2-takt
Redaktør: Bestyrelsen
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: 2-takt
Undskyld dem. Størstedelen ved ikke hvad det er. Hvorfor ikke en tretakter?
Jeg ved hvad det er. Min første bil var (er) en '63 SAAB 96 totakter. Kørekortet var kun 5 dage gammel. Den største køreoplevelser var (er) en totaktsbil, med dobbelte triangler og U-formet bagaksel med progressiv dæmpning. Bilen var FOR letstartet. Det er IKKE en værkstedsbil, modsat en GM SAAB.
Totakt, babe. Der er '61 og '63 SAAB 96 totaktere her på teglværket. Der er en Bernhard 10cc. totakter i min Bell 212 helikopter. Der er 5 50cc. Sachs totaktere. Der er en Husqvarna 50cc. totakter. Svenske knallerter. 2 takter. 1 takt er for lidt. 4 takter er for meget.
Der var 10% straf-tid ved racerkørsel med totaktsbiler. Disse motorer var for fede. Ondt i røven er folkesygdommen for racerfolk..
Jeg husker mine dage om mine SAAB totaktere. Det var ubærligt, at afmåle 2% totaktsolie ved tankningen. Det var simpelt for teknisk for menigmand..
Jeg savner ratgear.
Jeg savner friløb.
Til sommer vil jeg drible min popcorn-SAAB forbi de andre pöbelbiler..
Jeg ved hvad det er. Min første bil var (er) en '63 SAAB 96 totakter. Kørekortet var kun 5 dage gammel. Den største køreoplevelser var (er) en totaktsbil, med dobbelte triangler og U-formet bagaksel med progressiv dæmpning. Bilen var FOR letstartet. Det er IKKE en værkstedsbil, modsat en GM SAAB.
Totakt, babe. Der er '61 og '63 SAAB 96 totaktere her på teglværket. Der er en Bernhard 10cc. totakter i min Bell 212 helikopter. Der er 5 50cc. Sachs totaktere. Der er en Husqvarna 50cc. totakter. Svenske knallerter. 2 takter. 1 takt er for lidt. 4 takter er for meget.
Der var 10% straf-tid ved racerkørsel med totaktsbiler. Disse motorer var for fede. Ondt i røven er folkesygdommen for racerfolk..
Jeg husker mine dage om mine SAAB totaktere. Det var ubærligt, at afmåle 2% totaktsolie ved tankningen. Det var simpelt for teknisk for menigmand..
Jeg savner ratgear.
Jeg savner friløb.
Til sommer vil jeg drible min popcorn-SAAB forbi de andre pöbelbiler..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: 2-takt
Edwins, du vækker minder
Min far havde en SAAB 96 fra 1964, da jeg fik kortet i 1970. Første bil jeg kørte helt på egen hånd, altså alene i bilen
Jeg har (næsten) kun gode minder, og kan også stadig savne friløbet. Ratgearet savner jeg ikke ligefrem, men jeg har omvendt heller intet imod ratgear.
Sjov bil at køre, men det kræver tilvænning at have bakspejlet i skulderhøjde, og sidde lidt "drejet" i forhold til kørselsretningen.
To-takt og to hjul, jo der var da en MZ 150 som min anden motorcykel, den med forlygten, der ikke drejede med. Driftsikker og økonomisk. Kørte året rundt ca 50 km frem og 50 km tilbage til og fra arbejde dagligt. Ja, året rundt
Nu er de eneste 2-taktere jeg har på matriklen en Puch Maxi og en hækkeklipper, (Og sønnens radiostyrede 5cc 4-hjulstrækker).
Min far havde en SAAB 96 fra 1964, da jeg fik kortet i 1970. Første bil jeg kørte helt på egen hånd, altså alene i bilen
Jeg har (næsten) kun gode minder, og kan også stadig savne friløbet. Ratgearet savner jeg ikke ligefrem, men jeg har omvendt heller intet imod ratgear.
Sjov bil at køre, men det kræver tilvænning at have bakspejlet i skulderhøjde, og sidde lidt "drejet" i forhold til kørselsretningen.
To-takt og to hjul, jo der var da en MZ 150 som min anden motorcykel, den med forlygten, der ikke drejede med. Driftsikker og økonomisk. Kørte året rundt ca 50 km frem og 50 km tilbage til og fra arbejde dagligt. Ja, året rundt
Nu er de eneste 2-taktere jeg har på matriklen en Puch Maxi og en hækkeklipper, (Og sønnens radiostyrede 5cc 4-hjulstrækker).
Sláinte
Mick
Mick