Banner cycler

Motorstyringen..?

Diskussion omkring tuning og trimning - f.eks. megasqiurt.

Redaktør: Bestyrelsen

kech1162
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24. mar 2016, 11:24

Motorstyringen..?

25. mar 2016, 12:26

Hej igen..
Såfremt det skulle vise sig at det er motorstyringen, er det så muligt at programmere den tilbage så den passer til motoren.?
Men jeg er sørme i tvivl om det er motorstyringen. Den historik jeg kender på bilen er..
1. Tidligere ejer købte den på sjælland, hvor den havde større turbo og 300 HK.
2. Han brændte et plejlleje i motoren, udskiftede dette, men vendte stemplerne forkert, og motoren brændte helt af.
3. Købte en anden motor, standard 2,3-170 HK, som nu ligger i bilen, men samme motorstyring.
4. Erfarede at den lækkede olie fra gearkasse/krumtaphus, og opgav bilen.
5. Efterfølgende har den stået stille i en lade i godt 1½ år, men hvor den jævnligt har været startet op, og kørt en kort tur i.
6. Jeg køber bilen i dec. 2015, og afhenter den på autotransporter. Ved afhentning har den været ude at køre en tur, og står og går i tomgang - stille og roligt.. Jeg kører efterfølgende i den nogle dage på prøveplader, og bilen kører fint.
7. Nu står jeg så her med en bil vi ikke kan finde ud af hvad fejler, efter at have motoren ude, men køre det kan den ikke.. Og mekanikeren (og ham her er dygtig) han er meget i vildrede med disse vacumslanger.. og mht. motorstyringen vil han ikke røre ved..
8. Jeg er sgu i vildrede.. Har brugt flere penge end bilen sikkert er værd, men der er vel ingen vej tilbage end at blive ved, men jeg har dog ikke uanede mængder af likvider..


Brugeravatar
swolff
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 431
Tilmeldt: 22. sep 2006, 03:44

25. mar 2016, 12:51

Hvilken model drejer det sig om, har du prøvet at snakke med en af de dygtige SAAB mekanikkere der bor rundt om i landet.
Hvor er du fra i Danmark.
:mrcool
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
PeterZ
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1011
Tilmeldt: 20. jan 2004, 09:27

25. mar 2016, 13:20

Hej,

Er det samme sag som kører i anden tråd: http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... 923#246923
Fra den tidligere tråd er du fra Rønde, jeg ville helst anbefale Verninge Auto eller . slettet grundet GDPR ., men der er noget lang afstand - en af de lokale må melde ud med anbefaling, Asbjørn Auto i Silkeborg er en mulighed, kender dem ikke men de har arbejdet meget med SAAB.
/Peter

2009 9-5 Griffin, Estate, Aut., Hirsch
2015 Suzuki Swift
Sidste 25+ år, tæt på 100% selvmekanikker.
Tidligere:
MB E320, 2xBMW540i og BMW530XI
SAAB: 3x99, 3xOG900, 2x9000, OG9-3 og OG9-5
Brugeravatar
swolff
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 431
Tilmeldt: 22. sep 2006, 03:44

25. mar 2016, 15:30

Jeg kan også på det varmeste anbefale Kim fra Verninge auto www.verningeauto.dk der står på hans hjemmeside
"Hvis du er havareret med din bil eller blot har et problem med at aflevere den hvis du kommer fra Sjælland eller det nord-jyske ,er der et par muligheder.
Hvis du har Falck eller dansk autohjælp på din bil ,skal de transportere den til det værksted du ønsker, også selv om det er over broen/vandet.
Har du ikke nogle af delene kan vi hjælpe med en der henter biler over alt i DK., til billige priser, også selv om de er havareret/skadet.
Kommer du selv med bilen og skal videre på farten, har vi kundebiler (Saab & Opel), lige meget om reparationen på bilen varer 2 timer eller en uge."
Så hvis du virkelig har et problem og bilen ikke kan kører så er afstanden ikke et problem.

:mrcool
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

25. mar 2016, 16:50

SAAB i Brædstrup v/Erik Thyregod sydvest for Århus er en mulighed.
Abolut kompetente og dygtige !!

http://www.erikthyregod.dk/


Billede
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
K.Hansen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 25. mar 2004, 21:42

Re: Motorstyringen..?

25. mar 2016, 20:10

[quote="kech1162"]Hej igen..
Såfremt det skulle vise sig at det er motorstyringen, er det så muligt at programmere den tilbage så den passer til motoren.?
Men jeg er sørme i tvivl om det er motorstyringen. Den historik jeg kender på bilen er..
1. Tidligere ejer købte den på sjælland, hvor den havde større turbo og 300 HK.
3. Købte en anden motor, standard 2,3-170 HK, som nu ligger i bilen, men samme motorstyring.
6. Jeg køber bilen i dec. 2015, og afhenter den på autotransporter. Ved afhentning har den været ude at køre en tur, og står og går i tomgang - stille og roligt.. Jeg kører efterfølgende i den nogle dage på prøveplader, og bilen kører fint.
7. Nu står jeg så her med en bil vi ikke kan finde ud af hvad fejler, efter at have motoren ude, men køre det kan den ikke.. Og mekanikeren (og ham her er dygtig) han er meget i vildrede med disse vacumslanger.. og mht. motorstyringen vil han ikke røre ved..
quote]

Ja det er muligt at progammere styreboks så den passer til bilen men hvis den kunne køre før så tror jeg ik på at det er der det største problem er .

Lyser motor lampe ikke ?

Hvis ja , hvilken fejl kode er der ?

Stelledning bag på motor ved termostathus er den monteret ?
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
kech1162
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24. mar 2016, 11:24

Re: Motorstyringen..?

28. mar 2016, 20:56

Hej alle hjælpere.. Jeg er i dag søndag kommet tæt på, at få styr på vacum slangerne.. Bilen starter pænt op, kører roligt med ca. 1.100 om/d mens den er kold, og falder til ca. 800 når den er ved at være driftvarm.. Den kører uden at sætte ud, DOG.. Nu sætter den ud når jeg presser den, (læs smækker speederen i bund).. Men jeg kan ikke rigtigt fornemme om om det er motoren der sætter ud, eller det er gearkassen der rusker..? Kan en aut. gearkasse ruske..? Når jeg køre almindeligt pænt, med dog lidt tung fod. så skifter den pænt gear og det gør den såmænd også når jeg accellerere, men som skrevet kan jeg ikke rigtigt føle om det er motoren der tager udsættere ved fuld power, eller om det er gearkassen.. Synes det føles som det kan være både og..? Jeg siger indtil nu ringtig mange tak for råd og vejledning - det har virkeligt hjulpet.. :)
Brugeravatar
AndersF
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 3. jun 2011, 20:49

Re: Motorstyringen..?

29. mar 2016, 10:53

Kan motoren ikke godt ryste hvis et motorophæng er ved at være færdig? :-)
Mvh Anders Frantsen

Medlemsnummer 776

2003 Saab 9-3SS 2.0T Arc Aut. med TD0414T Turbo, Aero dyser, 3" Forrør, 2.5" MapTun Sportsudstødning + MapTun Aero Stage 4

270 HK / 380 NM
P.O
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 779
Tilmeldt: 17. nov 2008, 21:06

Re: Motorstyringen..?

29. mar 2016, 22:02

Prøv at ring til mig på 28499477 evt jeg kan hjælpe.
Follow Me

Har nu
Saab 9-5 2,3 2004 Troll-R
Saab 9-5 2,3 2004 Aero
Saab 9-5 2,3 2003 Biopower



Åbne din SID
Tech 2 tester
Ring 28499477

Tilbage til "Tun og trim Forum"