Banner cycler

Propper til døre

Forum for alt der drejer sig om vores dejlige Classic modeller. Saab 99, 90, OG900 og 9000.

Redaktør: Bestyrelsen

gadegaard
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23. jul 2016, 11:01

Propper til døre

23. jul 2017, 17:14

Afledt af denne post: http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic ... 24#p252681.

Jeg mangler propper til bunden af dørene i min 9000. Første gang jeg vaskede den forleden, opdagede jeg at den eneste tilbageværende prop var mørnet. Da jeg tog den ud, løb der vand ud. Propperne manglede i de andre tre døre, og jeg tænker, at de vel er nødvendige?


Brugeravatar
9000Griffin
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 211
Tilmeldt: 10. okt 2016, 19:46

Re: Propper til døre

24. jul 2017, 22:36

Det er de. Der trænger vand ind i dørsiden, hvis de er væk. Jeg vil råde dig til at sætte en prop i, indtil du har skaffet dig nye.
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
gadegaard
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23. jul 2016, 11:01

Re: Propper til døre

25. jul 2017, 15:53

Nu fandt jeg disse her hos T Hansen: https://www.thansen.dk/vaerktoj/bolte-s ... 241355214/

Hullet har en diameter på 2 cm. Tænker det måske er lavet ifm. rustbeskyttelse? Jeg kan ikke se nogen stedet, at det er standard.
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Propper til døre

25. jul 2017, 18:41

Den ser fin ud.
Rustbeskyttelse er godt.
Stedet og døren skal bare være knastør og det kniber noget lige pt.

THansen har textyl på dåse, det bruger jeg ved rep. og div.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Re: Propper til døre

25. jul 2017, 21:29

gadegaard skrev:
25. jul 2017, 15:53
Hullet har en diameter på 2 cm. Tænker det måske er lavet ifm. rustbeskyttelse? Jeg kan ikke se nogen stedet, at det er standard.
Næh, det er fabriksstandard. Man borer i reglen ikke så store huller på undervognscentrene :o

Og ja, det gode, gamle Tectyl ML hulrumsprodukt fra Valvoline er ganske fantastisk. Noget af det bedste, jeg selv har arbejdet med!

/Henrik
gadegaard
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23. jul 2016, 11:01

Re: Propper til døre

26. jul 2017, 08:26

Ok, tak for info. Dejligt at kunne trække på al den gode viden herinde.

Jeg må vente til vi får nogle dage med knastørt vejr, før jeg sætter propperne i... Men nu er de da i hus i hvert fald.
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Propper til døre

27. jul 2017, 20:07

Helt enig i ovenstående, men et lille supplement: ML er toppen, men Dinitrol har også et fantastisk karamelfarvet produkt, som på min 9K ser ud til at virke (og langtidsvirke) supergodt i døre og hulrum.

Og mht. propperne: Mine er tilsyneladende helt intakte, men "afløbet" fra højre bagdør (en smal åbning, der kan rengøres med en lille skruetrækker) var stoppet. Dette medførte, at der kom så meget vand i døren, at det løb ind på gulvet, så det blev pjaskvådt (jeg kan se, at der har været samme problem i højre side -mug på listerne...). Så husk også at rense afløbene i bunden af dørene. Fejlen afsløres af en skvulpen fra døren :P .

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
Den_Gamle
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 16. dec 2004, 12:03

Re: Propper til døre

27. jul 2017, 23:23

Ja måske drænkanelerne er stoppet til som følge af (for meget) hulrumsbekyttelse. Det sker i hvert fald tit.

Altid rens efter hulrumsbeskyttelse. Og rens så igen efter et par måneder
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.

Tilbage til "Classic Forum"