfjedre.
Er det lige til at gå til.? Jeg tænker at gøre det selv medmindre det er komplet umuligt.?


Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2897
Tilmeldt: 2. apr 2004, 18:56

Re: 9-3 2,0t sportcombi skift af fjedre

3. maj 2017, 06:33

Det er meget nemt hvis man ved hvordan og har værktøjet.

Udover fjederne skal du formentlig have to tårnlejer til forenden og 2 gummi stop til bagenden.

Du skal bruge en fjedertang til at presse fjederen sammen. Bilen kan stå på vejen.

Foran kommer hele benet ud og kan laves i en skruestikke på et bord. Dette kræver en hul-top og en lang udvendig 6-kant.

Bag sænker man armen ned med en ekstra donkraft. Når man har taget bolten ud under bremsen.

Men, pas på! Hvis man ikke gør det korrekt, så kan en fjeder slå en ihjel hvis den kommer flyvende!

Når de er skiftet til sænkning, så skal den spores med champer justering.
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
bolsen
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. dec 2007, 11:39

Re: 9-3 2,0t sportcombi skift af fjedre

3. maj 2017, 17:02

Her er en beskrivelse, dog på en ng900 (årg. 1997) men det kan måske give et indtryk af arbejdet.

http://photo.platonoff.com/Auto/2007051 ... rom_a_9-3/

Tilbage til "Modern Forum"