Jeg har fået skiftet bremser ved 150.000 og runder nu de 180.000
Bremserne fejler intet - der er selvfølgelug masser af skive og belægning endnu.
Hvad er holdningen til bremse-service med adskillelse, rens og smøring af bremserne?
Skal det gøres for hver 20-30.00km for at være god ved bilen?
/J
Vedligehold af bremser
Redaktør: Bestyrelsen
- Jannek_uldal
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Vedligehold af bremser
SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Vedligehold af bremser
En gang om året, når foråret er kommet.
Er vel det optimale efter min mening.
Men nu er jeg også af den gamle skole hvor bremser blev renset ved hvert stort service.
Hvis man er doven så lige inden det obligatoriske sindsyn.
Men bremseklodserne skal måske fjernes med en hammer, efter 2 år.
MVH
Morten
Er vel det optimale efter min mening.
Men nu er jeg også af den gamle skole hvor bremser blev renset ved hvert stort service.
Hvis man er doven så lige inden det obligatoriske sindsyn.
Men bremseklodserne skal måske fjernes med en hammer, efter 2 år.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Peter_Vinter
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Vedligehold af bremser
Bakker Morten op, en gang om året. Det handler ikke så meget om at være god ved bilen, som at være god ved sin pengepung.
Jeg købte en nysynet NG9-3, hvor der var OK tykkelse på skiver og klodser. Men bremserne ikke havde været skilt ad og renset, så 10 måneder senere havde bagcaliprene sat sig, så skiverne blev spist papirtynde og klodserne slidt ned til jernet. Da jeg tilmed først opdagede det 3 dage før en længere Tysklandstur, betød det en tur på værksted i stedet for indkørselen, og det gjorde ikke regningen mindre.
Mvh. Peter.
Jeg købte en nysynet NG9-3, hvor der var OK tykkelse på skiver og klodser. Men bremserne ikke havde været skilt ad og renset, så 10 måneder senere havde bagcaliprene sat sig, så skiverne blev spist papirtynde og klodserne slidt ned til jernet. Da jeg tilmed først opdagede det 3 dage før en længere Tysklandstur, betød det en tur på værksted i stedet for indkørselen, og det gjorde ikke regningen mindre.
Mvh. Peter.
- Jannek_uldal
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: Vedligehold af bremser
Tak begge to.
Så må jeg i gang med at lære det (under lidt kyndig vejledning når det nu er bremser)
Hvordan er det med bremser på en MY12 9-3'er? Er der noget specialværktøj eller andet jeg skal være opmærksom på?
Jeg har WIS til rådighed, men tænker at der er lidt gør-det-selv tips og tricks at hente ved Jer....
/J
Så må jeg i gang med at lære det (under lidt kyndig vejledning når det nu er bremser)
Hvordan er det med bremser på en MY12 9-3'er? Er der noget specialværktøj eller andet jeg skal være opmærksom på?
Jeg har WIS til rådighed, men tænker at der er lidt gør-det-selv tips og tricks at hente ved Jer....
/J
SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Vedligehold af bremser
Uden et bit sæt som dette http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Handv ... 000031770/ Kommer du ikke særligt langt.
Et stort tag, en momentnøgle, file, kobber fedt, og en stålbørste, samt div håndværk tøj, og en dåse bremserens, så burde du være dækket ind
Køb en Haynes manual, som supplement til Wis, da den er skrevet til et ikke professionelt publikum.
Og søg lidt på youtube.
Hav en ven som backup hvis det hele går galt.
Og lidt sort maling skader aldrig MVH
Morten
Et stort tag, en momentnøgle, file, kobber fedt, og en stålbørste, samt div håndværk tøj, og en dåse bremserens, så burde du være dækket ind
Køb en Haynes manual, som supplement til Wis, da den er skrevet til et ikke professionelt publikum.
Og søg lidt på youtube.
Hav en ven som backup hvis det hele går galt.
Og lidt sort maling skader aldrig MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk