efter udskiftning af en komplet kobling ( hovedcylinder, forbindelsesrør fra hovedcylinder 2003 har jeg følgende problem.
Koblingpunkt ligger i den sidste trediedel af pedalvandringen. altså pedalen skal trykkes helt i bund. og samtidig er koblingspedalen ca 4 cm højere end bremsepedalen. hvilket medfører at pedalvandringen er meget lang, Jeg har været ved værkstedet og de har været meget imødekommene og har prøvet flere løsninger uden held.
Jeg føler at værkstedet er ved at være udtømt for ideer om fejlårsag.
Er der nogen der kunne have en ide om hvad der er løsning på mit problem. Koblingen har inden skiftet været helt normal efter min mening.
Det skal siges at jeg har fuld tillid til værkstedet.
problem med kobling
Redaktør: Bestyrelsen
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: problem med kobling
Hvilken model?
Er slavecylinderen blevet udluftet korrekt ? Det lyder mystisk at pedalen sidder højere, et justerings spørgsmål måske.
MVH
Morten
Er slavecylinderen blevet udluftet korrekt ? Det lyder mystisk at pedalen sidder højere, et justerings spørgsmål måske.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Ebbe frederiksen
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: problem med kobling
Jeg oveværede mekanikerns udluftning af slavecylinder, det så meget profecionelt ud.
Der sidder en kontakt ved koblingspedalen der sidder i forbindelse med cruise controler. hvilket mekanikeren siger, så har den altid siddet for højt, Der er vi ikke helt enige.
mvh
Ebbe
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: problem med kobling
Jeg kan se at du går på værksted.
Brug det rette værksted. De er skrappe til jobbet:
http://www.slettet grundet GDPR.....dk/
Brug det rette værksted. De er skrappe til jobbet:
http://www.slettet grundet GDPR.....dk/
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: problem med kobling
Hvis du har fået den skiftet på et værksted, Så har de nok ikke vist at der er et trin 1 udluftning af slavecylinderen med afmonteret gearkasse.
Og den operation er meget vigtig, ellers er det nærmest umuligt at få luften ud af systemet.
Søg på den skide kobling her på forummet. det endte med gearkasse af igen, da trin et ikke var brugt.
Og det forklarer også din høje koblings pedal, for den kan med garanti ikke koble ud hvis pedalen sidder korrekt.
MVH
Morten
Og den operation er meget vigtig, ellers er det nærmest umuligt at få luften ud af systemet.
Søg på den skide kobling her på forummet. det endte med gearkasse af igen, da trin et ikke var brugt.
Og det forklarer også din høje koblings pedal, for den kan med garanti ikke koble ud hvis pedalen sidder korrekt.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk