Er der nogen der har en ide om hvad der kan sige klonk, når en 9-5'er bakker ned over en kantsten og drejer til højre.
Derefter er der ikke noget - og jeg kan ikke få den til at gøre det op kommando.
Har den været ude at kører så gør den det ikke.
På vejen er der ikke noget.
9-5: Knirken og knagen - løst
Redaktør: Bestyrelsen
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
9-5: Knirken og knagen - løst
Senest rettet af nsb 29. okt 2017, 18:23, rettet i alt 1 gang.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-5: Knirken og knagen
Kødben til krængnings stabilisator, det ville være mit første bud
MVH
Morten
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: 9-5: Knirken og knagen
De er skiftet for 2 år siden, men de kan jo være røget igen...
Nogen ide om selve stabilisatoren kan lave sådan noget, hvis bøsningerne er slidte?
Nogen ide om selve stabilisatoren kan lave sådan noget, hvis bøsningerne er slidte?
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: 9-5: Knirken og knagen
Hej NSB.
Jeg havde en lignende oplevelse med min SAAB 9-5 for få år siden.
Det var en knækket bagfjeder. To nye blev monteret, så blev alt godt igen.
SAAB hilsen Ole
Jeg havde en lignende oplevelse med min SAAB 9-5 for få år siden.
Det var en knækket bagfjeder. To nye blev monteret, så blev alt godt igen.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: 9-5: Knirken og knagen
Fjedre er OK...
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: 9-5: Knirken og knagen - løst
Det viste sig at komme fra trækakslerne.
Den havde haft 2 revnede manchetter, som blev skiftet. Men, trods rengøring smøring etc. så var skaden sket..
Den fik 2 nye komplette aksler - problem væk!
Dertil strammede det hele kører oplevelsen op.
Og små vibrationer ved 129+km/t forsvandt helt.
Så konklusionen er, reparere dem ikke, det kan ikke betale sig, for prisen på 2 nye var 1000,-
Den havde haft 2 revnede manchetter, som blev skiftet. Men, trods rengøring smøring etc. så var skaden sket..
Den fik 2 nye komplette aksler - problem væk!
Dertil strammede det hele kører oplevelsen op.
Og små vibrationer ved 129+km/t forsvandt helt.
Så konklusionen er, reparere dem ikke, det kan ikke betale sig, for prisen på 2 nye var 1000,-
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: 9-5: Knirken og knagen - løst
Hmm,, Besynderligt,
Knirken og knagen? Et dårligt ydre knokkeled giver normalt en skarp klikken, ved fuld udstyring på en f.eks parkeringsplads. Et dårligt indre knokkeled giver normalt vibration, når leddet trækker. Jo hårdere træk, jo kraftige vibrationer.
Knirken og knagen? Et dårligt ydre knokkeled giver normalt en skarp klikken, ved fuld udstyring på en f.eks parkeringsplads. Et dårligt indre knokkeled giver normalt vibration, når leddet trækker. Jo hårdere træk, jo kraftige vibrationer.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-5: Knirken og knagen - løst
Ja den var ny knirkende træk aksel led
nsb hvor har du fundet komplette aksler til 1000 kr ?
MVH
Morten
nsb hvor har du fundet komplette aksler til 1000 kr ?
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: 9-5: Knirken og knagen - løst
Brittiske J&R
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!