Banner cycler

P0244 5b

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktører: Bestyrelsen, Casper_Ankersen

Baccara
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 126
Tilmeldt: 19. aug 2012, 21:04

P0244 5b

5. jun 2018, 10:16

Er der en der kan gennemskue hvor jeg har fejlen? Vacuum er testet og det er en mekanisk fejl. Det jeg studser over er 'throttle aktuator' som konstant står på 4%, men hvor dælen sidder den?

Det drejer sig om en 9-3, 2.2 TID.

God varm og sommerlig Grundlovsdag til alle :-)
Vedhæftede filer
20180604_193510-1280x720.jpg
20180604_193451-1280x720.jpg
20180604_193433-1280x720.jpg
20180604_193411-1280x720.jpg


Saab 9000, 2.0 ND 1996
9-3 NG, 2.2 Vector

4291 Ruds Vedby
Brugeravatar
Mortenvig
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Geografisk sted: Tåstrup
Indlæg: 659
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: P0244 5b

5. jun 2018, 11:47

Skal der ikke stå P0234 5b. Som i ladetryk for lavt mekanisk fejl ?
Kan ikke finde den anden fejlkode.
Og det er en møg fejlkode at få.
Jeg ville kontrollere at indsugnings systemet er tæt.
EGR ventilen lukker.
Vingerne i turbinehuset kører frit, og der ikke er hul i aktuatoren.
Udstødningen kan være tilstoppet.
Og mange andre mekaniske fejl, jeg ikke lige kan komme på.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Baccara
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 126
Tilmeldt: 19. aug 2012, 21:04

Re: P0244 5b

7. jun 2018, 20:51

Hej Morten, det er 0244, men i bund og grund det samme. Har haft vacuum på og systemet er tæt. Aktuatoren åbner ved ca. 7-8 og er fuldt åbne ved 20, så de burde også være i orden. Udstødning har jeg ikke checket endnu, men det kom pludseligt og ikke en snigende fejl. Slukker jeg så kan den køre men så snart jeg i fx 3. gear og passerer godt 3000 omdrejninger går den i LIMP-mpde igen. Selv med slukket lampe mangler jeg trækkraft.
Turboen er kun 15.000 km gammel. Det kan være EGR ventilen der ikke lukker. Er det ikke den der skal testes på signal og stel og have ca. 1,6 V i tomgang. Speeder man op skal dvolten stige, er jeg rigtig på den. Så tester jeg lige den en af dagene.

Men en fejl som kan komme for mange steder det er vi enige om.

Den "throllte aktuator" der viser 4% (gør den også når man speeder op) hvor sidder den og burde den ikke også reagere i stedet for blot at være konstant?
Saab 9000, 2.0 ND 1996
9-3 NG, 2.2 Vector

4291 Ruds Vedby
Baccara
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 126
Tilmeldt: 19. aug 2012, 21:04

Re: P0244 5b

7. jun 2018, 20:52

Billede
Vedhæftede filer
244.jpg
Saab 9000, 2.0 ND 1996
9-3 NG, 2.2 Vector

4291 Ruds Vedby
Brugeravatar
4Roger
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 115
Tilmeldt: 17. okt 2016, 01:12

Re: P0244 5b

7. jun 2018, 22:27

Hej,
en hurtig søgning viser det ofte er en slange det er faldet af i egr området, kan jo også være meget andet.

https://www.google.dk/search?client=ope ... qrN64E3xbg

Mvh Allan
9-3 1,8t sc Hirsch aut. 2007

Tilbage til "Modern Forum"