Tar-Ox er toppen af poppen. Jeg har selv overvejet dem til min 83'er turbo (stillestående projekt)
Om den så skulle konverteres til ventilerede skiver er jeg lidt i tvivl om. Jeg har et sæt nye/renoverede kalibre på lager som jo så skal modificeres + nav skal drejes lidt af. Det er måske lidt for meget til en bil der nok aldrig kommer til at køre ræs + den skal måske laves original på et tidspunkt.
Vi får se når jeg kommer så vidt.
Men ingen tvivl om at de ventilerede skiver er gode at have en varm sommerdag på autobahn med ~200 km/t i en og900.
MVH Mads
OG900 Green stuff eller ??
Redaktør: Bestyrelsen
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: OG900 Green stuff eller ??
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: OG900 Green stuff eller ??
Nej lad endelig være med at ombygge til ventilerede skiver.
Navet skal neddrejes (det er de også fra fabrikken) og det gør dem skrøbelige
De kan revne mv.
og så er "fanden løs i laksegade" for at skaffe gode 86-87 turbo nav uden revner uden sær tollerance så lejet popper fra side til side.
På en klassiker ville jeg beholde de "solide" skiver. De er billige, nemme at skaffe og bremser lige så godt som 86-87 vent bremserne.
Men nu er min med vent. skiver så er der ingen vej uden om ordentlige skiver og klodser der kan bide godt fast.
Glæder med til de nye skiver....
Navet skal neddrejes (det er de også fra fabrikken) og det gør dem skrøbelige
De kan revne mv.
og så er "fanden løs i laksegade" for at skaffe gode 86-87 turbo nav uden revner uden sær tollerance så lejet popper fra side til side.
På en klassiker ville jeg beholde de "solide" skiver. De er billige, nemme at skaffe og bremser lige så godt som 86-87 vent bremserne.
Men nu er min med vent. skiver så er der ingen vej uden om ordentlige skiver og klodser der kan bide godt fast.
Glæder med til de nye skiver....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"