Banner cycler

Problem med limited performance

Diskussion omkring tuning og trimning - f.eks. megasqiurt.

Redaktør: Bestyrelsen

Kraghave102
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. nov 2016, 11:14

Problem med limited performance

29. nov 2016, 11:57

Hej
Har problem med 9-3 TTID(Hirsch) 12/2009, km 276000, manglende respons ved lave omdrejninger
Kørselsmønster: Til og fra arbejde 400 km mandag(ud) - fredag(hjem)
Ingen fejlkoder ifølge mekaniker, fuldsyntetisk olie, 1000 km siden Bell Add 1D+, vedligeholdelsesfrit filter
Batteri af på, kører ok - 10-12 km med bundtræk og så igen limited performance, kan fjerne fejl kode i display?
Mistanke om Luftmængde måler, måske slange til lille turbo? der tager lave omdrejning
kan I hjælpe
vh
Jan Kuipers


Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2053
Tilmeldt: 23. mar 2004, 23:22

Problem med limited performance

29. nov 2016, 12:43

Hmm.....jeg tænker umiddelbart ladetryksventil til den lille turbo?
Har du været igennem de typiske fejlkilder som partikelfilter og EGR ventil?
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
Kraghave102
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. nov 2016, 11:14

Problem med limited performance

29. nov 2016, 18:45

tak for svar partikel filter var umiddelbart min tank selv efter bell add 1d+ egr har prøvet med egr rens men var usikker på brug så det stoppe, men hælder til ladetryksventilen da den lige har været på værksted a 2 gange og sovset ind i dinetrol da det ikke var lavet ordentligt førse gang der var et par slanger der skulle eftermonteres :-( tak for hurtigt svar
Brugeravatar
lund
SAAB FREAK
Indlæg: 88
Tilmeldt: 24. jul 2006, 19:14

Problem med limited performance

29. nov 2016, 23:22

Hvis den er på samme måde som min fra 2011 , så er EGR jo en elmotor der styre spjældet , og ja den bliver slidt , min blev skiftet ved ca de km som din har kørt nu
tidligere biler
99 GL 1983 RIP
900 GLS 1983 RIP
900 2,1 16 v 1992 solgt
9-3 2,2 Tid 1999 solgt
Nuværende
9-3 TTid 2011
ulrichstefan
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 521
Tilmeldt: 11. jan 2007, 19:56

30. nov 2016, 08:37

De symtomer du nævner er typiske egr problemer. 276.000km er godt klaret for en egr ventil:-)
9-3 Griffin Sportscombi aero 2.0Txwd,aut 12
276hk 421nm

9-3 aero 01
ca290hk og 380nm
Kraghave102
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. nov 2016, 11:14

30. nov 2016, 15:46

til Lund
ja jeg tror det er samme serie 2009-2011 vist ikke de store forskelle 180HK'ere automatisk 375-400 Nm, så må der en ny på,

dejligt køretøj tør godt sige det den bedste bil jeg har haft
tidligere

Skoda superb 2,5 V6 tdi
Peugeot 406 3,0 V6
Peugeot 406 2,2 TDI møgbil
Peugeot 406 2,0 TDI chippet - svinghjulet(/købling ikke glad for det
Opel Vectra 1,9 TDI - 120 HK morfar bil chippet til 138
Kraghave102
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. nov 2016, 11:14

8. dec 2016, 17:11

Hej
Når der nu har været flinke personer til at give gode råd var det en ladeluft ventil der var nissen, god jul alle
vh
Jna

Tilbage til "Tun og trim Forum"