Banner cycler

Saab Ng900 turbo, ladetryk

Diskussion omkring tuning og trimning - f.eks. megasqiurt.

Redaktør: Bestyrelsen

ronnie900
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21. nov 2015, 09:20

Saab Ng900 turbo, ladetryk

21. nov 2015, 21:35

Hej er blevet ejer af en 900 3d se turbo 185hk fra 1994. Fik af vide at den aldrig har været tunet men syntes den går rigtig godt i motoren. Så har sat et ladetryks ur i og den køre 1,1 bar det er da Højer end standard?


Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Saab Ng900 turbo, ladetryk

21. nov 2015, 21:43

Hvis den er med manuelt gear, ligger max.trykket lige over 1,0 bar. En aut. har 0,85 bar.
Ellers få læst filen ud for endegyldig dokumentation for, om der er "pillet" ved noget.

Men umiddelbart tror jeg det ikke. At den "går rigtigt godt", ja, de gør de såmænd allerede i forvejen :wink:

/Henrik
ronnie900
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21. nov 2015, 09:20

Saab Ng900 turbo, ladetryk

21. nov 2015, 22:14

Oki. Den er med manuel gear, behøves ikke da jeg regner med støre turbo dysser og udstødning til sommer :-)
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Saab Ng900 turbo, ladetryk

22. nov 2015, 00:08

Hej Ronnie
Hvis den er født som 185HK turbo bør der være et originalt ladetryksur. Hvis ikke den har dette vil jeg være noget mistænksom. Det kan selvfølgelig bare være skiftet grundet defekt...
For øvrigt så siger WIS 0,9 BAR og at trykvagten er sat til 1,05 BAR. Automatgear er lavere men kunne først fås fra MY95.
Det er dog muligt at der er fejl i WIS...
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
LarsJ
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1074
Tilmeldt: 4. dec 2008, 20:30

Saab Ng900 turbo, ladetryk

22. nov 2015, 00:40

På og9-3 med samme motor (T5 Før år 2000) skal der chippes, hvis den skal op på 1.1 bar.

Kik de 3 slanger efter på APC ventilen ude ved køleren, kik om der sidder en T-hansen lignende ting med en skruge på, hvis der gør, så få den fjernet.
Det er fattigmands tunning og kan skade motoren.

OK
http://photo.platonoff.com/Auto/2006051 ... 2d.BPC.jpg

Ikke ok
http://s158.photobucket.com/user/saviou ... C.jpg.html
ronnie900
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21. nov 2015, 09:20

Saab Ng900 turbo, ladetryk

22. nov 2015, 13:15

Der sidder også det originale i instrumentet, jeg kan se at der er koblet to ledninger ind på de to ledninger som sidder til ladetryks ventilen som føre over til et stik ved luftfilterkasse ser eftermontetet ud. Men der sidder ikke noget på stikket
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Saab Ng900 turbo, ladetryk

22. nov 2015, 14:27

Hvis nålen kommer over i det røde felt på ladetryksuret betyder det at den lader "for meget" i forhold til standard.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
ronnie900
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21. nov 2015, 09:20

Saab Ng900 turbo, ladetryk

22. nov 2015, 15:05

Nålen stopper lige inden det røde felt

Tilbage til "Tun og trim Forum"