Afledt af denne post: http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic ... 24#p252681.
Jeg mangler propper til bunden af dørene i min 9000. Første gang jeg vaskede den forleden, opdagede jeg at den eneste tilbageværende prop var mørnet. Da jeg tog den ud, løb der vand ud. Propperne manglede i de andre tre døre, og jeg tænker, at de vel er nødvendige?
Propper til døre
Redaktør: Bestyrelsen
- 9000Griffin
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: Propper til døre
Det er de. Der trænger vand ind i dørsiden, hvis de er væk. Jeg vil råde dig til at sætte en prop i, indtil du har skaffet dig nye.
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
- gadegaard
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Propper til døre
Nu fandt jeg disse her hos T Hansen: https://www.thansen.dk/vaerktoj/bolte-s ... 241355214/
Hullet har en diameter på 2 cm. Tænker det måske er lavet ifm. rustbeskyttelse? Jeg kan ikke se nogen stedet, at det er standard.
Hullet har en diameter på 2 cm. Tænker det måske er lavet ifm. rustbeskyttelse? Jeg kan ikke se nogen stedet, at det er standard.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Propper til døre
Den ser fin ud.
Rustbeskyttelse er godt.
Stedet og døren skal bare være knastør og det kniber noget lige pt.
THansen har textyl på dåse, det bruger jeg ved rep. og div.
Rustbeskyttelse er godt.
Stedet og døren skal bare være knastør og det kniber noget lige pt.
THansen har textyl på dåse, det bruger jeg ved rep. og div.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Og ja, det gode, gamle Tectyl ML hulrumsprodukt fra Valvoline er ganske fantastisk. Noget af det bedste, jeg selv har arbejdet med!
/Henrik
Re: Propper til døre
Næh, det er fabriksstandard. Man borer i reglen ikke så store huller på undervognscentrene
Og ja, det gode, gamle Tectyl ML hulrumsprodukt fra Valvoline er ganske fantastisk. Noget af det bedste, jeg selv har arbejdet med!
/Henrik
- gadegaard
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Propper til døre
Ok, tak for info. Dejligt at kunne trække på al den gode viden herinde.
Jeg må vente til vi får nogle dage med knastørt vejr, før jeg sætter propperne i... Men nu er de da i hus i hvert fald.
Jeg må vente til vi får nogle dage med knastørt vejr, før jeg sætter propperne i... Men nu er de da i hus i hvert fald.
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Propper til døre
Helt enig i ovenstående, men et lille supplement: ML er toppen, men Dinitrol har også et fantastisk karamelfarvet produkt, som på min 9K ser ud til at virke (og langtidsvirke) supergodt i døre og hulrum.
Og mht. propperne: Mine er tilsyneladende helt intakte, men "afløbet" fra højre bagdør (en smal åbning, der kan rengøres med en lille skruetrækker) var stoppet. Dette medførte, at der kom så meget vand i døren, at det løb ind på gulvet, så det blev pjaskvådt (jeg kan se, at der har været samme problem i højre side -mug på listerne...). Så husk også at rense afløbene i bunden af dørene. Fejlen afsløres af en skvulpen fra døren .
Mvh/NC
Og mht. propperne: Mine er tilsyneladende helt intakte, men "afløbet" fra højre bagdør (en smal åbning, der kan rengøres med en lille skruetrækker) var stoppet. Dette medførte, at der kom så meget vand i døren, at det løb ind på gulvet, så det blev pjaskvådt (jeg kan se, at der har været samme problem i højre side -mug på listerne...). Så husk også at rense afløbene i bunden af dørene. Fejlen afsløres af en skvulpen fra døren .
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: Propper til døre
Ja måske drænkanelerne er stoppet til som følge af (for meget) hulrumsbekyttelse. Det sker i hvert fald tit.
Altid rens efter hulrumsbeskyttelse. Og rens så igen efter et par måneder
Altid rens efter hulrumsbeskyttelse. Og rens så igen efter et par måneder
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.