Hej alle - Håber I kan hjælpe
Min bil begyndte pludselig at aflade batteriet. Jeg troede først, at det var mit kørselsmønster, men selve turene er de samme der kan dog gå lidt længere mellem kørslerne. Der er ny generator i og ladespændingen er fin.
Batteriet bliver afladet på under en uge. Der var stadig garanti på varta batteriet købt hos Falck og de har skiftet batteriet til et nyt exide. Problemet er nu det samme
Jeg har d.d. Prøvet at sætte en amperemeter i serie med batteriet. Da jeg startede målingen stod den på ca. 3 Ampere. Lidt efter ca. 2 Ampere. Hvis jeg tager MAXI F32 og MAXI F37 sikringerne ud falder strømmen til 0 Ampere. Manualen er meget hemlighedfuld omkring disse sikringer. Er der nogen, som ved hvad disse sikringer præcist beskytter? Eller hvad problemet kan være...
Tak!
Mvh.
Afladning af batteri 9-3 SS MY08 1,9 tid
Redaktør: Bestyrelsen
- Urte
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Afladning af batteri 9-3 SS MY08 1,9 tid
9-3 1.9 tid 120HK SC MY08
Tidligere:
900i 3d
900i 3d aut.
9000 turbo aut.
og så en masse skrammel
Tidligere:
900i 3d
900i 3d aut.
9000 turbo aut.
og så en masse skrammel
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Afladning af batteri 9-3 SS MY08 1,9 tid
Sikring 32 forsyner sikrings boksen i instrument panelet
Sikring 37 forsyner sikrings boksen i bagagerummet
Ps. når du måler afladning kan det tage op til 20 minutter inden bilen går i dvale.
Og bilen skal være låst. under målingen.
MVH
Morten
Sikring 37 forsyner sikrings boksen i bagagerummet
Ps. når du måler afladning kan det tage op til 20 minutter inden bilen går i dvale.
Og bilen skal være låst. under målingen.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Urte
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Afladning af batteri 9-3 SC MY08 1,9 tid
Tusinde tak for svar!
Så må jeg ind og rode lidt i de bokse
Så må jeg ind og rode lidt i de bokse
9-3 1.9 tid 120HK SC MY08
Tidligere:
900i 3d
900i 3d aut.
9000 turbo aut.
og så en masse skrammel
Tidligere:
900i 3d
900i 3d aut.
9000 turbo aut.
og så en masse skrammel
- swolff
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Re: Afladning af batteri 9-3 SS MY08 1,9 tid
Jeg er lige med her på en lytter.
Jeg har lidt samme problem på fruens cabriolet, hvis den har stået mere en 14 dage skal den oplades før start.
Så hvis du evt. finder hvad der er årsagen hos dig må du gerne skrive det her, måske er det det samme hos mig.
Jeg er desværre ikke se ferm eller har en amperemetre, så jeg kan finde det selv.
Til webmaster, jeg savner stadig min Mr. Cool guy smiley
Jeg har lidt samme problem på fruens cabriolet, hvis den har stået mere en 14 dage skal den oplades før start.
Så hvis du evt. finder hvad der er årsagen hos dig må du gerne skrive det her, måske er det det samme hos mig.
Jeg er desværre ikke se ferm eller har en amperemetre, så jeg kan finde det selv.
Til webmaster, jeg savner stadig min Mr. Cool guy smiley
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Afladning af batteri 9-3 SS MY08 1,9 tid
Nye biler er blevet slemme til det.
Da de står med en stribe computer enheder der ikke går helt i dvale.
En slem tyv er tilbygget telefon, fyr og div. Hifi pakker.
Min jag står og holder sig i perfekt niveau med luftaffjedringen og det kræver pc kraft og batteri saft.
Nogle biler går ikke altid i dvale på parkerings sensorerne for og bag.
Nogle Saab har haft issues med DCD/CD enheden:
http://www.saabcentral.com/forums/#/topics/627681
Det er et kendt issue....
Alarmen kan også være forslugen.
Flere store komplekse biler kræver en elektronillader tilslutet hvis de skal stå mere end bare et par dage
Da de står med en stribe computer enheder der ikke går helt i dvale.
En slem tyv er tilbygget telefon, fyr og div. Hifi pakker.
Min jag står og holder sig i perfekt niveau med luftaffjedringen og det kræver pc kraft og batteri saft.
Nogle biler går ikke altid i dvale på parkerings sensorerne for og bag.
Nogle Saab har haft issues med DCD/CD enheden:
http://www.saabcentral.com/forums/#/topics/627681
Det er et kendt issue....
Alarmen kan også være forslugen.
Flere store komplekse biler kræver en elektronillader tilslutet hvis de skal stå mere end bare et par dage
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Afladning af batteri 9-3 SS MY08 1,9 tid
Den største acceptable afladning er 50 mA.
En og 9-3 og 9-5 er opgivet til 17 mA. som normalt. Dette er uden efter monteret ekstra udstyr.
Målt efter bilen er gået i dvale.
Hvis man ikke har en for høj afladning, så bør man få kontrolleret sit batteri.
Og se hvilken kvalitet det er.
Bosch har flere kvaliteter.
S3 egnet til gamle biler, som en Sonnet, eller en 99
S4 universal batteriet til en standart saab op til ca 1998 En fuldt udstyret 9000 bør gå en klasse op.
S5 Nyeste teknologi, med meget høj start kapacitet selv når det er delvist afladet. Specielt egnet til moderne biler, hvor man har et Fyr, eller noget der bruger strøm feks en luft undervogn. en dims i obd stikket, gps overvågning osv.
Faktisk det eneste batteri jeg vilde spilde mine penge på.
S6 specielt til biler med start stop funktion
Andre fabrikanter har deres egne klassifikationer, så undersøg hvilken type du har!
Hvis man har problemer med at starte efter 2 dages stilstand. på en moderne bil.
Så burde man først få udført en start og lade test.
Derefter en kontrol af afladning.
Og til slut er batteriet egnet til bilens brug. Og udstyr
MVH
Morten
En og 9-3 og 9-5 er opgivet til 17 mA. som normalt. Dette er uden efter monteret ekstra udstyr.
Målt efter bilen er gået i dvale.
Hvis man ikke har en for høj afladning, så bør man få kontrolleret sit batteri.
Og se hvilken kvalitet det er.
Bosch har flere kvaliteter.
S3 egnet til gamle biler, som en Sonnet, eller en 99
S4 universal batteriet til en standart saab op til ca 1998 En fuldt udstyret 9000 bør gå en klasse op.
S5 Nyeste teknologi, med meget høj start kapacitet selv når det er delvist afladet. Specielt egnet til moderne biler, hvor man har et Fyr, eller noget der bruger strøm feks en luft undervogn. en dims i obd stikket, gps overvågning osv.
Faktisk det eneste batteri jeg vilde spilde mine penge på.
S6 specielt til biler med start stop funktion
Andre fabrikanter har deres egne klassifikationer, så undersøg hvilken type du har!
Hvis man har problemer med at starte efter 2 dages stilstand. på en moderne bil.
Så burde man først få udført en start og lade test.
Derefter en kontrol af afladning.
Og til slut er batteriet egnet til bilens brug. Og udstyr
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Urte
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Afladning af batteri 9-3 SS MY08 1,9 tid
Hej alle - Dejligt at se, at der har været knald på emnet
Desværre regnede det da jeg en aften gik ud for at lure på satanen (som auto correct rettede SAAB’en til ) så det hele var lidt halvhjertet. Jeg havde egentlig en tid hos Anders, men måtte aflyse pga. konens aftaler.
Jeg fik sat et DC Amperemeter i serie på minuspolen og konstaterede at bilen forsat brugte 2-3 Ampere. Hvis man ser bort fra batteriets indre modstand så kan I jo selv regne ud, hvor hurtigt et 85Ah batt. med et par korte diesel turer bliver brugt. Det er tættere på 2 dage end 2 uger swollf
Jeg prøvede alle sikringerne i panelet ved rattet, men HOLD KÆFT man skal have tålmodlighed med fejlfinding på auto-el, da systemerne fyrer op og ned inden de går i dvale og man kan se om forbruget reelt er faldet.
Jeg havde tidligere lagt mærke til at blue toothen telefon delen var begyndt at søge ret aggressivt.
Der var en sikring (nummer 3 tror jeg de var) som udelukkende tager sig af håndfri/blue tooth. Efter jeg tog sikringen ud faldt forbruget flere gange til nul. Tidligere viste forbruget dog at der også var noget der sugede i bagagerumspanelet, men det har jeg ikke undersøgt.
Jeg har købt en CTEK Sense som fortæller, at der næsten ikke er forbrug på. Jeg har ikke styr på om det er 17mA, men det er ca. 1 procent i døgnet.
Min konklusion er, at blue tooth halløjet har brugt noget strøm, men oven i det har bilen overvågningssystem også brugt en del fordi bilen ikke har kunnet gå i dvale.
Desværre regnede det da jeg en aften gik ud for at lure på satanen (som auto correct rettede SAAB’en til ) så det hele var lidt halvhjertet. Jeg havde egentlig en tid hos Anders, men måtte aflyse pga. konens aftaler.
Jeg fik sat et DC Amperemeter i serie på minuspolen og konstaterede at bilen forsat brugte 2-3 Ampere. Hvis man ser bort fra batteriets indre modstand så kan I jo selv regne ud, hvor hurtigt et 85Ah batt. med et par korte diesel turer bliver brugt. Det er tættere på 2 dage end 2 uger swollf
Jeg prøvede alle sikringerne i panelet ved rattet, men HOLD KÆFT man skal have tålmodlighed med fejlfinding på auto-el, da systemerne fyrer op og ned inden de går i dvale og man kan se om forbruget reelt er faldet.
Jeg havde tidligere lagt mærke til at blue toothen telefon delen var begyndt at søge ret aggressivt.
Der var en sikring (nummer 3 tror jeg de var) som udelukkende tager sig af håndfri/blue tooth. Efter jeg tog sikringen ud faldt forbruget flere gange til nul. Tidligere viste forbruget dog at der også var noget der sugede i bagagerumspanelet, men det har jeg ikke undersøgt.
Jeg har købt en CTEK Sense som fortæller, at der næsten ikke er forbrug på. Jeg har ikke styr på om det er 17mA, men det er ca. 1 procent i døgnet.
Min konklusion er, at blue tooth halløjet har brugt noget strøm, men oven i det har bilen overvågningssystem også brugt en del fordi bilen ikke har kunnet gå i dvale.
9-3 1.9 tid 120HK SC MY08
Tidligere:
900i 3d
900i 3d aut.
9000 turbo aut.
og så en masse skrammel
Tidligere:
900i 3d
900i 3d aut.
9000 turbo aut.
og så en masse skrammel