Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Redaktør: Bestyrelsen
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Hej,
Jeg kan finde følgende aktive fejlkode på min bil. Kan nogen finde oplysninger om, hvad den dækker over?
B044900
På forhånd tak.
Mvh Simon
Jeg kan finde følgende aktive fejlkode på min bil. Kan nogen finde oplysninger om, hvad den dækker over?
B044900
På forhånd tak.
Mvh Simon
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
MVH
Morten
Fejl på fyret
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Tak Morten. Jeg har ikke adgang til en pc med win 7 eller bedre lige pt., ellers så skulle jeg nok selv have tjekket.
Jeg har ikke haft nogle fejl på fyret, men fejlen stod som aktiv. Har clearet fejlene, så må jeg se om den kommer igen.
Mvh Simon.
Jeg har ikke haft nogle fejl på fyret, men fejlen stod som aktiv. Har clearet fejlene, så må jeg se om den kommer igen.
Mvh Simon.
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Hejsa,
Er der nogen der har oplevet periodiske fejl på fyret? Jeg har problemer med, at det ikke vil starte. Forstået således, at fyret tænder i 10 sek. ca. og så går ud. Havde fejlen i dag da jeg skulle hjem fra job. Bilen starter selv fyret pga. ude temperaturen og så går det ud. Jeg kører så i 2 min. op til tankstationen, slukker bilen og tanker, hvorefter fyret nu forbliver tændt og køre indtil jeg når hjem.
Jeg får ovennævnte fejlkode når jeg udlæser.
På forhånd tak.
Hilsen Simon.
Er der nogen der har oplevet periodiske fejl på fyret? Jeg har problemer med, at det ikke vil starte. Forstået således, at fyret tænder i 10 sek. ca. og så går ud. Havde fejlen i dag da jeg skulle hjem fra job. Bilen starter selv fyret pga. ude temperaturen og så går det ud. Jeg kører så i 2 min. op til tankstationen, slukker bilen og tanker, hvorefter fyret nu forbliver tændt og køre indtil jeg når hjem.
Jeg får ovennævnte fejlkode når jeg udlæser.
På forhånd tak.
Hilsen Simon.
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Tillægsinfo: af og til starter det op, men gør ikke andet end, at ose vildt og voldsomt. Nogle gange hjælper det, at slukke for det og så starte igen, hvorefter det fungere normalt, efter at have blæst af. Er det mon styringen?
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Det kan typisk være en kold lodning i styre enheden, men kan også være en slidt blæser motor.
En ting er sikkert det er internt i fyret.
En typisk reparation ville være at købe et universal fyr af samme type, som der sidder på bilen, og lodde det bilspecefikke stik over på det nye fyr.
Det har jeg efterhånden lavet på mange bilmærker, hvor original fyret var håbløst dyrt.
Dog aldrig på en SAAB.
Men hvis en Ford virker, og man kan udlæse date og fejlkoder efterfølgende, via bilens originale test stik.
Så tror jeg også det virker på en SAAB.
De koder bilen efter fyr elektronikken, og laver ikke om på selve fyret.
De tilføjer bare et bil specifikt stik.
For at underbygge dette så er der en på Facebook der siger at han har fået el telestart modul til at aktivere fyret.
Så det med at fyret taler saabsk, er mest sandsynligt at saab taler Hydronisk.
MVH
Morten
En ting er sikkert det er internt i fyret.
En typisk reparation ville være at købe et universal fyr af samme type, som der sidder på bilen, og lodde det bilspecefikke stik over på det nye fyr.
Det har jeg efterhånden lavet på mange bilmærker, hvor original fyret var håbløst dyrt.
Dog aldrig på en SAAB.
Men hvis en Ford virker, og man kan udlæse date og fejlkoder efterfølgende, via bilens originale test stik.
Så tror jeg også det virker på en SAAB.
De koder bilen efter fyr elektronikken, og laver ikke om på selve fyret.
De tilføjer bare et bil specifikt stik.
For at underbygge dette så er der en på Facebook der siger at han har fået el telestart modul til at aktivere fyret.
Så det med at fyret taler saabsk, er mest sandsynligt at saab taler Hydronisk.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Tak Morten.
Hvis det nu er en lodning, er det så ikke muligt, at fikse dette med en loddekolbe? Alternativt, at købe en ny styring (hvis det er der fejlen på lodningen sidder)? Tænker, at det umiddelbart er en stor udskrivning til et nyt fyr, på trods af jeg ikke køber originalt saab fyr. Synes jeg har kastet en del penge i bilen, som jeg ikke havde forventet.
Hvis det nu er en lodning, er det så ikke muligt, at fikse dette med en loddekolbe? Alternativt, at købe en ny styring (hvis det er der fejlen på lodningen sidder)? Tænker, at det umiddelbart er en stor udskrivning til et nyt fyr, på trods af jeg ikke køber originalt saab fyr. Synes jeg har kastet en del penge i bilen, som jeg ikke havde forventet.
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Hej Simon.
Min PC kører på Win 10, som de fleste efterhånden gør
Derfor har jeg installeret Oracle VM VirtualBox med en gammel Win 7 og har således stadig adgang til WIS, EPC, AIC ovs.
Det fungerer upåklageligt.
SAAB hilsen Ole
Min PC kører på Win 10, som de fleste efterhånden gør
Derfor har jeg installeret Oracle VM VirtualBox med en gammel Win 7 og har således stadig adgang til WIS, EPC, AIC ovs.
Det fungerer upåklageligt.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Hej Ole,
Se, nu bliver det lidt pinligt - jeg køre stadig xp Jeg har i løbet af de sidste mange år meget sjældent haft brug for, at tænde en pc, derfor har jeg endnu ikke fået opgraderet den bærbare... Ved du om der findes en løsning/emulator, så det kan køre på xp?
Se, nu bliver det lidt pinligt - jeg køre stadig xp Jeg har i løbet af de sidste mange år meget sjældent haft brug for, at tænde en pc, derfor har jeg endnu ikke fået opgraderet den bærbare... Ved du om der findes en løsning/emulator, så det kan køre på xp?
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Du kan ikke købe en styring løs...
Fejlen kommer af at der er brugt en forkert slags loddetin (uden bly) til det indstøbte multistik...
Jeg lavede mit sidste år ved at fræse ind igennem alu kassen på styringen. Grave indstøbnings silikonen ud og fjerne den forkerte tin. Lodde stikket med den korrekte tin...
Det har kørt upåklageligt siden.
Der er en i Sverige, der skriver at han har lavet over 3500 på forskellige bilmærker... der er jo tysk kvalitet!
Fejlen kommer af at der er brugt en forkert slags loddetin (uden bly) til det indstøbte multistik...
Jeg lavede mit sidste år ved at fræse ind igennem alu kassen på styringen. Grave indstøbnings silikonen ud og fjerne den forkerte tin. Lodde stikket med den korrekte tin...
Det har kørt upåklageligt siden.
Der er en i Sverige, der skriver at han har lavet over 3500 på forskellige bilmærker... der er jo tysk kvalitet!
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Hej igen Simon.
Hvis du stadig bruger Windows XP, skulle du umiddelbart kunne installere WIS, EPC osv. på din gamle PC.
De originale DVD'er/CD'er fra SAAB kræver et 32 bit styresystem for at kunne indlæses, og det er Win XP vist altid? Det er derfor de ikke kan køre under Win 10, som er 64 bit.
Forklaringerne til feljkoderne for din SAAB kan du slå op i WIS.
SAAB hilsen Ole
Hvis du stadig bruger Windows XP, skulle du umiddelbart kunne installere WIS, EPC osv. på din gamle PC.
De originale DVD'er/CD'er fra SAAB kræver et 32 bit styresystem for at kunne indlæses, og det er Win XP vist altid? Det er derfor de ikke kan køre under Win 10, som er 64 bit.
Forklaringerne til feljkoderne for din SAAB kan du slå op i WIS.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Hej NSB,
Det lyder fedt. Var det de samme symptomer som jeg oplever, du havde?
Tænker det er denne løsning, jeg vil forsøge først.
Jeg har fundet styremoduler til der burde passe til fyret, tænker vel så, at stikket skal skiftes ud med det der sidder i dag.
Det lyder fedt. Var det de samme symptomer som jeg oplever, du havde?
Tænker det er denne løsning, jeg vil forsøge først.
Jeg har fundet styremoduler til der burde passe til fyret, tænker vel så, at stikket skal skiftes ud med det der sidder i dag.
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Hej Ole,
Det lyder da super fedt. Jeg ved i hvert fald, at mit xp er 32 bit Jeg vil få det installeret med det samme
Det lyder da super fedt. Jeg ved i hvert fald, at mit xp er 32 bit Jeg vil få det installeret med det samme
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Bemærk at styringen ikke bare er styringen!
Det samme fyr benyttes på mange mærker og modeller - så softwaren er forskellige!
Derfor passer et "rigtigt" modul måske ikke til dig Saab pga softwaren!
Så det skal være til en Saab!!!
Det samme fyr benyttes på mange mærker og modeller - så softwaren er forskellige!
Derfor passer et "rigtigt" modul måske ikke til dig Saab pga softwaren!
Så det skal være til en Saab!!!
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Okay, det var røv. Men ud fra det Morten beskriver, hvor han bl.a siger, at sandsynligheden for, at at det er SAAB'en der snakker Hydronic's er tilstæde, så burde det være muligt - men er selvfølgelig ikke afprøvet. Mine egne tanker går på, at det virker meget sandsynligt, at fyret fungere/har de funktioner som Eberspächer har programmeret det til, og SAAB så har tillpasset bilen i forhold til fyrets egenskaber.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
- Et fyr er vel bare en brænder, som varmer kølevandet i en vilkårlig bil?
Jeg købte en Webasto Thermo Top E, med hele dynen med Fuelpumpe og Fjernstyring og kontrolpanel. Jeg tog Webastoen fra en Daewoo Nibaru. 2 klik, kontant.
Jeg monterede fyret i konens Classic 900, 2.1 fra '92. Fyret tog strøm fra bilens batteri og fyret varmede vandet. Den virkede helt fedt. Fyret vidste ikke, hvor den sad. Der er ikke noget med software og programmering.
Nøjj, hvor er det fancy med et fyr i en nyere bil!
($$$$$$$AAB)
Jeg købte en Webasto Thermo Top E, med hele dynen med Fuelpumpe og Fjernstyring og kontrolpanel. Jeg tog Webastoen fra en Daewoo Nibaru. 2 klik, kontant.
Jeg monterede fyret i konens Classic 900, 2.1 fra '92. Fyret tog strøm fra bilens batteri og fyret varmede vandet. Den virkede helt fedt. Fyret vidste ikke, hvor den sad. Der er ikke noget med software og programmering.
Nøjj, hvor er det fancy med et fyr i en nyere bil!
($$$$$$$AAB)
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Fyret hænger på Saabs CAN Bus og skal overholde den... ikke omvendt!
Symptomerne på mit var de samme, osser og slukker...
Så hvis ikke rep, så nyt ved Saab Parts.
Køber du et nyt så send den gamle styring til mig
Med den nye eSID2 kan du også tænde det med fjernbetjening...
Symptomerne på mit var de samme, osser og slukker...
Så hvis ikke rep, så nyt ved Saab Parts.
Køber du et nyt så send den gamle styring til mig
Med den nye eSID2 kan du også tænde det med fjernbetjening...
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Mjoo, når skal SAAB's fyr indblandes, så grib efter røvlæderet. Kom til lommerne..
Det er nu en gan$ke $mart gimmick. (Griner)
$AAB har ikke lavet fyret. Eberspächer har lavet fyret.
Det er nu en gan$ke $mart gimmick. (Griner)
$AAB har ikke lavet fyret. Eberspächer har lavet fyret.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Jeg tænker umiddelbart rep. af print/lodninger
Yes, det er en super rar funktion med fjernbetjent fyr - langt om længe
Yes, det er en super rar funktion med fjernbetjent fyr - langt om længe
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Fruen har Webasto i hendes 9000 Aero '95.
Der sad fyr i bilen ved salget af bilen. Fyret er ikke indblandet i SAAB.
Hendes fyr kører godt. Jeg tror at Webasto og Eberspächer er samme surdej.
Ingen årsag til bruge $erial digital bus. Giv fyret 12-14 VDC, så kører den.
Hvor $vært kan det være?..
Der sad fyr i bilen ved salget af bilen. Fyret er ikke indblandet i SAAB.
Hendes fyr kører godt. Jeg tror at Webasto og Eberspächer er samme surdej.
Ingen årsag til bruge $erial digital bus. Giv fyret 12-14 VDC, så kører den.
Hvor $vært kan det være?..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Fruen har magt (Fjernstyring) til sit fyr. Magten blinker tilbage rødt: Besked modtaget. Det virker mere end 200-300m. væk..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Problemet er her at MY12'erne er blevet så energieffektive at de bruget fyret løbende under kørsel, for ikke at fryse fødderne!
Fyret hænger sammen med motorstyringen... de har ikke godt af at kører om vinteren uden fyr!
PS. Når indstøbningssilikonen er gravet ud, rengjort og den er loddet om - så skal "hullet" fyldes op med varme lim fra en limpistol, for at blive fugttæt igen.
Fyret hænger sammen med motorstyringen... de har ikke godt af at kører om vinteren uden fyr!
PS. Når indstøbningssilikonen er gravet ud, rengjort og den er loddet om - så skal "hullet" fyldes op med varme lim fra en limpistol, for at blive fugttæt igen.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Super, tak for hjælpen.
Var fyret nem nok, at få ud uden, at bilen skulle på lift?
Var fyret nem nok, at få ud uden, at bilen skulle på lift?
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Det tror jeg ikke...
Det hænger på CANBUS og skal overholde Saab's CANBUS.
Fyret kan det, fyret kan, det er kun et spørgsmål om frekvens og protokol.
Derfor har fyret en styring tilpasset til Saab, ligesom det har er tilpasset til alle mulige andre mærker.
Men, hardwaren er den samme...
Det hænger på CANBUS og skal overholde Saab's CANBUS.
Fyret kan det, fyret kan, det er kun et spørgsmål om frekvens og protokol.
Derfor har fyret en styring tilpasset til Saab, ligesom det har er tilpasset til alle mulige andre mærker.
Men, hardwaren er den samme...
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Det lyder også sandsynligt NSB.
Var det nemt nok at afmontere fyret, og havde du bilen på lift?
Var det nemt nok at afmontere fyret, og havde du bilen på lift?
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Fyr...
Tænk, sluk, termostat, blæserhastighed.
Tænk, sluk, termostat, blæserhastighed.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Fyr...
Tænk, sluk, termostat, blæserhastighed.
Det er nok bare mig, men det fatter jeg ikke en skid af
Tænk, sluk, termostat, blæserhastighed.
Det er nok bare mig, men det fatter jeg ikke en skid af
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Et fyr kan ikke andet end det!
Men, for at det kan forstå budskabet skal fyret være kompatibel med bilens canbus type.
Her har Saab deres egen...
Men, for at det kan forstå budskabet skal fyret være kompatibel med bilens canbus type.
Her har Saab deres egen...
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Okay, bare i orden så ved jeg det...
Jeg søger andetsteds efter, hvordan jeg får fyret ud af bilen.
Jeg søger andetsteds efter, hvordan jeg får fyret ud af bilen.
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Fyret tages ud ved tage udstødningen af først.
Der sidder en skue i bunden i venstre side på udstødningsrøret.
Derefter spændebånd i den ande ende.
Så 2 skruer der går igennen fyret.
Der sidder en skue inde i en gummidæmper.
Derefter kan det vippes ud af bøjlen.
Sådan ca.
Der sidder en skue i bunden i venstre side på udstødningsrøret.
Derefter spændebånd i den ande ende.
Så 2 skruer der går igennen fyret.
Der sidder en skue inde i en gummidæmper.
Derefter kan det vippes ud af bøjlen.
Sådan ca.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Okay, tak for info. Og det kunne gøres hjemme i indkørslen? Hvad gjorde du med slangerne til kølevandet efter det er afmonteret?
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
1) Øjeblikkelig bortspuling af spildt kølevand. Hunde og katte dør hurtigt. Nyresvigt. De drikker gerne dette søde stads.
2) Forbind de to slanger, med en stump rør.
2) Forbind de to slanger, med en stump rør.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Dem tog jeg ikke af!
Du kan bare tage styremodulet af.
De kan også skifte gløderør og blæsermotor uden at tage det helt ud.
Du kan bare tage styremodulet af.
De kan også skifte gløderør og blæsermotor uden at tage det helt ud.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Hejsa begge to,
Godt nytår! - og undskyld det sene svar!
Super info, jeg takker mange gange
Godt nytår! - og undskyld det sene svar!
Super info, jeg takker mange gange