Banner cycler

9-5: Knirken og knagen - løst

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2897
Tilmeldt: 2. apr 2004, 18:56

9-5: Knirken og knagen - løst

19. aug 2017, 17:06

Er der nogen der har en ide om hvad der kan sige klonk, når en 9-5'er bakker ned over en kantsten og drejer til højre.

Derefter er der ikke noget - og jeg kan ikke få den til at gøre det op kommando.
Har den været ude at kører så gør den det ikke.

På vejen er der ikke noget.
Senest rettet af nsb 29. okt 2017, 18:23, rettet i alt 1 gang.


NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: 9-5: Knirken og knagen

19. aug 2017, 18:40

Kødben til krængnings stabilisator, det ville være mit første bud

MVH

Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2897
Tilmeldt: 2. apr 2004, 18:56

Re: 9-5: Knirken og knagen

19. aug 2017, 19:03

De er skiftet for 2 år siden, men de kan jo være røget igen...

Nogen ide om selve stabilisatoren kan lave sådan noget, hvis bøsningerne er slidte?
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 714
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

Re: 9-5: Knirken og knagen

19. aug 2017, 19:58

Hej NSB.

Jeg havde en lignende oplevelse med min SAAB 9-5 for få år siden. :(
Det var en knækket bagfjeder. :cry: To nye blev monteret, så blev alt godt igen. :idea:

SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2897
Tilmeldt: 2. apr 2004, 18:56

Re: 9-5: Knirken og knagen

19. aug 2017, 20:38

Fjedre er OK...
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2897
Tilmeldt: 2. apr 2004, 18:56

Re: 9-5: Knirken og knagen - løst

29. okt 2017, 18:29

Det viste sig at komme fra trækakslerne.

Den havde haft 2 revnede manchetter, som blev skiftet. Men, trods rengøring smøring etc. så var skaden sket..

Den fik 2 nye komplette aksler - problem væk!

Dertil strammede det hele kører oplevelsen op.
Og små vibrationer ved 129+km/t forsvandt helt.

Så konklusionen er, reparere dem ikke, det kan ikke betale sig, for prisen på 2 nye var 1000,-
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

Re: 9-5: Knirken og knagen - løst

30. okt 2017, 01:26

Hmm,, Besynderligt,

Knirken og knagen? Et dårligt ydre knokkeled giver normalt en skarp klikken, ved fuld udstyring på en f.eks parkeringsplads. Et dårligt indre knokkeled giver normalt vibration, når leddet trækker. Jo hårdere træk, jo kraftige vibrationer.
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: 9-5: Knirken og knagen - løst

30. okt 2017, 06:19

Ja den var ny knirkende træk aksel led :mrgreen:

nsb hvor har du fundet komplette aksler til 1000 kr ?

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2897
Tilmeldt: 2. apr 2004, 18:56

Re: 9-5: Knirken og knagen - løst

30. okt 2017, 23:16

Brittiske J&R
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!

Tilbage til "Modern Forum"