V4 går i stå
Redaktør: Bestyrelsen
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: V4 går i stå
Det var helt sikkert ikke den billigste løsning.... men på sigt en kæmpe forbedring. Tillykke med en nu velkørende V4
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Det er jo heller ikke for at spare penge man har en klassisk bil. Det vigtigste er at den er nogenlunde pålidelig og nu har du jo stort set været gennem hele brændstofsystemet, så det behøver du ikke tænke på de næste 20 år. ~
Om ikke andet giver det ro i sjælen hvis man vover sig ud på en lidt længere tur.
MVH Mads
Re: V4 går i stå
Ja det er "shotgun-troubleshooting" som Edwins kalder det. Men det er jo ligemeget hvis det bare virker.SteenHansen skrev: ↑18. okt 2017, 20:18Tak for alle Jeres gode svar og forslag.
Jeg endte ud i at skifte karburator til Weber løsningen, benzinpumpe, benzinslanger og benzinfilter.
Gammel benzin er også skiftet til frisk, den gamle var helt sikkert ikke en fordel.
En kraftig gennemblæsning af rør fra tank gav nok også effekt, flow blev i hvert fald bedre af det også.
Jeg har ikke været struktureret nok til at definere det specifikke problem, men måske en kombination af flere ting.
Konklusionen er at motoren går så godt som den den har gjort siden jeg købte den i 1992.
Hoved dyse skiftede jeg til 155 efter anbefaling fra Mads, det kører rigtig fint, men jeg kan ikke sammenligne, da jeg ikke har prøvet at køre med 150.
Kom jeg i mål billigst muligt, det tror jeg ikke, men jeg fiksede det selv, med lidt support herfra, og det er jo altid rart med egen succes, og så lærte jeg lidt samtidig.
SKD er super informationskilde for os der ind i mellem har brug for lidt grundlæggende mekanikerviden for at komme videre.
Det er jo heller ikke for at spare penge man har en klassisk bil. Det vigtigste er at den er nogenlunde pålidelig og nu har du jo stort set været gennem hele brændstofsystemet, så det behøver du ikke tænke på de næste 20 år. ~
Om ikke andet giver det ro i sjælen hvis man vover sig ud på en lidt længere tur.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99