9-3 1.8i 2006
Redaktør: Bestyrelsen
- Asuka
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
9-3 1.8i 2006
Hej står og skal måske til at komme tilbage til saab igen, har kigget på en 9-3 men der dog lidt problemer med den den er lang tid om at starte og går urolig/ustabil i tomgang lyder okay når den kommer over 2000 omdrejninger. ud over det er der også rust i bagskærmene er det noget man skal løb langt ude om eller??
Bil history
1: Citroen Bx 1.6 92
2: Saab 900 2.0i 8v 79
3: Golf 2 1.6D 86
4: Golf 2 1.8 85 specil model
5: Saab 900 2.0i 8v 86
6: Saab 900I 2.0 16v 91
7: Saab 900 2.1 16v 93
8: Opel vectra b 1.6 99
9: Saab 9-3 1.8i 06
1: Citroen Bx 1.6 92
2: Saab 900 2.0i 8v 79
3: Golf 2 1.6D 86
4: Golf 2 1.8 85 specil model
5: Saab 900 2.0i 8v 86
6: Saab 900I 2.0 16v 91
7: Saab 900 2.1 16v 93
8: Opel vectra b 1.6 99
9: Saab 9-3 1.8i 06
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 1.8i 2006
Jeg ville lade den løbe!
Specielt da du ikke har nogen ide om hvad der er galt.
Og rust det er nogo i en nyere bil.
MVH
Morten
Specielt da du ikke har nogen ide om hvad der er galt.
Og rust det er nogo i en nyere bil.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: 9-3 1.8i 2006
Og så vil jeg undgå en 1.8i....
Hvis jeg ville have 1.8i, så vil jeg købe den Opel den hører hjemme i...
Når vi kommer i de årgange, så har en Saab turbo, Turbo eller Turbo-Turbo
Hvis jeg ville have 1.8i, så vil jeg købe den Opel den hører hjemme i...
Når vi kommer i de årgange, så har en Saab turbo, Turbo eller Turbo-Turbo
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Asuka
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: 9-3 1.8i 2006
oversagen til jeg lidt sprøg ind til det er jeg for tid er endt i en vectra der skal til syn i år og motor ikke er alt for sund i
prisen på bilen er nemmelig tæt på hugger prisen og jeg har en anden vectra hvor der er en god maskine i som evt kunne bruges samme motor kode z18xe som 9-3, men der er rusten. Så tro det stor sprøgsmål nok mest er om det motor er for lille til en bil som saaben ved godt den ikke bliver nogen racebil men det kan da næsten kun være et skidt op i forhold til en vectra b 1.6 16v og specilt på udstyre siden da den er med lærderkabin og en pæn del extra
prisen på bilen er nemmelig tæt på hugger prisen og jeg har en anden vectra hvor der er en god maskine i som evt kunne bruges samme motor kode z18xe som 9-3, men der er rusten. Så tro det stor sprøgsmål nok mest er om det motor er for lille til en bil som saaben ved godt den ikke bliver nogen racebil men det kan da næsten kun være et skidt op i forhold til en vectra b 1.6 16v og specilt på udstyre siden da den er med lærderkabin og en pæn del extra
Bil history
1: Citroen Bx 1.6 92
2: Saab 900 2.0i 8v 79
3: Golf 2 1.6D 86
4: Golf 2 1.8 85 specil model
5: Saab 900 2.0i 8v 86
6: Saab 900I 2.0 16v 91
7: Saab 900 2.1 16v 93
8: Opel vectra b 1.6 99
9: Saab 9-3 1.8i 06
1: Citroen Bx 1.6 92
2: Saab 900 2.0i 8v 79
3: Golf 2 1.6D 86
4: Golf 2 1.8 85 specil model
5: Saab 900 2.0i 8v 86
6: Saab 900I 2.0 16v 91
7: Saab 900 2.1 16v 93
8: Opel vectra b 1.6 99
9: Saab 9-3 1.8i 06
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Nyere bil= På vej hjem fra forhandler
Brugt bil= Er parkeret efter at komme hjem fra forhandler.
En MY06 er ikke en nyere bil . Jeg har selv én, så jeg ved det. Det er stadig en god bil. Der bør ikke være rust i den, Men en smule i en skærmkant er ikke en katastrofe, hvis det bliver taget i opløbet.
Re: 9-3 1.8i 2006
Ny bil= Står hos forhandler.
Nyere bil= På vej hjem fra forhandler
Brugt bil= Er parkeret efter at komme hjem fra forhandler.
En MY06 er ikke en nyere bil . Jeg har selv én, så jeg ved det. Det er stadig en god bil. Der bør ikke være rust i den, Men en smule i en skærmkant er ikke en katastrofe, hvis det bliver taget i opløbet.
Sláinte
Mick
Mick
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: 9-3 1.8i 2006
1.8 har 122 HP... Gab!
En Saab maskine starter ved 150HP og har et meget større moment...
9-3, når der er bedst på en 1.8/2.0, er hirschet til 210 HP.
Det er det man forventer af en Saab!
En Saab maskine starter ved 150HP og har et meget større moment...
9-3, når der er bedst på en 1.8/2.0, er hirschet til 210 HP.
Det er det man forventer af en Saab!
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 1.8i 2006
Jeg ville ikke købe den uden, at vide hvad der er galt. Derudover skal den være så billig, at det kan betale sig, at få lavet de ting du nævner, frem for at finde en der er i orden.
Hvis du ellers syntes om bilen. hvorfor ikke låne den til en ekstra grundig prøvetur og kør et smut forbi en lokal Saab specialist og få udlæst fejlkoder. Så ved du hvad du står med. Det er måske . slettet grundet GDPR . i dit tilfælde....
Jeg har også haft en del Saaber uden turbo, dog ikke med den der opel motor. De er dejlig nemme at vedligeholde. Ikke så meget VVS arbejde når noget skal skilles ad.
Hvis du ellers syntes om bilen. hvorfor ikke låne den til en ekstra grundig prøvetur og kør et smut forbi en lokal Saab specialist og få udlæst fejlkoder. Så ved du hvad du står med. Det er måske . slettet grundet GDPR . i dit tilfælde....
Jeg har også haft en del Saaber uden turbo, dog ikke med den der opel motor. De er dejlig nemme at vedligeholde. Ikke så meget VVS arbejde når noget skal skilles ad.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: 9-3 1.8i 2006
De gamle Saabs uden turbo vejede også 300 kg midre...! Og det var en helt anden type maskine.
En anden ting er brændstoføkonomien!
En turbo er bare mere effektive og de har en bedre drifttemperatur.
Jeg har selv haft Opel'er, men selv om en Saab er 30% Ooel, så er de så forskellige, at man ikke kan tænke, at den ene, er den andet. Så misforstår man hvorfor man køber en Saab.
1.8i var noget GM opfandt og tvang Saab til - og den blev aflivet, som den første gærning den dag GM var ude.
For en ordensskyld skal siges at 1.8t ig 1.8T er en 2.0 - rebranded til 1.8 af GM...
En anden ting er brændstoføkonomien!
En turbo er bare mere effektive og de har en bedre drifttemperatur.
Jeg har selv haft Opel'er, men selv om en Saab er 30% Ooel, så er de så forskellige, at man ikke kan tænke, at den ene, er den andet. Så misforstår man hvorfor man køber en Saab.
1.8i var noget GM opfandt og tvang Saab til - og den blev aflivet, som den første gærning den dag GM var ude.
For en ordensskyld skal siges at 1.8t ig 1.8T er en 2.0 - rebranded til 1.8 af GM...
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 1.8i 2006
Vægtforskellen er nu ikke så stor for de sammenlignelige modeller, hvis de data jeg har sakset fra fdm er korrekte. Sportcombi med TTID motor vejer 250 kg oven i basismodellen må være den du refererer til. Ellers er jeg enig. Det giver mest mening at købe en Saab med en Saab motor i.
Jeg tror også den 122Hk motor er under mit "fornuftige minimum" krav, men det er jo op til en selv hvad man syntes. Jeg oplever selv Saabs B204i som et fornuftigt minimum i en og9-3, og lidt tættere på kanten i en 9000. Det er nok pga aerodynamik, for 9-3'eren er tungest.
NG9-3 1.8i 122Hk
egenvægt 1400 kg
0-100 km/t 12,5 sek.
Brændstofsforbrug blandet (liter pr. 100 km.) 7,8 l/100 km
9000 CS 2.0i 130Hk
egenvægt 1350 kg
0-100 km/t 11,5 sek.
Brændstofsforbrug blandet (liter pr. 100 km.) 10,5 l/100 km
Jeg tror også den 122Hk motor er under mit "fornuftige minimum" krav, men det er jo op til en selv hvad man syntes. Jeg oplever selv Saabs B204i som et fornuftigt minimum i en og9-3, og lidt tættere på kanten i en 9000. Det er nok pga aerodynamik, for 9-3'eren er tungest.
NG9-3 1.8i 122Hk
egenvægt 1400 kg
0-100 km/t 12,5 sek.
Brændstofsforbrug blandet (liter pr. 100 km.) 7,8 l/100 km
9000 CS 2.0i 130Hk
egenvægt 1350 kg
0-100 km/t 11,5 sek.
Brændstofsforbrug blandet (liter pr. 100 km.) 10,5 l/100 km
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- Asuka
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: 9-3 1.8i 2006
Det endt men jeg købte den for 3000kr
Motor:
Ny tændspole
4 rør
rens af spjældhuset
Karosseri:
Ny forude
rust i bagskærm (bliver lavet af prof. Pladesmed/maler)
Under vogn:
en v bære arm
fejrer bag
nye bremser for
Alt i alt tro jeg nok det skal blive en god bil til under 10000 når den står færdig
Motor:
Ny tændspole
4 rør
rens af spjældhuset
Karosseri:
Ny forude
rust i bagskærm (bliver lavet af prof. Pladesmed/maler)
Under vogn:
en v bære arm
fejrer bag
nye bremser for
Alt i alt tro jeg nok det skal blive en god bil til under 10000 når den står færdig
Bil history
1: Citroen Bx 1.6 92
2: Saab 900 2.0i 8v 79
3: Golf 2 1.6D 86
4: Golf 2 1.8 85 specil model
5: Saab 900 2.0i 8v 86
6: Saab 900I 2.0 16v 91
7: Saab 900 2.1 16v 93
8: Opel vectra b 1.6 99
9: Saab 9-3 1.8i 06
1: Citroen Bx 1.6 92
2: Saab 900 2.0i 8v 79
3: Golf 2 1.6D 86
4: Golf 2 1.8 85 specil model
5: Saab 900 2.0i 8v 86
6: Saab 900I 2.0 16v 91
7: Saab 900 2.1 16v 93
8: Opel vectra b 1.6 99
9: Saab 9-3 1.8i 06
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 1.8i 2006
Det var ikke meget for en næsten ny Saab.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- Asuka
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: 9-3 1.8i 2006
Lidt info om bilen og billeder i morgen
9-3 2006
Km: 488000
Motor: 1.8 16v
Udstyr:
fuld læderkabine
fartpilot
aircon
el ruder for og bag
hånd fri noget Nokia med org stik
lille højtaler pakke 4 enheder men hathylde skifted til 6-9 jbl
Tågelygter for
Skal ha fundet nogen alufælge og en med tech 2 der kan åbne for aux og havde det Mont og skifte højtaler i instrument bordet
9-3 2006
Km: 488000
Motor: 1.8 16v
Udstyr:
fuld læderkabine
fartpilot
aircon
el ruder for og bag
hånd fri noget Nokia med org stik
lille højtaler pakke 4 enheder men hathylde skifted til 6-9 jbl
Tågelygter for
Skal ha fundet nogen alufælge og en med tech 2 der kan åbne for aux og havde det Mont og skifte højtaler i instrument bordet
Bil history
1: Citroen Bx 1.6 92
2: Saab 900 2.0i 8v 79
3: Golf 2 1.6D 86
4: Golf 2 1.8 85 specil model
5: Saab 900 2.0i 8v 86
6: Saab 900I 2.0 16v 91
7: Saab 900 2.1 16v 93
8: Opel vectra b 1.6 99
9: Saab 9-3 1.8i 06
1: Citroen Bx 1.6 92
2: Saab 900 2.0i 8v 79
3: Golf 2 1.6D 86
4: Golf 2 1.8 85 specil model
5: Saab 900 2.0i 8v 86
6: Saab 900I 2.0 16v 91
7: Saab 900 2.1 16v 93
8: Opel vectra b 1.6 99
9: Saab 9-3 1.8i 06
- hartung
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: 9-3 1.8i 2006
Halløjsa. Tillykke med saaben, har selv en 93 18 t fra 2006 der er orginalt tunet fra fabrikken 210 hk. 380000 km
så tillykke med bilen
så tillykke med bilen
Leif H.
saab 9 3 sport 18t hirch 2006
saab 9 5 2,0 2002 solgt
2 stk 93 solgt
9000 og 2 stk 900 solgt
900 commandor turbo 6 fra 1986 solgt
saab 9 3 sport 18t hirch 2006
saab 9 5 2,0 2002 solgt
2 stk 93 solgt
9000 og 2 stk 900 solgt
900 commandor turbo 6 fra 1986 solgt