Banner cycler

Knapper til elektrisk sædeindstilling NG9-3

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

JacobE
SAAB FREAK
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. feb 2017, 23:57

Knapper til elektrisk sædeindstilling NG9-3

31. maj 2018, 15:12

Vi har elektrisk sædeindstilling med memory, ligesom på denne (lånt billede):

Billede

De knapper sidder virkeligt dumt placeret! Vi har et forbandet irriterende problem med, at vi ind imellem kommer til at trykke på knapperne med låret ved udstigning, således at den nuværende indstilling gemmes på en forkert plads.

Er der tilfældigvis andre som har haft samme frustration, og som er kommet på en genial løsning? Lige nu forsøger vi os med at dække for knapperne med et stykke plastik, men det er ingen god løsning.


2008 9-3 SS 2.0t BioPower aut. LinearActive, Pilotpaket, Navi.
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Knapper til elektrisk sædeindstilling NG9-3

31. maj 2018, 21:25

Øehh -slankekur? Cykelshorts? :mrgreen: Jeg har ikke nogen konstruktiv løsning, da min 9K's knapper ikke lader sig påvirke af min brede og slappe bagdel. Men jeg ville kigge efter noget emballeringsplast fra en el-tandbørste eller -børstehoveder (eller lignende).

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 714
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

Re: Knapper til elektrisk sædeindstilling NG9-3

1. jun 2018, 10:02

Hej JacobE.

Jeg kender godt knapperne til el-sæder fra både 9-5 og 9-3. De er stærkt vanedannende. :o Men jeg har aldrig oplevet dine problemer. :wink:

Du kunne prøve at udskære en ramme af karton eller bagerpap - måske i flere sammenlimede lag - og montere den omkring kontakterne, så de bliver forsænkede. :?: :!: Rammen kan fx. monteres med dobbeltklæbende tape, så den er nem at fjerne igen. Med omhyggelighed og malet med tus, kan løsningen vel blive helt pæn. :?:

Det se forøvrigt flot og eksklusivt ud med læder beklædningen på standard-plast-inddækningen. 8) Hvor kan man købe den lækre læder-afdækning :?:
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
JacobE
SAAB FREAK
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. feb 2017, 23:57

Re: Knapper til elektrisk sædeindstilling NG9-3

1. jun 2018, 11:22

Ole, tak for de fede idéer ang. forsænkning, havde jeg ikke tænkt på! :D Det skal prøves.

Jeg fandt billedet vha. Google, men det stammer fra denne side: http://stephan-individual.de/ men det ser desværre ikke ud til at de har sædebeklædningen længere :cry:
2008 9-3 SS 2.0t BioPower aut. LinearActive, Pilotpaket, Navi.

Tilbage til "Modern Forum"