Er det 2,0 eller 2,3 top?
Jeg har en 2,0 LPT 9k M96 på hånden. Kan man vinde noget med toppen fra den på OG900 T16? Og kan jeg bruge stemplerne fra den ligeså?
Jeg har søgt i link men synes ikke lige jeg kan finde svar. Men det er jo sikkert et sted
Hvilken 9k top er det man sætter p OG900T16 for bedre flow?
Redaktør: Bestyrelsen
- anders.
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Hvilken 9k top er det man sætter p OG900T16 for bedre flow?
9000 CSE 2,3T A50 Aut. Med aero stue sortmetal. ca. 240hk
900 T16 M90 3d projekt på græs. 175 hk Rosenkvarts.
Mercedes 230 coupé M80 blåmetal. 136 hk
Yamaha Maxim x Custom-sport 700 R4 vandkølet M86 90 hk.
900 T16 M90 3d projekt på græs. 175 hk Rosenkvarts.
Mercedes 230 coupé M80 blåmetal. 136 hk
Yamaha Maxim x Custom-sport 700 R4 vandkølet M86 90 hk.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Hvilken 9k top er det man sætter p OG900T16 for bedre flow?
Den nemme metode:
En 900 top
Nemlig en OG900 fra en 2,1 i motor.
plus indsugningsmanifolden fra samme type motor.
Ud over det er der 2,3 9K langtoppen. (samme som en Saab OG900 2,1 i top. dog med andre kanster mv.)
Den optimale løsning: (det sæt jeg har liggende, der skal monteres til vinter):
En fabriksny 9K kort top !!! + OG900 indsugnings manifold.
Kræver noget mere indsats, da der skal svejses noget alu fast på kort toppen for at den passer motoren, og der skal laves noget arbejde med indsugnings manifolden.
Den du fra en MY96 9000, er den "besværlige" metode.... som min sidst nævnte, men også den helt rigtige metode, da kort toppen er den mest holdbare 9000 top der er lavet. Lang toppen, har det med at revne
Se under cylinder head :
http://www.900aero.com/
Jeg har lige haft emnet oppe:
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... t=kort+top
En 900 top
Nemlig en OG900 fra en 2,1 i motor.
plus indsugningsmanifolden fra samme type motor.
Ud over det er der 2,3 9K langtoppen. (samme som en Saab OG900 2,1 i top. dog med andre kanster mv.)
Den optimale løsning: (det sæt jeg har liggende, der skal monteres til vinter):
En fabriksny 9K kort top !!! + OG900 indsugnings manifold.
Kræver noget mere indsats, da der skal svejses noget alu fast på kort toppen for at den passer motoren, og der skal laves noget arbejde med indsugnings manifolden.
Den du fra en MY96 9000, er den "besværlige" metode.... som min sidst nævnte, men også den helt rigtige metode, da kort toppen er den mest holdbare 9000 top der er lavet. Lang toppen, har det med at revne
Se under cylinder head :
http://www.900aero.com/
Jeg har lige haft emnet oppe:
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... t=kort+top
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- anders.
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Hvilken 9k top er det man sætter p OG900T16 for bedre flow?
Kanon!
Tak for det Viking !!!
Tak for det Viking !!!
9000 CSE 2,3T A50 Aut. Med aero stue sortmetal. ca. 240hk
900 T16 M90 3d projekt på græs. 175 hk Rosenkvarts.
Mercedes 230 coupé M80 blåmetal. 136 hk
Yamaha Maxim x Custom-sport 700 R4 vandkølet M86 90 hk.
900 T16 M90 3d projekt på græs. 175 hk Rosenkvarts.
Mercedes 230 coupé M80 blåmetal. 136 hk
Yamaha Maxim x Custom-sport 700 R4 vandkølet M86 90 hk.