Min MY12 9-3'er hænger lidt for meget med røven når der kommer lidt læs på. Vi taler ikke max fyldt bagagerum, men nok til at det bringer minder om min gamle Org900, der også hang meget med røven når der var læs på.
Er fjedrene virkelig så slappe på en 9-3'er?
De er ikke knækkede - det har jeg tjekket - men måske skal der nye (hårdere) fjedre i ??
/Jannek
Hænger med røven
Redaktør: Bestyrelsen
- Jannek_uldal
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Hænger med røven
SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
- Peter_Vinter
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hænger med røven
Hej Jannek,
Jeg har ikke et svar, men lytter interesseret med. Min 2009 SportCombi ser nemlig også 'træt' ud bagtil, selv uden læs. Mistænker også fjedrene - de er ikke knækket, men måske blevet slappe med tiden?
Mvh. Peter
Jeg har ikke et svar, men lytter interesseret med. Min 2009 SportCombi ser nemlig også 'træt' ud bagtil, selv uden læs. Mistænker også fjedrene - de er ikke knækket, men måske blevet slappe med tiden?
Mvh. Peter
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hænger med røven
Uddrag fra Manual SAAB 9-3:
Maximum load in trunk, Sport Sedan, Convertible and SportCombi__________ 175 lbs. (80 kg)
http://steadysaabin.com/saab-9-3-manuals/
Er du sikker på, at der ikke er overlæs?
Maximum load in trunk, Sport Sedan, Convertible and SportCombi__________ 175 lbs. (80 kg)
http://steadysaabin.com/saab-9-3-manuals/
Er du sikker på, at der ikke er overlæs?
Sláinte
Mick
Mick
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Hænger med røven
Fjedre i 9-3 er meget tynde, nærmest som pølserne på en anoraksi ramt teen pige.
tidl. på 9K og 0,9K var de tykke som en smede finger....
Så de tålte mere overvægt.
Mon ikke i skal have opgraderet fjedre, eller luft enheder i bagenden ?
Vil nødigt se hvad der sker med bagenden på en 9-3 efter en shopping tur hos mutter Pötz.
Det må også være galt med CV og ferie pakning...
Så enten skal der HD fjedre på eller luft enheder...
tidl. på 9K og 0,9K var de tykke som en smede finger....
Så de tålte mere overvægt.
Mon ikke i skal have opgraderet fjedre, eller luft enheder i bagenden ?
Vil nødigt se hvad der sker med bagenden på en 9-3 efter en shopping tur hos mutter Pötz.
Det må også være galt med CV og ferie pakning...
Så enten skal der HD fjedre på eller luft enheder...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hænger med røven
Er der nogen der ved om Eibach er begyndt er lave SUV fjedre f.eks. til 9-3X?
Her skal vi ikke ned, med op!
Til de gamle 900'er var der last-fjedre til bagenden - sådan nogle er jeg heller ikke rendt over til 9-3.
Her skal vi ikke ned, med op!
Til de gamle 900'er var der last-fjedre til bagenden - sådan nogle er jeg heller ikke rendt over til 9-3.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Jannek_uldal
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hænger med røven
@NSB- jeps, jeg havde også luftenheder i min org900. Der var to ventiler i bagagerummet, hvor man pumpede luft i til den stod vandret igen
Viking: HD fjedre eller luftenheder - har du flere detaljer på dem? Er det Eibach fjedre du tænker på eller......
/J
Viking: HD fjedre eller luftenheder - har du flere detaljer på dem? Er det Eibach fjedre du tænker på eller......
/J
SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT