Med blussende kinder kryber jeg til korset og erkender, at løsningen lå lige for. På billedet er markeret, hvad jeg tror er regulatoren til det dobbelte gasspjæld. I den sidder to fjedre, som ikke havde den frigang/vandring, som de burde have. WD40 på. Problem væk.
Det passer fuldstændig med symptomerne:
1. Under start ryger motoren altid op på ca. 2000 o/min, men når fjedrene ikke trækker gassen tilbage, bliver spjældene hængende.
2. Under kørsel, inden motorrummet bliver ordentligt varmt, og snasket i fjedrene bliver mere flydende, bliver spjældene også hængende i gearskiftene.
Nå, men jeg fik da renset tomgangsregulatoren..
Forhøjede omdrejninger ved start
Redaktør: Bestyrelsen
- 9000Griffin
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: Forhøjede omdrejninger ved start
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870