Banner cycler

Sløv start ved koldt vejr

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

4Roger
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. okt 2016, 01:12

Re: Sløv start ved koldt vejr

3. nov 2018, 16:06

Hmm
Jannek_uldal skrev:

Batteriet fejler intet og er fuldt opladt.


Håber mit nu 2 år gamle 74 Ah batteri holder lidt endnu, original var 60 Ah, men det har jeg ikke fortalt Saab'en :D


Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Sløv start ved koldt vejr

3. nov 2018, 16:30

4Roger skrev:
3. nov 2018, 16:06
Hmm
Jannek_uldal skrev:

Batteriet fejler intet og er fuldt opladt.


Håber mit nu 2 år gamle 74 Ah batteri holder lidt endnu, original var 60 Ah, men det har jeg ikke fortalt Saab'en :D
Der er fred og ingen fare for din årgang, det system er helt konventionelt opbygget.
Skille året er 2011, Hvor der kom en sensor på stel polen.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Jannek_uldal
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. jul 2005, 15:12

Re: Sløv start ved koldt vejr

13. nov 2018, 16:53

Så kom der et batteri i bilen - et Varta Silver Dynamic alm batteri og samme 85ah som det originale.

esid siger nu 80% SOC mod det gamle batteri på 60% SOC
SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Sløv start ved koldt vejr

13. nov 2018, 17:49

Prøv at sætte en lader på batteriet.
Et nyt batteri er aldrig fuld opladet, og generatoren kan ikke nå at lade batteriet helt op.
Der går mange timer med at lade de sidste 15%
De gange jeg har kontrolleret mit batteri med en batteri tester, så siger den 90% opladet.
Men det var også om sommeren når jeg ikke brugte fyret .
Jeg vil tro når jeg får fyret op at køre igen, så vil det vise en 85-80 % opladet.
Fik du nogensinde kontrolleret din generator ?

MVh
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Jannek_uldal
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. jul 2005, 15:12

Re: Sløv start ved koldt vejr

19. nov 2018, 17:00

Nej faktisk ikke Morten. Efter en uge kan jeg dog se at mine koldstarter er betydeligt bedre, men lad os nu se når frosten rigtig kommer
SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Sløv start ved koldt vejr

20. nov 2018, 21:28

Varta batteriet holder længe.
Jeg skiftede mit i Cab-en år 2009
Så det er 9 år gammelt og stærkt.

Har Biltema AGM batt. i Aero-en fra 2011
Virker fantastisk og kræver ikke alverdens finurligheder..
Hiver det tit ud når bådvennerne skal have startet deres monster diesel..
Selv Jag-en har fået et 100A AGM.

Nye biler bruger strøm på alt muligt i Standby.
Alarm, GPS tracker, aktiv affjedring, lys standby, fyr osv. Det trækker på batteriet.
Mange nye størrer biler kan ikke stå uden opladning mere end 8-14 dage....
Så masser af oliefyr brug, elvarme overalt skriger på en hjælp med en elektronik lader.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"

Tilbage til "Modern Forum"