Bremser til 9-3 SC 1,9 tid 2008
Redaktør: Bestyrelsen
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Bremser til 9-3 SC 1,9 tid 2008
Oven i det, er det så skide ærgerligt, altid at få ros af synsmanden for at have en ren bil, uden rust, der kan bremse...
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Mette Vuns
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Bremser til 9-3 SC 1,9 tid 2008
Det er ikke længe siden jeg selv skiftede bagbremser i min 9-3 2.0t. Jeg kom faktisk til at købe calipere til en forkert tykkelse til at starte med! Mine bagskiver er 278mm diameter og 12 mm tykke. Jeg købte calipere til 20mm skiver og opdagede det først efter de var sat på og klodserne havde lige lovlig langt ind til skiven endte med at købe de rigtige fra maptunparts.dk
Som det er skrevet skal du være opmærksom på at bremseågene sidder fast med E-torx bolte, E18 hvis jeg ikke husker forkert. Der er for det meste også gevindlim, så lidt varme fra en lille blæselampe hjalp mig en del - husk gevindlim når du samler igen.
Pladsen er også virkelig begrænset, og jeg blev faktisk nødt til at løsne bolten til ophænget (igen E-torx, E20 tror jeg) lige bag bremseågene for overhovedet at kunne komme til - skru den ikke helt af, bare løsn møtrikken så bolten kan bankes af vejen midlertidigt.
Håndbremsekablerne har også en tendens til at korrodere sig rigtig godt fast til holderen i bagcaliperne. Jeg blev nødt til at bruge en dremel og skære dem fri. Caliperne er heldigvis alu, så det er snildt.
Som det er skrevet skal du være opmærksom på at bremseågene sidder fast med E-torx bolte, E18 hvis jeg ikke husker forkert. Der er for det meste også gevindlim, så lidt varme fra en lille blæselampe hjalp mig en del - husk gevindlim når du samler igen.
Pladsen er også virkelig begrænset, og jeg blev faktisk nødt til at løsne bolten til ophænget (igen E-torx, E20 tror jeg) lige bag bremseågene for overhovedet at kunne komme til - skru den ikke helt af, bare løsn møtrikken så bolten kan bankes af vejen midlertidigt.
Håndbremsekablerne har også en tendens til at korrodere sig rigtig godt fast til holderen i bagcaliperne. Jeg blev nødt til at bruge en dremel og skære dem fri. Caliperne er heldigvis alu, så det er snildt.
Saab 9³ Sport Sedan 2.0t - 2008