Banner cycler

PM bøvl! En bøn til Admin!

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

PM bøvl! En bøn til Admin!

29. jul 2012, 23:18

Kære Admin/Webmaster!

Det er ikke for at puste nyt liv i snart udbrændt bål, men hvor ville jeg ønske, at jeg snart havde den mulighed at svare på alle mine PM´er, der fortfarende tikker ind via selvsamme medie istedet for at søge efter alternative kontaktløsninger. Jeg er rimeligt "lost", og det har som tidl. nævnt ikke fungeret siden d. 25/12 sidste år :(

Jeg sætter min lid til, at I kan hjælpe mig tilbage til det gode, velkendte system...PLEASE!

Pt. mangler jeg at svare brugerne, eckhart og marcel. Så hvis I ser dette, så vær venlig at oplys mig om enten et mobil nr. eller en mail adresse. Så skal jeg nok være der :idea:

Pft.
/Henrik


Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

PM bøvl! En bøn til Admin!

10. aug 2012, 21:08

Har kigget på det...

Kan ikke umiddelbart se noget galt, men PM systemet på database plan er kompliceret.
Det eneste jeg kunne se var at du lå omkring grænserne for hvornår systemet nægter at udføre noget som helst fordi kvotaen er brugt ( == oprydning påkrævet )

Jeg har justeret lidt i et par PM med underlige tegn og i øvrigt skruet grænsen for inbakke og sendt post op fra 250 til 500 beskeder.

En modsat rettet bøn fra Admin kunne være..
kære bruger, vi bruger tid og ressourcer på klubben, arbejdet med mærket og at skabe gode rammer på websiden. Støt vores arbejde og meld dig ind i klubben så vi har ressourcer til at drive alting fornuftigt.

Virker det forsat ikke kan vi tilbyde to løsninger. At rydde samtlige af dine PM'er og starte fra bunden eller du kan skifte password og overdrage det til mig så jeg har mulighed for at teste på problemet og se hvad der sker "live".
Billede
Asuka
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. mar 2008, 12:43

PM bøvl! En bøn til Admin!

10. aug 2012, 22:08

det kan være der ligge en besked i "kø" som låser men dette kan jo ikke lige bare tjekkes uden at det mest af database bliver kigget i gemmen kan husk på en af mine tidliger hjemmesider at vi havde et problem hvor at en besked sad fast kan ikke lige huske hvilken table men kan da prøve at ser om jeg kan finde det
Bil history
1: Citroen Bx 1.6 92
2: Saab 900 2.0i 8v 79
3: Golf 2 1.6D 86
4: Golf 2 1.8 85 specil model
5: Saab 900 2.0i 8v 86
6: Saab 900I 2.0 16v 91
7: Saab 900 2.1 16v 93
8: Opel vectra b 1.6 99
9: Saab 9-3 1.8i 06
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

PM bøvl! En bøn til Admin!

10. aug 2012, 22:20

Asuka, har tjekket dette - netop krydsreferencerne og privmsgs_type der kan antage 5 værdier og i øvrigt synkront med en eller flere rækker da status skiftes samtidigt på beskeden alt efter om den ligger i outbox, er ved at blive læst eller flagges som ny besked og om den er læst i det hele taget.
Jo det kan for så vidt tjekkes ved at bruge unikke userid's i "til" og "fra" sammenholdt med kombinationen af værder den samme besked i forskellige rækker kan antage.

Men jeg kan ikke se nogen beskeder der ikke ser ud til at være styr på i forhold til sammenspillet mellem de 5 værdier. Derfor bliver jeg nød til at enten vide lidt mere eller rydde ud.
Billede
Asuka
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. mar 2008, 12:43

PM bøvl! En bøn til Admin!

10. aug 2012, 22:45

jeg snakker lige med ham der hjalp med det problem, det var noget med at database gik ned mens besked blev sent så den ikke rigtig var det ene eller andet i database
men vender lige tilbage i morgen
Bil history
1: Citroen Bx 1.6 92
2: Saab 900 2.0i 8v 79
3: Golf 2 1.6D 86
4: Golf 2 1.8 85 specil model
5: Saab 900 2.0i 8v 86
6: Saab 900I 2.0 16v 91
7: Saab 900 2.1 16v 93
8: Opel vectra b 1.6 99
9: Saab 9-3 1.8i 06
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Re: PM bøvl! En bøn til Admin!

11. aug 2012, 18:05

Vels skrev:En modsat rettet bøn fra Admin kunne være..
kære bruger, vi bruger tid og ressourcer på klubben, arbejdet med mærket og at skabe gode rammer på websiden. Støt vores arbejde og meld dig ind i klubben så vi har ressourcer til at drive alting fornuftigt.
Det er fair nok. Du behøver ikke at bøvle mere end højest nødvendigt med det. Til gengæld kan vi godt lave den aftale her og nu, at hvis systemet kommer til at virke som før, vil jeg fluks sende dig en sådan PM´er med oplysninger om, hvor girokortet kan sendes hen :idea:

Jeg vil naturligvis også gerne bidrage til det økonomiske og ikke kun som "konsulent" for strandede SAAB-ejere :wink:

/Henrik
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Re: PM bøvl! En bøn til Admin!

11. aug 2012, 19:01

Hej Henrik,

Du svarede ikke på om det virker nu?
Hvis du vil have en chance for at beholde dine PM'er givet at det fortsat ikke virker er chancen størst hvis du ændrer password og sender det til mig på en SMS 29264699
Alternativt send mig en PM så jeg kan kigge lidt på hvad der sker.

Beskriv gerne hvad der sker helt præcist. Det er pisse svært at løse et problem der ikke kan reproduceres uden at vide helt nøjagtigt hvor filmen knækker.
Billede
gine
SAAB FREAK
Indlæg: 82
Tilmeldt: 26. nov 2005, 19:45

Re: PM bøvl! En bøn til Admin!

11. aug 2012, 22:01

Jeg troede at en mand som dig der laver så mange handler her inde selvfølgelig var medlem
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Re: PM bøvl! En bøn til Admin!

12. aug 2012, 08:51

Ja, så troede du åbenbart forkert! Hvem er du egentligt? Hedder du gine, eller er du en gine???

Også spændende med den viden, du ligger inde med :o
Måske du kunne sætte nogle tal på? Så kan vi jo sammenligne med dem, jeg har (og de kan snart tælles på én hånd i et meget "dødt" marked). Har du også tal på, hvor mange gange, jeg har ydet "konsulentbistand"...kvit og frit? Eller hvor mange gange, jeg har selv har været køber i en af "de mange handler", jeg åbenbart har haft? :shock:

Nej, naturligvis ved du ikke en bjælde om det. Ergo er min pointe: Fri os for dumsmarte og udokumenterede bemærkninger på andres bekostning, sålænge den ikke har en kæft relevans i en given sammenhæng :evil:

Vi prøver seriøst at løse et specifikt problem her, med den respekt der SKAL være der mand og mand imellem. Hverken Vels eller undertegnede har ringet dig op, og iøvrigt er jeg ret så så kold overfor, hvad du troede og hvad du ikke troede. Iøvrigt ved jeg, at der sandelig også er (betalende) medlemmer, der døjer med lige præcis selvsamme problem. Det ved du sikkert heller ikke :withstupid

Og ja! Jeg blev stødt på manchetterne af din bemærkning! Slut herfra. Roger Over!

/Henrik
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Re: PM bøvl! En bøn til Admin!

12. aug 2012, 09:06

Vels skrev:Du svarede ikke på om det virker nu?
Næh, sandt nok. Men jeg må desværre meddele, at alt er ved det gamle :( ØV! Der sker simpelthen det, jeg tidligere har bragt på bane, nemlig at flg. besked popper op, efter der trykkes "UDFØR" =>

"Du kan ikke skrive et nyt indlæg endnu; for at undgå misbrug skal der gå en lille tid, vær venlig at prøve igen om lidt"

--- eller ligesom når man er for hurtig med at poste 2 på hinanden følgende indlæg, lige efter hinanden. Zak, zak!

Jeg synes, at ordlyden i fejlmeldingen i det her tilfælde er noget vildledende/irrelevant :roll:

Jeg skal prøve som det næste at "rense ud" i mine PM´ere én gang til. Har dog ingen forhåbning om, at det hjælper. Det gjorde det ikke sidst, og da var "limit" ikke blevet ændret endnu...

Vels - du skal ikke bruge flere ressourcer på det nu. Afvent og se, hvad jeg finder ud af. Du er dog velkommen til at sende mig en PM med din mailadresse, hvis det kunne være til gavn for sagens "lethed". Så kan vi også i ro og mag ordne tingene indbyrdes uden nogen´s tilbøjeligheder til at blande sig med dumme bemærkninger :idea:

/Henrik
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Re: PM bøvl! En bøn til Admin!

12. aug 2012, 21:09

Så så.. jeg kan godt leve uden mano oh mano.

Jeg fandt mine gamle colabundsbriller, fik installeret en kop kaffe på armlænet og en sort labrador på fødderne...så borede jeg lidt databasen igen og jeg er ret skråsikker på at dine PM'er nu virker.
Der er dog en side effekt.. den problematiske PM får den pågældende bruger så idag og som afsendt idag da jeg ikke vidste hvad jeg ellers lige skulle rette det til.

"Re: Fjedre og fælge - læs den anden besked først"

Beklager at det tog en runde ekstra.. er lidt rusten i SQL efterhånden. Men fin beskrivelse, det gav noget helt andet at kigge efter end det oprindelige udgangspunkt.

Som en sidebemærkning kan jeg oplyse at hvis andre skulle have det problem er årsagen ikke den samme. Men de kan jo sige til,.. jeg er ikke udpræget synsk og kender folks problemer på forhånd.
Billede
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Re: PM bøvl! En bøn til Admin!

13. aug 2012, 17:06

*Det er bekræftet at problemet er løst*

Tråden låses og smides på hylde så vi måske kan huske lidt af det hvis problemet skulle opstå igen eller hos andre*
Billede

Tilbage til "SKD Web"