Hej igen
Ja, efter at have spurgt jer lidt om de tidlige SAAB 96'ere, bliver jeg nødt til også at høre om de allersidste. Dog er meget få af disse dog i Danmark (hvis ikke kun den ene, som triller rundt her i byen!), da de vidst ikke blev importeret medmindre man bestilte dem (eller hvordan?). Desuden har jeg hørt, at det heller ikke var en billig bil i 1979-1980. Men jeg har ikke kunne finde nyprisen, hverken med eller uden afgift.. hm..
Det gør det jo lidt mere besværligt at sjusse sig frem til en registreringsafgift i Danmark, hvis jeg nu vil importere en. Altså vil jeg høre jer, om I er klar over, hvad nyprisen på sådan en bil var? Så kan jeg jo få en idé om omkostningerne ved import
Jeg takker på forhånd!
Og forresten: Sig lige til, hvis I kender til en garage/lade/hal hvor man kan få lov til at splitte sin bil fra hinanden - selvfølgelig mod betaling
- Og jeg bor forresten i Horsens
SAAB 96 1979-1980 import registreringsafgift?
Redaktør: Bestyrelsen
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Sidste modelår med officiel import af 96 var M76. Enkelte M77 nåede lige med, men så var det slut. Min fars 96 V4 fra 1967 døde af rust omkring 1979/1980, og han spurgte faktisk på prisen på en ny. Svaret var ret afvisende, da prisen ville blive latterligt høj, omkring 120.000 kr. Til sammenligning købte han en Toyota Tercel 1,3 med sporty indtræk, tre-egret rat og brede hjul for omkring 60.000 kr.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
- _Gandalf
- SAAB FREAK
Indlæg
Jeg tænkte nok, at prisen ville være, ja, latterlig høj i de sidste modelårgange når importen egentligt var sluttet. Men det gør jo så indregistreringsafgiften høj ved import i dag, da bilen jo er over 35 år.. Pokkers.
Og nej! Desværre tror jeg, at jeg har forspildt min chance der, da jeg, som I måske kan tyde fra tidligere indlæg, mangler et sted at arbejde med den - jeg ville have givet bilen den helt store tur.. Det har den fortjent.
Det får den jo nok under alle omstændigheder alligevel, men jeg ærger mig
Og nej! Desværre tror jeg, at jeg har forspildt min chance der, da jeg, som I måske kan tyde fra tidligere indlæg, mangler et sted at arbejde med den - jeg ville have givet bilen den helt store tur.. Det har den fortjent.
Det får den jo nok under alle omstændigheder alligevel, men jeg ærger mig
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Jeg betalte godt 11000 kr i afgift for ca. 2 1/2 år siden, for en Saab 97er.(sonett III) Fra 1974.. Med få km. bag sig.
Saab 97 var noget mere kostbar end Saab 96.
Så 10.000 kr er nok ikke helt forkert..
Før den blev veteran var afgiften 32.000 kr (uh)
Saab 97 var noget mere kostbar end Saab 96.
Så 10.000 kr er nok ikke helt forkert..
Før den blev veteran var afgiften 32.000 kr (uh)
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- _Gandalf
- SAAB FREAK
Indlæg
Hmm.. Javel ja.. Nu ved jeg ikke, hvad nyprisen på en Sonett var i 1974, men jeg er ret sikker på, at jeg ved hvordan Skat i dag udregner afgiften på veteranbiler. Det har nemlig efter sigende (og ifølge FDM) ikke noget med hverken stand eller markedsværdi at gøre..
Det er bare træls at hive en veteran SAAB hjem fra Sverige og skulle kaste en kæmpe beløb efter indregistreringen
Det er bare træls at hive en veteran SAAB hjem fra Sverige og skulle kaste en kæmpe beløb efter indregistreringen
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Saab 96 blev ikke solgt i DK 1979-80, hvorfor der næppe er basis for at konkludere at nyprisen rent faktisk er registreret til at have været 120.000,-
Det var prisen min far fik oplyst dengang, men det er ikke ensbetydende med at importøren tog nogen biler hjem. Det gjorde man nemlig ikke.
Iflg. dit eget regneeksempel skulle afgiften på en 96'er fra 1979-80 idag så udgøre ca. 16.000 kr. Så meget bliver det næppe.
Det var prisen min far fik oplyst dengang, men det er ikke ensbetydende med at importøren tog nogen biler hjem. Det gjorde man nemlig ikke.
Iflg. dit eget regneeksempel skulle afgiften på en 96'er fra 1979-80 idag så udgøre ca. 16.000 kr. Så meget bliver det næppe.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.