Til generel info for alle interesserede i nøgle problematikken: det hjælper ihvertfald at sætte de rigtige batterier i. Disse key fob´er til 9K kræver 2 styks x 3V batterier, i alt 6V, Skiftede batterier og den der virkede dårligt virker igen. Sådanne dumheder gør man når man ikke har en 9000 manual. I øvrigt var Andersen Martini i Søborg heller ikke smarte nok til at lure dette. Ikke de skarpeste knive i skuffen. Bonusinfo: efter batteriskift tryk knappen fem gange og den er igen parret med din boks. Nogen der har et scan af en 9k manual?
Tak for alle inputs og good luck.
Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Redaktør: Bestyrelsen
- WHATSSAAB
- SAAB NET NYBEGYNDER
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Kan denne manual bruges: http://saab-club.com/downloads/Manuals/ ... 00MY95.pdf
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- WHATSSAAB
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Tak for manual, meget nyttig info i den. Tak. Der står ingen oplysninger om batterier til senderen i denne. Mon der står det i den originale 1998 manual?
Saab 900i, ´92, 16V
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Det betragtes nok som værkstedsarbejde. Men hvor svært kan det være... 2stk. CR2016, og husk at Haralds kinesiske knapceller kun holder et par uger, køb Varta.
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Der sidder skam allerede nye batterier i, kan jeg oplyse...fra Maxell. Der var kun ét stk. i hver og af forkert type (CR 2032 = 3 Volt = for lidt!)
/Henrik.
/Henrik.
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Nå men så er det jo klaret. Det med de 2 batterier er jo elementær viden hos garvede 9000 ejere, men naturligvis ikke for de nybagte.
Jeg kan iøvrigt oplyse at systemet lader sig forstyrre til næsten ubrugelighed. Man bruger åbenbart frekvensen eller en harmonisk visse steder til andre ting.
Jeg kom for sent til lufthavnen og smed Saab'en på den første og bedste parkeringsplads i P2 som jeg kunne finde, låste og spurtede ind i ankomsthallen. Vel tilbage ved Saab'en med en sød blondine ved min side trykkede jeg på knappen og der skete bare intet. Jeg kikkede på dioden og den blinkede lystigt. Jeg prøvede så at komme så tæt på modtageren med nøglen som muligt, og pludseligt ved det måske 30. forsøg låste bilen op.
Vel hjemme checkede jeg batterierne, de fejlede intet, og det samme gjorde sig gældende for nøglen. Den virkede upåklageligt. Jeg ville ikke risikere samme situation igen, så jeg købte en ny nøgle. Det gik vældig fint indtil jeg en sommerdag var på vej over med Hundested -Rørvig færgen (med samme blondine). Vi havde været oppe på soldækket og da vi kom ned gentog den uhyggelige historie sig. For at det ikke skulle være løgn holdt vi forrest så de andre rejsende måtte pænt vente på den mærkelige fyr som rendte rundt om bilen istedet for at sætte sig ind i den og køre i land
Nå, tænkte jeg, der er 2 muligheder. 1) Blondinen 2) Placeringen af bilen.
Jeg prøvede at parkere bilen på nøjagtigt samme sted i lufthavnen (uden blondinen) og bilen ville ikke låse op, men ville gerne låse. Så var blondinen frikendt. Da jeg endelig fik den låst op kørte jeg hen i den anden ende af P2 og her var der intet problem. Jeg har siden brugt parkeringskælderen og har ikke haft problemer. Jeg har aldrig efterchecket det med Hundested-Rørvig færgen, måske kan man bare holde bagest på færgen. Jeg har aldrig haft problemer andet end på de 2 nævnte steder. Det hjælper jo nok ikke at undlade at låse bilen, da startspærren jo aktiverer efter et stykke tid.
Så mit råd til andre som måtte komme ud for det samme er: Giv ikke op hvis lysdioden blinker. Bliv ved, og gå over til højre bakspejl. Den skal nok komme, min gjorde det 2 gange
Jeg kan iøvrigt oplyse at systemet lader sig forstyrre til næsten ubrugelighed. Man bruger åbenbart frekvensen eller en harmonisk visse steder til andre ting.
Jeg kom for sent til lufthavnen og smed Saab'en på den første og bedste parkeringsplads i P2 som jeg kunne finde, låste og spurtede ind i ankomsthallen. Vel tilbage ved Saab'en med en sød blondine ved min side trykkede jeg på knappen og der skete bare intet. Jeg kikkede på dioden og den blinkede lystigt. Jeg prøvede så at komme så tæt på modtageren med nøglen som muligt, og pludseligt ved det måske 30. forsøg låste bilen op.
Vel hjemme checkede jeg batterierne, de fejlede intet, og det samme gjorde sig gældende for nøglen. Den virkede upåklageligt. Jeg ville ikke risikere samme situation igen, så jeg købte en ny nøgle. Det gik vældig fint indtil jeg en sommerdag var på vej over med Hundested -Rørvig færgen (med samme blondine). Vi havde været oppe på soldækket og da vi kom ned gentog den uhyggelige historie sig. For at det ikke skulle være løgn holdt vi forrest så de andre rejsende måtte pænt vente på den mærkelige fyr som rendte rundt om bilen istedet for at sætte sig ind i den og køre i land
Nå, tænkte jeg, der er 2 muligheder. 1) Blondinen 2) Placeringen af bilen.
Jeg prøvede at parkere bilen på nøjagtigt samme sted i lufthavnen (uden blondinen) og bilen ville ikke låse op, men ville gerne låse. Så var blondinen frikendt. Da jeg endelig fik den låst op kørte jeg hen i den anden ende af P2 og her var der intet problem. Jeg har siden brugt parkeringskælderen og har ikke haft problemer. Jeg har aldrig efterchecket det med Hundested-Rørvig færgen, måske kan man bare holde bagest på færgen. Jeg har aldrig haft problemer andet end på de 2 nævnte steder. Det hjælper jo nok ikke at undlade at låse bilen, da startspærren jo aktiverer efter et stykke tid.
Så mit råd til andre som måtte komme ud for det samme er: Giv ikke op hvis lysdioden blinker. Bliv ved, og gå over til højre bakspejl. Den skal nok komme, min gjorde det 2 gange
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.
- WHATSSAAB
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Ja begge mine nøgler havde været forbi to værksteder (AmarMøller og Andersen Martini) før Henrik (ECo-power) forbarmede sig over mig og på forbilledlig vis satte den historie på plads med intet andet end stor viden, ekspertise og hjælpsomhed. Tak for det Henrik.
Og hold da fast, en gysernøglehistorie. Nyttig info i denne sendersammenhæng. Måske man skulle afprøve om der virkelig er en frekvens på de 394 mhz. disse steder. Der kunne godt være nogle alarmer eller brandalarmer eller et eller andet der kører på samme frekvens.
Og hold da fast, en gysernøglehistorie. Nyttig info i denne sendersammenhæng. Måske man skulle afprøve om der virkelig er en frekvens på de 394 mhz. disse steder. Der kunne godt være nogle alarmer eller brandalarmer eller et eller andet der kører på samme frekvens.
Saab 900i, ´92, 16V
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo