Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Redaktør: Bestyrelsen
- WHATSSAAB
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Jeg har en nøgle sender der er gået helt ned og den anden er så småt på vej til at følge efter. Saab´en er en 9000, 2,3 turbo, 1998. Jeg har gransket og gennemsøgt det ganske internet, og har fundet ud af de er i restordre fra fabrikken indtil august 2018. Den skal passe til årgangen og varenr: 4550091. Kan man reparere den gamle, den ser dog meget smadret ud. Er der nogle glade 9000-ejere der er eller har været i samme situation? Hva gør man? Eller inputs er velkomne. VH Esben
Saab 900i, ´92, 16V
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Det er normalt bare mikroswitchene og knap-gummiet der skal skiftes, og så lige et par nye batterier. Det hele er til at købe.
Det er straks mere problematisk hvis det er en Brian der har brugt den, for så er huset knækket og printet er ødelagt af øl
Det er straks mere problematisk hvis det er en Brian der har brugt den, for så er huset knækket og printet er ødelagt af øl
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.
- Saabbillum
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Har samme problem Hvor køber man så disse dele
En af mine fjernbetjeninger kan jeg ikke få til at fungere - ser ny ud - men kan coden forsvinde?
VH Palle
En af mine fjernbetjeninger kan jeg ikke få til at fungere - ser ny ud - men kan coden forsvinde?
VH Palle
9000 CDE 2,3 200 - Ren dansker og fuld historie - projekt bil - godt på vej
2 * Clio
9000 2,3 CS auto my 91 - med hele svineriet - m km
900 turbo 16 perlemor rød, med hele svineriet - skulle have beholdt den - m km
99 EMS
2 * Saab 99 GL
2 * Clio
9000 2,3 CS auto my 91 - med hele svineriet - m km
900 turbo 16 perlemor rød, med hele svineriet - skulle have beholdt den - m km
99 EMS
2 * Saab 99 GL
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Næ, koden forsvinder ikke men der er da flere muligheder hvis den ikke virker:
1) Printet kan være defekt hvis Brian har dyppet det i øl. Hvis lysdioden blinker virker det som regel.
2) Nøglen er købt udenlands og har en forkert frekvens.
3) Nøglen er ikke parret med bilens alarmsystem. Jeg husker ikke helt hvordan man gør, men det er noget med at trykke 5 gange mens startspærren ikke er aktiveret. Læs det i Saab'ens betjeningsvejledning.
Gummiet til knapperne kan fås originalt og kan købes hos . slettet grundet GDPR . eller Kim i Verninge
(eller hos Orio: h**ps://webshop-dk.saabparts.com/9000/electrical-9000/remote-control-button.
Mikroswitchene kan købes for ingen penge på Ebay. Søg på microswitch for Saab 9000 fob. Tro ikke på beskrivelsen, kig på billederne
1) Printet kan være defekt hvis Brian har dyppet det i øl. Hvis lysdioden blinker virker det som regel.
2) Nøglen er købt udenlands og har en forkert frekvens.
3) Nøglen er ikke parret med bilens alarmsystem. Jeg husker ikke helt hvordan man gør, men det er noget med at trykke 5 gange mens startspærren ikke er aktiveret. Læs det i Saab'ens betjeningsvejledning.
Gummiet til knapperne kan fås originalt og kan købes hos . slettet grundet GDPR . eller Kim i Verninge
(eller hos Orio: h**ps://webshop-dk.saabparts.com/9000/electrical-9000/remote-control-button.
Mikroswitchene kan købes for ingen penge på Ebay. Søg på microswitch for Saab 9000 fob. Tro ikke på beskrivelsen, kig på billederne
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.
- Saabbillum
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Tak for det - så må jeg i gang
9000 CDE 2,3 200 - Ren dansker og fuld historie - projekt bil - godt på vej
2 * Clio
9000 2,3 CS auto my 91 - med hele svineriet - m km
900 turbo 16 perlemor rød, med hele svineriet - skulle have beholdt den - m km
99 EMS
2 * Saab 99 GL
2 * Clio
9000 2,3 CS auto my 91 - med hele svineriet - m km
900 turbo 16 perlemor rød, med hele svineriet - skulle have beholdt den - m km
99 EMS
2 * Saab 99 GL
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Hej Palle
Taler vi om Billum ovre vestpå (nær Ribe)? Så kender jeg én, der har mindst en på lager (og ved, hvordan den skal kodes om).
Esben: Du bor jo i udkantsDanmark , men mon ikke, der skulle være nogle derovre, der har en sender på lager?
Mvh/NC
Taler vi om Billum ovre vestpå (nær Ribe)? Så kender jeg én, der har mindst en på lager (og ved, hvordan den skal kodes om).
Esben: Du bor jo i udkantsDanmark , men mon ikke, der skulle være nogle derovre, der har en sender på lager?
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- WHATSSAAB
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
undrer også meget på det sidste.... men ku da sagtens tage et smut til vandkantsdanmark for sådan en herlig lille ting. Ribenseren er han til at tale/handle med om en sådan sender ? VH Esben
Saab 900i, ´92, 16V
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
- WHATSSAAB
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
edwins har muligvis anvist løsningen, man ku selvfølgelig prøve det først.. det er knapperne der bliver slidt og trænger til en ny lodning?
Saab 900i, ´92, 16V
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
- Lassepc
- SAAB FREAK
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Jeg har flere gange oplevet at lodningerne, der forbinder de to ben til batterierne, havde mistet grebet
Har også haft dårlige microswitche, de havde bare mistet "klikket" men kunne stadig lave forbindelse, når de blev renset
Har også haft dårlige microswitche, de havde bare mistet "klikket" men kunne stadig lave forbindelse, når de blev renset
9-5 Aero
9000 Aero x 4
900 T16 Aero
9000 Aero x 4
900 T16 Aero
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Hej Esben
Det er han nok (hvis han stadig har den, er den fra min MY98, og den fejlede intet). Ribe er desværre (hvis du spørger min kone og døtrene) ikke vandkantsDanmark, da nærmeste badestrand (bortset fra Mandø) er Rømø eller Blåvand (Vejers). Vandkanten bevæger sig vidt og bredt her, og man har fornøjelsen af at vade i slik (mudder), hvilket sikkert er godt mod fodsvamp og alskens andre dårligdomme . Som alt andet end strandløve har det nu aldrig generet mig .
Nå, du siger til, hvis jeg skal forhøre mig.
Mvh/NC
Det er han nok (hvis han stadig har den, er den fra min MY98, og den fejlede intet). Ribe er desværre (hvis du spørger min kone og døtrene) ikke vandkantsDanmark, da nærmeste badestrand (bortset fra Mandø) er Rømø eller Blåvand (Vejers). Vandkanten bevæger sig vidt og bredt her, og man har fornøjelsen af at vade i slik (mudder), hvilket sikkert er godt mod fodsvamp og alskens andre dårligdomme . Som alt andet end strandløve har det nu aldrig generet mig .
Nå, du siger til, hvis jeg skal forhøre mig.
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- WHATSSAAB
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Hej NC. Indrømmet Ribe er måske ikke den store badeby. Tror bestemt det er et forsøg værd om man kan omkode sådan en fra 9K-MY98. Et quick fix på situationen er ihvertfald tiltrængt, da den ene sender jeg har falder ud og man må droppe at komme ind i bilen. Vil du spørge ham om jeg må købe den/dem (begge sendere) af ham? Er bilen MY98 nedbrudt? Ærgerligt. Håber ikke min går samme vej på grund af forskellige tilbagevendende issues. Konen truer med at vi skal have en Ford Ka, Toyota Yaris, eller lignende skrækkelig bil.
MVH Esben
MVH Esben
Saab 900i, ´92, 16V
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
- bolsen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
........... Konen truer med at vi skal have en Ford Ka, Toyota Yaris, eller lignende skrækkelig bil.
................ det må du ikke gøre før der er 2 torsdage i samme uge .........
................ det må du ikke gøre før der er 2 torsdage i samme uge .........
- WHATSSAAB
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Til NC på Ribeegnen. Er stærkt interesseret i nøglerne fra din kaputte 9K. Hvis der er hul igennem til din Saab Makker på de kanter, må I meget gerne skrive på mail; esbondo@gmail.com eller ringe 26847710. Kan arrangere afhentning hvis i ikke gider at bakse med postnord. Der skulle gerne stå et varenummer:4550091 og 433,32 MHz ved batterierne. Så kan den omkodes til min bil. Så mangler jeg bare servolæk og abs opsyn og så slipper jeg for Yaris.
VH Esben
VH Esben
Saab 900i, ´92, 16V
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Hej Esben
Der er nu kun tale om én (den anden tog ophuggeren), men min SAAB-makker (som du kalder ham) mener at have flere liggende. Jeg får den/dem én af de nærmeste dage. Han mener i øvrigt, at de kan omprogrammeres uanset årgang, men at det nok skal ske på et autoriseret SAAB-værksted (om han har ret, ved jeg ikke -han har ikke engang 50 års erfaring som SAAB-mekaniker ).
Ja, det er lidt trist, at min drømmebil blev skrottet, men det var nu held i uheld: Genboen skulle have leveret belægningssten, og leverandøren kom til at læsse en pallefuld ind i bagagerummet (uden at åbne bagklappen). Bilen var godt slidt, og forsikringen gav en god erstatning, så jeg kan ikke klage.
Håber, du også får styr på servolæk og ABS (hvis du mangler stumper i den forbindelse, må du melde ind her). Det ville jo være træls at havne i en Yaris (min kone har udskiftet sin OG900 med en Micra -den er da OK, hvis man ikke er glad for at køre...).
Jeg skriver eller ringer direkte, når jeg har stumperne.
Mvh/NC
Der er nu kun tale om én (den anden tog ophuggeren), men min SAAB-makker (som du kalder ham) mener at have flere liggende. Jeg får den/dem én af de nærmeste dage. Han mener i øvrigt, at de kan omprogrammeres uanset årgang, men at det nok skal ske på et autoriseret SAAB-værksted (om han har ret, ved jeg ikke -han har ikke engang 50 års erfaring som SAAB-mekaniker ).
Ja, det er lidt trist, at min drømmebil blev skrottet, men det var nu held i uheld: Genboen skulle have leveret belægningssten, og leverandøren kom til at læsse en pallefuld ind i bagagerummet (uden at åbne bagklappen). Bilen var godt slidt, og forsikringen gav en god erstatning, så jeg kan ikke klage.
Håber, du også får styr på servolæk og ABS (hvis du mangler stumper i den forbindelse, må du melde ind her). Det ville jo være træls at havne i en Yaris (min kone har udskiftet sin OG900 med en Micra -den er da OK, hvis man ikke er glad for at køre...).
Jeg skriver eller ringer direkte, når jeg har stumperne.
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- WHATSSAAB
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Til generel info for alle interesserede i nøgle problematikken: det hjælper ihvertfald at sætte de rigtige batterier i. Disse key fob´er til 9K kræver 2 styks x 3V batterier, i alt 6V, Skiftede batterier og den der virkede dårligt virker igen. Sådanne dumheder gør man når man ikke har en 9000 manual. I øvrigt var Andersen Martini i Søborg heller ikke smarte nok til at lure dette. Ikke de skarpeste knive i skuffen. Bonusinfo: efter batteriskift tryk knappen fem gange og den er igen parret med din boks. Nogen der har et scan af en 9k manual?
Tak for alle inputs og good luck.
Tak for alle inputs og good luck.
Saab 900i, ´92, 16V
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Kan denne manual bruges: http://saab-club.com/downloads/Manuals/ ... 00MY95.pdf
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- WHATSSAAB
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Tak for manual, meget nyttig info i den. Tak. Der står ingen oplysninger om batterier til senderen i denne. Mon der står det i den originale 1998 manual?
Saab 900i, ´92, 16V
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Det betragtes nok som værkstedsarbejde. Men hvor svært kan det være... 2stk. CR2016, og husk at Haralds kinesiske knapceller kun holder et par uger, køb Varta.
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Der sidder skam allerede nye batterier i, kan jeg oplyse...fra Maxell. Der var kun ét stk. i hver og af forkert type (CR 2032 = 3 Volt = for lidt!)
/Henrik.
/Henrik.
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Nå men så er det jo klaret. Det med de 2 batterier er jo elementær viden hos garvede 9000 ejere, men naturligvis ikke for de nybagte.
Jeg kan iøvrigt oplyse at systemet lader sig forstyrre til næsten ubrugelighed. Man bruger åbenbart frekvensen eller en harmonisk visse steder til andre ting.
Jeg kom for sent til lufthavnen og smed Saab'en på den første og bedste parkeringsplads i P2 som jeg kunne finde, låste og spurtede ind i ankomsthallen. Vel tilbage ved Saab'en med en sød blondine ved min side trykkede jeg på knappen og der skete bare intet. Jeg kikkede på dioden og den blinkede lystigt. Jeg prøvede så at komme så tæt på modtageren med nøglen som muligt, og pludseligt ved det måske 30. forsøg låste bilen op.
Vel hjemme checkede jeg batterierne, de fejlede intet, og det samme gjorde sig gældende for nøglen. Den virkede upåklageligt. Jeg ville ikke risikere samme situation igen, så jeg købte en ny nøgle. Det gik vældig fint indtil jeg en sommerdag var på vej over med Hundested -Rørvig færgen (med samme blondine). Vi havde været oppe på soldækket og da vi kom ned gentog den uhyggelige historie sig. For at det ikke skulle være løgn holdt vi forrest så de andre rejsende måtte pænt vente på den mærkelige fyr som rendte rundt om bilen istedet for at sætte sig ind i den og køre i land
Nå, tænkte jeg, der er 2 muligheder. 1) Blondinen 2) Placeringen af bilen.
Jeg prøvede at parkere bilen på nøjagtigt samme sted i lufthavnen (uden blondinen) og bilen ville ikke låse op, men ville gerne låse. Så var blondinen frikendt. Da jeg endelig fik den låst op kørte jeg hen i den anden ende af P2 og her var der intet problem. Jeg har siden brugt parkeringskælderen og har ikke haft problemer. Jeg har aldrig efterchecket det med Hundested-Rørvig færgen, måske kan man bare holde bagest på færgen. Jeg har aldrig haft problemer andet end på de 2 nævnte steder. Det hjælper jo nok ikke at undlade at låse bilen, da startspærren jo aktiverer efter et stykke tid.
Så mit råd til andre som måtte komme ud for det samme er: Giv ikke op hvis lysdioden blinker. Bliv ved, og gå over til højre bakspejl. Den skal nok komme, min gjorde det 2 gange
Jeg kan iøvrigt oplyse at systemet lader sig forstyrre til næsten ubrugelighed. Man bruger åbenbart frekvensen eller en harmonisk visse steder til andre ting.
Jeg kom for sent til lufthavnen og smed Saab'en på den første og bedste parkeringsplads i P2 som jeg kunne finde, låste og spurtede ind i ankomsthallen. Vel tilbage ved Saab'en med en sød blondine ved min side trykkede jeg på knappen og der skete bare intet. Jeg kikkede på dioden og den blinkede lystigt. Jeg prøvede så at komme så tæt på modtageren med nøglen som muligt, og pludseligt ved det måske 30. forsøg låste bilen op.
Vel hjemme checkede jeg batterierne, de fejlede intet, og det samme gjorde sig gældende for nøglen. Den virkede upåklageligt. Jeg ville ikke risikere samme situation igen, så jeg købte en ny nøgle. Det gik vældig fint indtil jeg en sommerdag var på vej over med Hundested -Rørvig færgen (med samme blondine). Vi havde været oppe på soldækket og da vi kom ned gentog den uhyggelige historie sig. For at det ikke skulle være løgn holdt vi forrest så de andre rejsende måtte pænt vente på den mærkelige fyr som rendte rundt om bilen istedet for at sætte sig ind i den og køre i land
Nå, tænkte jeg, der er 2 muligheder. 1) Blondinen 2) Placeringen af bilen.
Jeg prøvede at parkere bilen på nøjagtigt samme sted i lufthavnen (uden blondinen) og bilen ville ikke låse op, men ville gerne låse. Så var blondinen frikendt. Da jeg endelig fik den låst op kørte jeg hen i den anden ende af P2 og her var der intet problem. Jeg har siden brugt parkeringskælderen og har ikke haft problemer. Jeg har aldrig efterchecket det med Hundested-Rørvig færgen, måske kan man bare holde bagest på færgen. Jeg har aldrig haft problemer andet end på de 2 nævnte steder. Det hjælper jo nok ikke at undlade at låse bilen, da startspærren jo aktiverer efter et stykke tid.
Så mit råd til andre som måtte komme ud for det samme er: Giv ikke op hvis lysdioden blinker. Bliv ved, og gå over til højre bakspejl. Den skal nok komme, min gjorde det 2 gange
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.
- WHATSSAAB
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Transmitter/sender nøgle. 9000, 1998.
Ja begge mine nøgler havde været forbi to værksteder (AmarMøller og Andersen Martini) før Henrik (ECo-power) forbarmede sig over mig og på forbilledlig vis satte den historie på plads med intet andet end stor viden, ekspertise og hjælpsomhed. Tak for det Henrik.
Og hold da fast, en gysernøglehistorie. Nyttig info i denne sendersammenhæng. Måske man skulle afprøve om der virkelig er en frekvens på de 394 mhz. disse steder. Der kunne godt være nogle alarmer eller brandalarmer eller et eller andet der kører på samme frekvens.
Og hold da fast, en gysernøglehistorie. Nyttig info i denne sendersammenhæng. Måske man skulle afprøve om der virkelig er en frekvens på de 394 mhz. disse steder. Der kunne godt være nogle alarmer eller brandalarmer eller et eller andet der kører på samme frekvens.
Saab 900i, ´92, 16V
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo
Saab 9000, ´98, 2,3 turbo