Ja, jeg ved godt at jeg har været lidt fraværende et stykke tid
Min gamle 3" JT (tror jeg at det er) er ved at være mør. Hullerne popper frem. Jeg har levetidsforlænget den en gang. Det må være det. Så jeg skal have en ny.
Det skal være en komplet, da den er mør i begge ender.
Jeg synes der er for meget bulder i den 3". Jeg er kommet til den overbevisning, at 2.5" må være godt nok.
Jeg kigget en del på nettet, men synes kun at jeg har fundet 3 kandidater:
Abbott:
http://www.abbottsaab.com/product/stain ... -tailpipe/
Lyd:
https://www.youtube.com/watch?v=-iK7oLd0ybQ
Pros/Cons:
+ Rustfri - Jeg kommer nok ikke til at rode mere med udstødning
- lidt dyr, men skidt hvis den er god (pundet er dejligt lavt)
- Jeg ved ikke rigtigt hvordan den lyder
Simons - den dobbeltløbede:
http://www.lexmaul-shop.de/Products/Exh ... anguage=en
Lyd:
https://www.youtube.com/watch?v=UfoWhm2Wwzc#t=38.46377
Pros/cons:
+ Jeg tror at lyden behager mig. Har hørt godt om den og har kørt i Tom K's cab.
+ Billig.
- IKKE rustfri
- Den lange dæmper tager måske noget frihøjde på midten.
Raka rør. De har rustfri, men de har vist kun fra katten og bagud i rustfri.
http://www.rakaror.o.se/Rostfrittavgass ... turbo.html
Lyd: Ingen ide.
pros/cons:
+ Rustfri
+ Billigere end Abbott (men mangler så forreste del)
- Kender ikke rørdimension. Det ville være et tab af manddom at gå helt ned på 2.25"
- Kommer til at købe den forreste del et andet sted og rode med det.
- Delen ser ud til at være i et stykke. Kan det være rigtigt? kan det shippes? Hvad hvis pasformen ikke er 100%, så kan man ikke justere noget?
Hva' si'r panelet?
OG900T16 udstødning - hvilken?
Redaktør: Bestyrelsen
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
OG900T16 udstødning - hvilken?
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: OG900T16 udstødning - hvilken?
Abbott.
Så nemt er svaret...
T16 udstødning og især rustfri begynder at blive svært at skaffe. Værst er det med typen uden kat.
Den med den lange dæmper i forrøret.
OG900 delene forsvinder som hylde vare over alt.
Anders fra Hillerød har Abbott enheden på en T16 cab. Ummm lyder godt uden at larme.
Min cab bliver monteret med rustfri forrørt fra den svenske saabklub, men det er slut med leverance fra dem.
Skulle jeg vælge helt om, blev det abbott.
Den gar et mellemstykke der kan monteres med kat , med mellemstykket eller med en selvvalgt dæmper...
Kvaliteten er super flot...
Ellers er der Feritta "kat back" men så står du med forrør problemet. Og det er "kun" 2 1/4"
Så nemt er svaret...
T16 udstødning og især rustfri begynder at blive svært at skaffe. Værst er det med typen uden kat.
Den med den lange dæmper i forrøret.
OG900 delene forsvinder som hylde vare over alt.
Anders fra Hillerød har Abbott enheden på en T16 cab. Ummm lyder godt uden at larme.
Min cab bliver monteret med rustfri forrørt fra den svenske saabklub, men det er slut med leverance fra dem.
Skulle jeg vælge helt om, blev det abbott.
Den gar et mellemstykke der kan monteres med kat , med mellemstykket eller med en selvvalgt dæmper...
Kvaliteten er super flot...
Ellers er der Feritta "kat back" men så står du med forrør problemet. Og det er "kun" 2 1/4"
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: OG900T16 udstødning - hvilken?
Ja, det bliver nok Abbott..
Det var også den jeg hældede mest til allerede.
Det var også den jeg hældede mest til allerede.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- Tiwar
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: OG900T16 udstødning - hvilken?
Jeg ville ringe til Tommy hos RAKA. De har fire forskellige størrelser at vælge imellem og mangler du forrør eller andet så bliver det lavet. Og så er det til at betale.
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: OG900T16 udstødning - hvilken?
En mulighed er måske et 3" forrør og så reducer til 2,5" inden potten. Tror det vil give lidt hurtiger spoolup og ikke meget mere støj.
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- Anders.w.bisgaard
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: OG900T16 udstødning - hvilken?
Hej Den gamle
Jeg køre dagligt fra hillerød til lergravsparken amager i min gamle turbo 16 cab, med påmonteret abbott rustfri udstødning, og smiler hele vejen!
Hvis du vil høre den, kan du bare give mig et kald på 40439772, så kan vi evt. mødes. ved lejlighed
Jeg køre dagligt fra hillerød til lergravsparken amager i min gamle turbo 16 cab, med påmonteret abbott rustfri udstødning, og smiler hele vejen!
Hvis du vil høre den, kan du bare give mig et kald på 40439772, så kan vi evt. mødes. ved lejlighed
saab 900 turbo 16 cab. årgang 89
Nordsjælland
Nordsjælland
- Nicolai
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: OG900T16 udstødning - hvilken?
Jeg har lige monteret en 2,5" Simons på min T16 Aero. Jeg synes den har den perfekte balance mellem sportslig lyd og komfort. Og så var den ikke specielt dyr gennem Skandix.de.
Den er aluminiseret, så den skal nok holde mange år. Bilen kører kun i sommerperioden.
Mvh Nicolai
Den er aluminiseret, så den skal nok holde mange år. Bilen kører kun i sommerperioden.
Mvh Nicolai
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Re: OG900T16 udstødning - hvilken?
Sikken en masse svar lige pludseligt
Jeg "kom til" at lægge Abbott'en i kurven for et par dage siden.
Deja: Netop: Tanken er at beholde 3" forrøret og reducere længere nede. Så må jeg tage forrøret til den tid når det ruster.
TIWAR: Jeg havde egentlig også lidt godhed for Raka, men jeg tror måske at pris-spændet ville være snævret meget ind når forrøret også skal med (og så synes jeg ofte at det går lidt langsomt med svensk nethandel, og jeg vil gerne have noget til at ske snart).
Anders: Spændene at der kører en Abbott rundt i nærheden , men nu kan det næsten være ligemeget at høre den. Den er købt (jeg mangler dog at modtage den). Det lyder heldigvis som om at du er tilfreds.
Nicolai: Ja, jeg har også en ide om at den haglbøsse bare lyder bedst, men prioriterede rustfri over den sidste lyddetalje.
Jeg "kom til" at lægge Abbott'en i kurven for et par dage siden.
Deja: Netop: Tanken er at beholde 3" forrøret og reducere længere nede. Så må jeg tage forrøret til den tid når det ruster.
TIWAR: Jeg havde egentlig også lidt godhed for Raka, men jeg tror måske at pris-spændet ville være snævret meget ind når forrøret også skal med (og så synes jeg ofte at det går lidt langsomt med svensk nethandel, og jeg vil gerne have noget til at ske snart).
Anders: Spændene at der kører en Abbott rundt i nærheden , men nu kan det næsten være ligemeget at høre den. Den er købt (jeg mangler dog at modtage den). Det lyder heldigvis som om at du er tilfreds.
Nicolai: Ja, jeg har også en ide om at den haglbøsse bare lyder bedst, men prioriterede rustfri over den sidste lyddetalje.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.