Banner cycler

Continental Premium Contact 5 vs 6 og 50 vs 55

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2897
Tilmeldt: 2. apr 2004, 18:56

Continental Premium Contact 5 vs 6 og 50 vs 55

1. apr 2018, 17:09

Så er det snart sommer og tid til nye dæk

Her nogen en mening - sikkert :-) - om Continental Premium Contact 5 vs Continental Premium Contact 6

Og har nogen erfaringer med at gå fra 225/50r17 vs 225/55r17 ?
Tanken er her en Hirschet TTiD med store bremser, som har et heftigt moment...


NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Continental Premium Contact 5 vs 6 og 50 vs 55

1. apr 2018, 18:14

Contact 6, da det er nyere, og står lidt bedre fast, og burde generelt være bedre.
Ved ikke lige hvad du vil opnå ved at skifte profil højde.
Det er så lidt at jeg ikke tror det giver nogen som helst mærkbar ændring.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2897
Tilmeldt: 2. apr 2004, 18:56

Re: Continental Premium Contact 5 vs 6 og 50 vs 55

7. apr 2018, 13:54

Det blev 6'erne, de har bedre brændstof økonomi og bedre vejgreb.

De har også en kant til beskyttelse af fælg, samt belastning på 730 kg og kode Y (300 km/t) så man må gå ud fra at de er rimelig runde ;-)
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!

Tilbage til "Modern Forum"