Banner cycler

Bosal anhængertræk

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

bolsen
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. dec 2007, 11:39

Bosal anhængertræk

4. maj 2018, 20:38

Jeg har et bosal anhænger træk monteret. Jeg har aldrig før tænkt over det sad løst, og jeg har kørt med trailer i flere år. Selve glideanordning der er monteret på bilen virker for stor, i forhold til selve trækket. Kan det være slid / dårlig tilpasning fra ny eller, eller .........
Vil i køre med en trailer på det træk.


https://photos.google.com/photo/AF1QipO ... mQ6Deinqa5


Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: Bosal anhængertræk

5. maj 2018, 07:13

Hej Bolsen

Jeg kan ikke se dit billede, Er det et aftageligt træk?
Men hvis bilen er til syn og der er slør i trækket bliver den kasseret ubetinget (spørg mig hvordan jeg ved det :oops:)
Bosal udstædningssystemer har jeg ikke den store fidus til, men jeg kender ikke deres anhængertræk.

Et massivt træk ville jeg nok ikke være så bange for, da det jo er relativt let at lave rigeligt stærkt.
Men aftagelige træk indeholder en del mekanik, der både skal have meget fine tolerancer men stadig være massivt og kraftigt. Selv velrenommerede fabrikanter fra Tyskland kan åbenbart heller ikke finde ud af det, så allerede udfra navnet ville jeg nok være skeptisk.

Jeg fandt lidt om bosal træk på nettet: http://debatforum.campingferie.dk/forum ... uid=518770

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
bolsen
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. dec 2007, 11:39

Re: Bosal anhængertræk

7. maj 2018, 17:53

Hej Jensen
Ja - det er et aftagelig træk. Jeg kan desærre ikke få filmen til at virke her på SKD, men fejlen skyldes min optagelse :oops:
Jeg har fået trækket kyndig vurderet i dag og årsagen er slid :!:
Tja Bosal træk er kun lavet af almindelig "skøjter jern".......... :evil:

Tilbage til "Modern Forum"