Jeg er igang med en budget racer - og selvfølgelig har den fået turbo.
Jeg fandt i gemmerne på loftet en saab 9000 intercooler med bagudvendte studser, og tænkte at den havde en god størrelse.
Nu laver den gamle mazda 626 så 230hk/300nm på 0,65bar, hvilket jo i sig selv er pænt nok med en td04hl-16t - og standard motorstyring, med et tilskudssystem som man kun kan ryste på hovedet af.
Men jeg har fået fat i en holset HX35 som skal på den, og så kom jeg til at tænke på hvor mange hk jeg egentlig kan køle til 9000 ic'en.
Nogle som kan huske hvornår den begynder at give op?
Jeg har et forsigtigt mål på omtrent 350-400hk på mazdaens standard 10:1 motor
Saab 9000 crossflow intercooler max tryk?
Redaktør: Bestyrelsen
- RuneSM
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Saab 9000 crossflow intercooler max tryk?
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
- LarsJ
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Saab 9000 crossflow intercooler max tryk?
Maptun skifter intercooler ved 310hk kittet.
De skriver at den normale kan blive utæt ved 1,4-1,5bar.
De skriver at den normale kan blive utæt ved 1,4-1,5bar.
- palleib
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Saab 9000 crossflow intercooler max tryk?
Det er lige meget,Ved 1.4 bar med en holset hx35 har den lagt bunden ud på vejen
2000 Saab 9-5 Aero
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Saab 9000 crossflow intercooler max tryk?
Den kan godt være med til 350+
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- RuneSM
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Har to bekendte der kører med henholdsvis gt3076r og gt35??r som begge laver omkring 400hk - de har været så forsigtige at sænke deres kompression, den ene på standard stempler, den anden med andre stempler, men begge omkring 1,45 bar.
Der findes mange eksempler på folk der har kørt 400+hk, std stempler og plejlstænger (Det er altså en motor der er født med 148hk på sug, med 10:1 kompression), uden at bøje noget
Det eneste der er drøn uheldigt ved de biler, er at gearkasserne er lavet af porcelæn skulle man tro.
Re: Saab 9000 crossflow intercooler max tryk?
Ved det tryk er vi også tættere på 400 - specielt på standard kompression.LarsJ skrev:Maptun skifter intercooler ved 310hk kittet.
De skriver at den normale kan blive utæt ved 1,4-1,5bar.
Har to bekendte der kører med henholdsvis gt3076r og gt35??r som begge laver omkring 400hk - de har været så forsigtige at sænke deres kompression, den ene på standard stempler, den anden med andre stempler, men begge omkring 1,45 bar.
Find du en motor som er lige så kraftigt bygget som en Mazda FE3 motor. Den er totalt overdimensioneret, og meget kendt for at fungere rigtig godt med tryk, uden at være til at ødelægge.palleib skrev:Det er lige meget,Ved 1.4 bar med en holset hx35 har den lagt bunden ud på vejen
Der findes mange eksempler på folk der har kørt 400+hk, std stempler og plejlstænger (Det er altså en motor der er født med 148hk på sug, med 10:1 kompression), uden at bøje noget
Det eneste der er drøn uheldigt ved de biler, er at gearkasserne er lavet af porcelæn skulle man tro.
Takcasper-fischer skrev:Den kan godt være med til 350+
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag