Banner cycler

OG900 Green stuff eller ??

Forum for alt der drejer sig om vores dejlige Classic modeller. Saab 99, 90, OG900 og 9000.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6767
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: OG900 Green stuff eller ??

17. jan 2018, 19:01

Tar-Ox er toppen af poppen. Jeg har selv overvejet dem til min 83'er turbo (stillestående projekt)
Om den så skulle konverteres til ventilerede skiver er jeg lidt i tvivl om. Jeg har et sæt nye/renoverede kalibre på lager som jo så skal modificeres + nav skal drejes lidt af. Det er måske lidt for meget til en bil der nok aldrig kommer til at køre ræs + den skal måske laves original på et tidspunkt.
Vi får se når jeg kommer så vidt.
Men ingen tvivl om at de ventilerede skiver er gode at have en varm sommerdag på autobahn med ~200 km/t i en og900.
MVH Mads


Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13145
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: OG900 Green stuff eller ??

17. jan 2018, 20:25

Nej lad endelig være med at ombygge til ventilerede skiver.

Navet skal neddrejes (det er de også fra fabrikken) og det gør dem skrøbelige
De kan revne mv.

og så er "fanden løs i laksegade" for at skaffe gode 86-87 turbo nav uden revner uden sær tollerance så lejet popper fra side til side.

På en klassiker ville jeg beholde de "solide" skiver. De er billige, nemme at skaffe og bremser lige så godt som 86-87 vent bremserne.

Men nu er min med vent. skiver så er der ingen vej uden om ordentlige skiver og klodser der kan bide godt fast.

Glæder med til de nye skiver....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"

Tilbage til "Classic Forum"