Banner cycler

BSR vs Nordic vs maptun vs ?

Diskussion omkring tuning og trimning - f.eks. megasqiurt.

Redaktør: Bestyrelsen

nik
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 13
Tilmeldt: 21. okt 2015, 21:49

BSR vs Nordic vs maptun vs ?

12. feb 2016, 08:37

Hvor stor forskel er der på kvaliteten på de forskellige tunere?
Hvis man bare skal have en let optimering på en 2.0t 175hk
Kan se de optimerer til omkring 210hk de fleste ,men er der forskel på optimering fra de forskellige tuneres kvalitet (holder de hvad de lover mht hk og brændstof økonomi)


Brugeravatar
swolff
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 431
Tilmeldt: 22. sep 2006, 03:44

12. feb 2016, 11:41

Jeg vil absolut anbefale Hirsch tun, det er specielt lavet til SAAB og i sin tid var det fabriksgodkendt og ofte fabriks"monteret" i mange SAAB.
Det lille tun er jo en alm. opgradering af chippen.
Alt efter hvilken vogn du har, så vil du på en eks. SAAB SC få ca. 195 hk, hvis den er fra før 08 og 200 hvis den er efter 08.
Du skal dog altid huske, at vognen skal om synes efter tun og det er derfor nemmest med det tun der er bygget til SAAB og hvor du på Hirsch's hjemmeside kan finde alle de papirer du behøver til syn.
http://www.hirsch-performance.ch/
:mrcool
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
LarsJ
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1074
Tilmeldt: 4. dec 2008, 20:30

12. feb 2016, 17:47

Når du sammenligner så husk at nogle tuner firmaer oplyser motor hk og ikke hjul hk.
Mener at have hørt et par stykker herinde, som havde de opgivede hk på hjulene på et rullefelt med Hirsch trim.

Jeg selv har et speedparts, som er opgivet til 10hk mere, end bilen blev rullet til, muligvis på grund af forskellen mellem hjul og motor hk.

BSR har før lavet noget fusk på nogle Saab modeller, hvor man tunede på en lidt kreativ måde, med at snyde motoren.

Min egen Speedparts virker lidt mere grov i motoren, sammenlignet med original og der er lavet om på tomgangs hastighed og tændingsfejl bliver ikke registreret i loggen mere, af en eller anden grund.
Brugeravatar
swolff
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 431
Tilmeldt: 22. sep 2006, 03:44

12. feb 2016, 21:34

LarsJ skrev:Når du sammenligner så husk at nogle tuner firmaer oplyser motor hk og ikke hjul hk.
Mener at have hørt et par stykker herinde, som havde de opgivede hk på hjulene på et rullefelt med Hirsch trim.

Jeg selv har et speedparts, som er opgivet til 10hk mere, end bilen blev rullet til, muligvis på grund af forskellen mellem hjul og motor hk.

BSR har før lavet noget fusk på nogle Saab modeller, hvor man tunede på en lidt kreativ måde, med at snyde motoren.

Min egen Speedparts virker lidt mere grov i motoren, sammenlignet med original og der er lavet om på tomgangs hastighed og tændingsfejl bliver ikke registreret i loggen mere, af en eller anden grund.
Min Hirsch skulle være på 195 HK, men den er rullet til 218 HK.
Jeg har hørt, at Saab altid har skrevet deres motorer i underkanten af, hvad de var fordi de ville undgå bøvl når de blev solgt i USA, fordi de derovre har ry for at klage over alt og specielt hvis de føler sig snydt.
:mrcool
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!

Tilbage til "Tun og trim Forum"