Har en 9-3 tid fra 2008, synes ikke varmen i kabinen svare til til det den er indstillet på, det er blevet ringere de sidste 3-4 måneder. Motoren er varm nok, og skruer jeg op på fuld varme, synes jeg luften er varm nok.
Har lige skiftet tandrem og vandpumpe det har ikke hjulpet. Termostaten er skiftet for et år siden og det hjalp heller ikke, temperaturføleren i kabinen virker, men kan den være defekt så den tror der er varmere i kabinen end der virkelig er.
Varme i kabine
Redaktør: Bestyrelsen
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Varme i kabine
Der er ikke varme fra tranolielampemotorer.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Varme i kabine
Har du udført en kalibrering af ACC systemet?
ACC kan kalibrere sig selv ved at holde et par knapper inde samtidig (som du selv skal slå op i brugermanualen fordi jeg ikke har en ng9-3) det tager et halv minut og evt fejlkoder vises i displayet. Sådan er det i hvert fald på og9-3. Der skal foretages en kalibrering hvis batteriet har været afmonteret, eller der har været skiftet en aktuator skal systemet lige nulstille positionen af den.
ACC kan kalibrere sig selv ved at holde et par knapper inde samtidig (som du selv skal slå op i brugermanualen fordi jeg ikke har en ng9-3) det tager et halv minut og evt fejlkoder vises i displayet. Sådan er det i hvert fald på og9-3. Der skal foretages en kalibrering hvis batteriet har været afmonteret, eller der har været skiftet en aktuator skal systemet lige nulstille positionen af den.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Varme i kabine
- Mange biler med taxamotorer har et fyr (oliebrænder), som tilsikrer en ordentlig kabinevarme..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Varme i kabine
Du skal nok have en tester på.
For at læse fejlkoder, og parametre.
I varmeapperatet sidder der 4 temp. sensorer.
Så har du en solsensor, og en temp sensor i kabinen
Dernæst bruger det ude temp og motor temp
For at regulere temperaturen.
Hvis A/C eller fyr ikke virker, så kan det også blive forvirret.
MVH
Morten
For at læse fejlkoder, og parametre.
I varmeapperatet sidder der 4 temp. sensorer.
Så har du en solsensor, og en temp sensor i kabinen
Dernæst bruger det ude temp og motor temp
For at regulere temperaturen.
Hvis A/C eller fyr ikke virker, så kan det også blive forvirret.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk