Hej
Jeg er den super glade ejer af en 2009 Saab 93 aero aut. ttid
men jeg har fået et lille problem
Når bilen er kold og startes , kommer der i displayet en advarsel med "low oilpressure " /lavt olietryk i ca 2 sekunder, derefter forsvinder det.
advarselen kommer kun når bilen er helt kold
hvad pokker kan det skyldes ????
Low olipressure ved koldstart
Redaktør: Bestyrelsen
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Low olipressure ved koldstart
Hvor mange km har den gået?
Har du fejlkode udlæst den?
Har du fejlkode udlæst den?
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Jgk74
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Low olipressure ved koldstart
Den har kørt 220000 km, og har desværre ingen fejlkode læser
- Nicolai
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Low olipressure ved koldstart
Hej.
Det skyldes at den gummiring der sidder fra oliesugningsrøret i dit bundkar er blevet hård. Så kan oliepumpen ikke suge olien op når den startes. Anden gang går det som regel fint. Det er et klassisk problem på ttid, min egen gør det samme i koldt vejr.
Gummiringen koster omkring 350kr, og Saab i Højer siger det tager mellem 2-3 timer at skifte den. Så det er jo til at overleve.
Prøv at ringe til Saab i Højer og hør dem ad om problematikken - de har skiftet en del af dem.
Mvh Nicolai
Det skyldes at den gummiring der sidder fra oliesugningsrøret i dit bundkar er blevet hård. Så kan oliepumpen ikke suge olien op når den startes. Anden gang går det som regel fint. Det er et klassisk problem på ttid, min egen gør det samme i koldt vejr.
Gummiringen koster omkring 350kr, og Saab i Højer siger det tager mellem 2-3 timer at skifte den. Så det er jo til at overleve.
Prøv at ringe til Saab i Højer og hør dem ad om problematikken - de har skiftet en del af dem.
Mvh Nicolai
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
- Jgk74
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Low olipressure ved koldstart
Det lyder sørme godt, det havde jeg aldrig gættet
. Det er sgu dejligt med et forum fyldt med saab entusiaster.
Tak for hjælpen, vender lige tilbage med om det har virket
. Det er sgu dejligt med et forum fyldt med saab entusiaster.
Tak for hjælpen, vender lige tilbage med om det har virket
- Nicolai
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Low olipressure ved koldstart
Nej, det er ikke lige så logisk en fejl. Men heldigvis rimelig tilforladelig
Meld gerne tilbage når du har fået det ordnet.
Mvh Nicolai
Meld gerne tilbage når du har fået det ordnet.
Mvh Nicolai
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
- Jgk74
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Low olipressure ved koldstart
Så lykkes det af få skiftet pakningen , og det virkede sgu
nu lyser olielampen kun i 0,2 sek efter opstart , men ingen advarsel i displayet
tak for hjælpen
nu lyser olielampen kun i 0,2 sek efter opstart , men ingen advarsel i displayet
tak for hjælpen
- Jgk74
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Low olipressure ved koldstart
Nu er det lidt tilbage igen, når bilen startes tænder og slukker lamperne som de skal. Men olie lampen tænder igen i ca 1 Sekund. Har fået skiftet olietryksensor. Olie skiftet for 6000 km siden. Hvad pokker kan det være???