- Et fyr er vel bare en brænder, som varmer kølevandet i en vilkårlig bil?
Jeg købte en Webasto Thermo Top E, med hele dynen med Fuelpumpe og Fjernstyring og kontrolpanel. Jeg tog Webastoen fra en Daewoo Nibaru. 2 klik, kontant.
Jeg monterede fyret i konens Classic 900, 2.1 fra '92. Fyret tog strøm fra bilens batteri og fyret varmede vandet. Den virkede helt fedt. Fyret vidste ikke, hvor den sad. Der er ikke noget med software og programmering.
Nøjj, hvor er det fancy med et fyr i en nyere bil!
($$$$$$$AAB)
Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Redaktør: Bestyrelsen
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Fyret hænger på Saabs CAN Bus og skal overholde den... ikke omvendt!
Symptomerne på mit var de samme, osser og slukker...
Så hvis ikke rep, så nyt ved Saab Parts.
Køber du et nyt så send den gamle styring til mig
Med den nye eSID2 kan du også tænde det med fjernbetjening...
Symptomerne på mit var de samme, osser og slukker...
Så hvis ikke rep, så nyt ved Saab Parts.
Køber du et nyt så send den gamle styring til mig
Med den nye eSID2 kan du også tænde det med fjernbetjening...
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Mjoo, når skal SAAB's fyr indblandes, så grib efter røvlæderet. Kom til lommerne..
Det er nu en gan$ke $mart gimmick. (Griner)
$AAB har ikke lavet fyret. Eberspächer har lavet fyret.
Det er nu en gan$ke $mart gimmick. (Griner)
$AAB har ikke lavet fyret. Eberspächer har lavet fyret.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Jeg tænker umiddelbart rep. af print/lodninger
Yes, det er en super rar funktion med fjernbetjent fyr - langt om længe
Yes, det er en super rar funktion med fjernbetjent fyr - langt om længe
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Fruen har Webasto i hendes 9000 Aero '95.
Der sad fyr i bilen ved salget af bilen. Fyret er ikke indblandet i SAAB.
Hendes fyr kører godt. Jeg tror at Webasto og Eberspächer er samme surdej.
Ingen årsag til bruge $erial digital bus. Giv fyret 12-14 VDC, så kører den.
Hvor $vært kan det være?..
Der sad fyr i bilen ved salget af bilen. Fyret er ikke indblandet i SAAB.
Hendes fyr kører godt. Jeg tror at Webasto og Eberspächer er samme surdej.
Ingen årsag til bruge $erial digital bus. Giv fyret 12-14 VDC, så kører den.
Hvor $vært kan det være?..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Fruen har magt (Fjernstyring) til sit fyr. Magten blinker tilbage rødt: Besked modtaget. Det virker mere end 200-300m. væk..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Problemet er her at MY12'erne er blevet så energieffektive at de bruget fyret løbende under kørsel, for ikke at fryse fødderne!
Fyret hænger sammen med motorstyringen... de har ikke godt af at kører om vinteren uden fyr!
PS. Når indstøbningssilikonen er gravet ud, rengjort og den er loddet om - så skal "hullet" fyldes op med varme lim fra en limpistol, for at blive fugttæt igen.
Fyret hænger sammen med motorstyringen... de har ikke godt af at kører om vinteren uden fyr!
PS. Når indstøbningssilikonen er gravet ud, rengjort og den er loddet om - så skal "hullet" fyldes op med varme lim fra en limpistol, for at blive fugttæt igen.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Super, tak for hjælpen.
Var fyret nem nok, at få ud uden, at bilen skulle på lift?
Var fyret nem nok, at få ud uden, at bilen skulle på lift?
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Det tror jeg ikke...
Det hænger på CANBUS og skal overholde Saab's CANBUS.
Fyret kan det, fyret kan, det er kun et spørgsmål om frekvens og protokol.
Derfor har fyret en styring tilpasset til Saab, ligesom det har er tilpasset til alle mulige andre mærker.
Men, hardwaren er den samme...
Det hænger på CANBUS og skal overholde Saab's CANBUS.
Fyret kan det, fyret kan, det er kun et spørgsmål om frekvens og protokol.
Derfor har fyret en styring tilpasset til Saab, ligesom det har er tilpasset til alle mulige andre mærker.
Men, hardwaren er den samme...
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Det lyder også sandsynligt NSB.
Var det nemt nok at afmontere fyret, og havde du bilen på lift?
Var det nemt nok at afmontere fyret, og havde du bilen på lift?
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Fyr...
Tænk, sluk, termostat, blæserhastighed.
Tænk, sluk, termostat, blæserhastighed.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Fyr...
Tænk, sluk, termostat, blæserhastighed.
Det er nok bare mig, men det fatter jeg ikke en skid af
Tænk, sluk, termostat, blæserhastighed.
Det er nok bare mig, men det fatter jeg ikke en skid af
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Et fyr kan ikke andet end det!
Men, for at det kan forstå budskabet skal fyret være kompatibel med bilens canbus type.
Her har Saab deres egen...
Men, for at det kan forstå budskabet skal fyret være kompatibel med bilens canbus type.
Her har Saab deres egen...
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Okay, bare i orden så ved jeg det...
Jeg søger andetsteds efter, hvordan jeg får fyret ud af bilen.
Jeg søger andetsteds efter, hvordan jeg får fyret ud af bilen.
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Fyret tages ud ved tage udstødningen af først.
Der sidder en skue i bunden i venstre side på udstødningsrøret.
Derefter spændebånd i den ande ende.
Så 2 skruer der går igennen fyret.
Der sidder en skue inde i en gummidæmper.
Derefter kan det vippes ud af bøjlen.
Sådan ca.
Der sidder en skue i bunden i venstre side på udstødningsrøret.
Derefter spændebånd i den ande ende.
Så 2 skruer der går igennen fyret.
Der sidder en skue inde i en gummidæmper.
Derefter kan det vippes ud af bøjlen.
Sådan ca.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Okay, tak for info. Og det kunne gøres hjemme i indkørslen? Hvad gjorde du med slangerne til kølevandet efter det er afmonteret?
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
1) Øjeblikkelig bortspuling af spildt kølevand. Hunde og katte dør hurtigt. Nyresvigt. De drikker gerne dette søde stads.
2) Forbind de to slanger, med en stump rør.
2) Forbind de to slanger, med en stump rør.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Dem tog jeg ikke af!
Du kan bare tage styremodulet af.
De kan også skifte gløderør og blæsermotor uden at tage det helt ud.
Du kan bare tage styremodulet af.
De kan også skifte gløderør og blæsermotor uden at tage det helt ud.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Duvall
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hjælp til fejlkode 9-3 MY12
Hejsa begge to,
Godt nytår! - og undskyld det sene svar!
Super info, jeg takker mange gange
Godt nytår! - og undskyld det sene svar!
Super info, jeg takker mange gange