Banner cycler

Baglygteglas - ophugger?

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

tp93
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 4. jan 2018, 16:56

Baglygteglas - ophugger?

14. okt 2018, 20:13

Hej Forum,

Det farvede glas på min højre baglygte er faldet af i farten (9-3 sedan 2006). Hvordan bærer man sig ad med at finde sådan ét brugt? Selve indsatsen med pærerne fejler ikke noget, så det er kun glasset jeg skal bruge. Er der en ophugger i DK "man" bør kende når man har Saab?

Tak! :)

mvh


Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 714
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

Re: Baglygteglas - ophugger?

15. okt 2018, 08:50

Hej.

Prøv at kontakte Svend Wind i Højer. tlf. 7478 2149. :D
De har udskiftet flere sæt 9-3 SC-baglygteglas med US-modellen, så de almindelige må være i overskud. :?: :?

SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
villeogtorsten@gmail.com
SAAB FREAK
Indlæg: 71
Tilmeldt: 24. mar 2013, 19:30

Re: Baglygteglas - ophugger?

15. okt 2018, 11:29

Eller Saab Erik Thisted
Prøv søgefunktionen. :roll:
Gammel bil tosse, som har følgende:
nu SAAB 9.5 combivert tid hirsch - og har tidligere haft 28 andre biler
Brugeravatar
Peter_Vinter
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 127
Tilmeldt: 24. jul 2005, 12:36

Re: Baglygteglas - ophugger?

15. okt 2018, 11:38

Eller hør hos Kim ved Verninge Auto.

I andre tilfælde er den svenske ophugger-database bildelsbasen.se også rigtig god. Man kan tilmed søge på reservedelsnumre.

Mvh. Peter
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Re: Baglygteglas - ophugger?

15. okt 2018, 12:46

Viggen skrev:
15. okt 2018, 08:50
Hej.

Prøv at kontakte Svend Wind i Højer. tlf. 7478 2149. :D
De har udskiftet flere sæt 9-3 SC-baglygteglas med US-modellen, så de almindelige må være i overskud. :?: :?

SAAB hilsen Ole
Bliver nok lidt af en udfordring at få dem til at passe på en sedan :o

Kan oplyse, at der står indtil flere af de modeller rundt omkring hos lokale autoophuggere, bl.a. i det nordjyske (Sindal, Støvring, Nordjyske mfl.)

Du kan ikke nøjes med at købe et løst glasstykke (plastic) men er nødt til at erhverve dig en komplet enhed. De er jo "sammensvejset" fra fabrikken, hvilket gør dit problem lidt sjældent/særligt :shock:

Mvh.
Henrik
Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 714
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

Re: Baglygteglas - ophugger?

16. okt 2018, 09:20

hf-eco-power skrev:
Bliver nok lidt af en udfordring at få dem til at passe på en sedan :o

Det må I undskylde :oops: :oops: Jeg ved godt, at der forskelle på SS og SC :wink:

SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
tp93
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 4. jan 2018, 16:56

Re: Baglygteglas - ophugger?

17. okt 2018, 22:00

Hej Gruppe,

Mange tak for forslagene! Det er rart med hjælpsomme folk. :)

Jeg ringede til Wind, og han meldte tilbage et par dage efter at han kunne skaffe ét. Mens han arbejdede på sagen prøvede jeg også selv at ringe lidt rundt (bla. til Verning). Det var fuldstændig umuligt at skaffe, så jeg ved ikke hvor Wind har sit fra (og det er også helt ligemeget :)

Tak igen. Næste problem er så at venstre blinklys ikke duer bagtil (altså den anden side - bilen er ved at gå i opløsning!). Den blinker bare med dobbelt frekvens på det ved forskærmen, og det fortil. Pære virker, har jeg konstateret, og alle sikringer ser ud til at være ok. Mystisk..
4Roger
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. okt 2016, 01:12

Re: Baglygteglas - ophugger?

17. okt 2018, 22:57

Husk lige at søge på ebay en anden gang https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw ... t&_sacat=0

Blinklyset er nok en dårlig forbindelse, stel, noget der ikke har god forbindelse eller en pære et sted på bilen iudu...
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Re: Baglygteglas - ophugger?

18. okt 2018, 00:37

tp93 -> missede du det her:

Kan oplyse, at der står indtil flere af de modeller rundt omkring hos lokale autoophuggere, bl.a. i det nordjyske (Sindal, Støvring, Nordjyske mfl.)

:roll:

Hvad angår dit hysteriske blinklys kan det meget vel tænkes, at der er en dårlig stel, enten omkring ét af de tynde ben eller i selve lampeholderen. Vi havde det selv for noget tid siden, dog på v. baglys. Jeg trak en ekstern stel gennem enheden og direkte til multistikket. Det blev loddet på, naturligvis. Nu spiller musikken igen 8)

/Henrik
tp93
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 4. jan 2018, 16:56

Re: Baglygteglas - ophugger?

18. okt 2018, 18:34

@Henrik: jeg havde nået at ringe til et par stykker, for det så ganske rigtigt ud som om der stod den rette model på deres ophugplads. Men når man fik fat i dem var beskeden at de ikke havde delen i deres database. Jeg spurgte til de komplette biler man kunne se på nettet, men fik at vide at de måtte være solgt når delen ikke stod i databasen. Synes dog det lyder mærkeligt at de skulle indføre alle de hundredvis af dele der er i en bil i en database..

Tak for tippet mht blinklys. Jeg kan jo prøve at trække en stel, jeg ved er god, over til enheden, mens den er skilt ad og se om det hjælper, før jeg tager loddekolben frem :)
tp93
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 4. jan 2018, 16:56

Re: Baglygteglas - ophugger?

18. okt 2018, 18:35

4Roger skrev:
17. okt 2018, 22:57
Husk lige at søge på ebay en anden gang https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw ... t&_sacat=0

Blinklyset er nok en dårlig forbindelse, stel, noget der ikke har god forbindelse eller en pære et sted på bilen iudu...
Tak for dette. Jeg havde fundet et par stykker på eBay, men de var alle i USA, mærkeligt nok..
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Re: Baglygteglas - ophugger?

18. okt 2018, 19:32

Det et sandt nok, at ophuggerne idag 100% støtter sig til deres database. Det er jo langt hen ad vejen blevet til "kontorfolk", sååå....

Jeg kan blot konstatere, at der findes et mindre hav af dele, der ikke er registreret i deres systemer, og som dermed ikke har fået tilknyttet et stamkort endnu. Har selv været der indtil flere gange. Ja, det er nærmest blevet kotume og en fast del af "programmet", når jeg mindst én gang om året ferierer i det nordjyske! Jeg har på den konto fået en del rare sager med hjem, både til 9000 og til 9-3 mage til din. INTET af det fremgik af deres systemer, men måtte istedet forhandles ved disken inden afsked!

Da man efterhånden er blevet et velkendt ansigt hos ovennævnte steder plus etpar flere, og man opfører sig ordentligt, ja, så er det lykkedes hver gang at måtte traske ud "på marken" med ens "håndbagage", velforberedt hjemmefra med indhold af diverse relevant værktøj, for at lede efter interessante ting. Iblandt har jeg en dosmerseddel med. Ellers et det mest impulsivt. Mig og vennen tager gerne i den forbindelse bagvejen derud, gennem deres værkstedsfaciliteter. F.eks. har jeg også flere gange reddet noget kostbart grej fra både SAAB og Volvo, taget med ind, opgivet nummer på bil og bedt dem om at putte det på lager, inden det går til! Bla. DVD bokse til navigationsanlæg og tilsvarende. I vil KORSE jer, så meget der står dér i umindelige tider og bliver totalt ødelagt. Flere af bilerne står nemlig pivåbne, da dørene enten er smadrede eller er solgt videre. Rasende dyre lædermøbler i sportudførelse med fuld el-just. og hvad har vi er set gået til grunde. Flere af dem grønne, indtil algerne er fjernet. Så var de sandeligt sorte indenunder og fuldstændigt uskadte i skindet...det er til at græde over :cry: :shock:

Nå, en sidebemærkning. Hvis det kniver helt for dig, og du har en smule tålmodighed, så tøv ikke med at melde dig. Det skulle være en glæde at kunne hjælpe dig videre i forløbet :idea:

Mvh.
Henrik
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Re: Baglygteglas - ophugger?

18. okt 2018, 19:38

P.S.! Det ser ud til, at jeg sandelig kan få fat på et fint eksemplar til noget, der ligner 600,- + fragt (måske lidt billigere) :!:

Blot for at have forstået det rigtigt, er her et billede, som vel viser, hvad du har brug for ->
Bagende_SAAB_9-3 ss.jpg
/Henrik
tp93
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 4. jan 2018, 16:56

Re: Baglygteglas - ophugger?

18. okt 2018, 23:35

hf-eco-power skrev: P.S.! Det ser ud til, at jeg sandelig kan få fat på et fint eksemplar til noget, der ligner 600,- + fragt (måske lidt billigere) :!:

Blot for at have forstået det rigtigt, er her et billede, som vel viser, hvad du har brug for ->
Bagende_SAAB_9-3 ss.jpg
/Henrik
Du skal have mange tak! Men jeg bestilte i går det andet, som de havde/skaffede ved Wind. Det koster ca det samme. Men det er præcis den du viser på billedet.

Og ja, det anede mig at ikke alle dele på alle biler ved ophuggerne bliver indført i databaser. Det lyder helt urealistisk, medmindre man da havde nogle "skabeloner", således at databasen automatisk blev opdateret med alle delene fra f.eks. en 9-3, når de fik en hel bil ind. Super ærgerligt at tingene bare står og forfalder - det ville ikke tage mange minutter lige at trække noget plastic henover vinduerne hvis de står åbne :(

Mange tak for tips og hjælp med blinklyset! Jeg skal i sommerhus i weekenden og tænker der nok bliver et par timer til at prøve at rode lidt med det.
tp93
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 4. jan 2018, 16:56

Re: Baglygteglas - ophugger?

18. okt 2018, 23:36

Ah ja, der er jo masser i Sverige, ser det ud til. Andet ville også være mærkeligt..! Kan se på dit link nr 2 at jeg skulle have kigget lidt grundigere. Så havde der været et par hundrede sparet, afhængigt af fragten..

Tilbage til "Modern Forum"