Er der nogen fordel i ikke at montere kæden på balance akslerne. Hvordan bliver motorens gang uden. Kan de svare sig at afmontere dem helt.
Mvh Carsten
Erfaring med kæde på balance akslerne med og uden
Redaktør: Bestyrelsen
- palleib
- SUPER SAAB FREAK
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Erfaring med kæde på balance akslerne med og uden
Fordele på en gadebil, jeg kan ikke lige finde nogen.
Ulemper flere vibrationer i bilen, mærkbart ved lavere omdrejninger. Dvs, under 2000 omdrejninger
På en raseri bil, stiller det sig anderledes.
Mindre vægt, mindre friktion, bedre pålidelighed når du har hævet maks. omdrejnings tallet
MVH
Morten
Ulemper flere vibrationer i bilen, mærkbart ved lavere omdrejninger. Dvs, under 2000 omdrejninger
På en raseri bil, stiller det sig anderledes.
Mindre vægt, mindre friktion, bedre pålidelighed når du har hævet maks. omdrejnings tallet
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
Erfaring med kæde på balance akslerne med og uden
Under alle omstændigheder skal akslerne blive siddende i motoren da det ellers bliver umuligt at få olie tryk på maskinen
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Erfaring med kæde på balance akslerne med og uden
Der findes et kit, når man fjerner balance akslerne
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=875
Hvis man syntes det er sindsygt viktigt at fjerne de 5-10 kg fra motoren
MVH
Morten
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=875
Hvis man syntes det er sindsygt viktigt at fjerne de 5-10 kg fra motoren
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- palleib
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Erfaring med kæde på balance akslerne med og uden
Ja det har jeg nemlig også set. Men tanken havde også været forbi olien. Hvis vi nu snakker maks 350 HK og det er måske højt sat, håber på 300 plus. Skal ha motoren ud alligevel pga div ombygninger og derfor også skifte kæden, så hvis der er mærkbart forskel ville jeg ikke sætte den på balance akslerne. Hvad kan maks rpm hæves til hvis den ikke er på.
2000 Saab 9-5 Aero
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Erfaring med kæde på balance akslerne med og uden
Balanceaksler er ikke problemet hvis resten af motoren er standart
Omdrejningstallet er slet ikke noget problem med 350 hk. Hvis du vil hæve omdrejnings tallet så er det hele pakken der skal ses på.
Knastakser ventilfjedre, portning af topstykke, indsugnings manifold udstødningsmanifold.
Stempler, og plejlstænger, i en lettere version. Lettere svinghjul , osv.
Basis set du begynder at suge trimme en turbo motor, når det ikke er nødvendigt, med dit effekt mål.
Spild af penge efter min mening.
MVH
Morten
Omdrejningstallet er slet ikke noget problem med 350 hk. Hvis du vil hæve omdrejnings tallet så er det hele pakken der skal ses på.
Knastakser ventilfjedre, portning af topstykke, indsugnings manifold udstødningsmanifold.
Stempler, og plejlstænger, i en lettere version. Lettere svinghjul , osv.
Basis set du begynder at suge trimme en turbo motor, når det ikke er nødvendigt, med dit effekt mål.
Spild af penge efter min mening.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- MXP
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Erfaring med kæde på balance akslerne med og uden
Jeg valgte ikke at få balanceaksle kæden monteret da jeg fik skiftet kæde + toppakning.
Er ikke generet af vibrationer selvom den nok kørte roligere i tomgang før. Det er kun i tomgang du vil mærke en forskel.
Fik at vide at hvis man tuner så er det balanceakslekæden/tandhjul der er det svage led. Det var den primære årsag til at jeg undlod at få den monteret. Så er der mindre der kan gå itu.
Er ikke generet af vibrationer selvom den nok kørte roligere i tomgang før. Det er kun i tomgang du vil mærke en forskel.
Fik at vide at hvis man tuner så er det balanceakslekæden/tandhjul der er det svage led. Det var den primære årsag til at jeg undlod at få den monteret. Så er der mindre der kan gå itu.
- MXP
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Erfaring med kæde på balance akslerne med og uden
Mht. tuning så er MAP tun stage5 perfekt til en gadebil. Dvs. ca. 340 HK og godt 500 nm (har jeg lige erfaret). Det er det høje moment ved de lave omdrejninger man har brug for efter min mening. Dels for at spare benzin når man cruiser og så lade den blive i 5. gear når man vil overhale normalt uden det skal gå helt vildt for sig. Det bliver rigeligt vildt hvis man går i 3. og giver gas.......så det vilde kan man også. At den måske bliver lidt sløv over 220 km/t er vel kun akademisk?
Skal man have virkelig mange HK skal der flere omdrejinger på og man går på kompromis med det høje moment ved de lave omdrejninger? ......til gengæld får man høj tophastighed hvis gearing er til det......eller et vildt træk over 200 km/t men det har man ikke så meget brug for til en gadebil? .......nu har jeg aldrig prøvet en +700 HK 9000 så måske ændrer jeg mening hvis jeg en dag prøver sådan en
Skal man have virkelig mange HK skal der flere omdrejinger på og man går på kompromis med det høje moment ved de lave omdrejninger? ......til gengæld får man høj tophastighed hvis gearing er til det......eller et vildt træk over 200 km/t men det har man ikke så meget brug for til en gadebil? .......nu har jeg aldrig prøvet en +700 HK 9000 så måske ændrer jeg mening hvis jeg en dag prøver sådan en
- SGT
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Balance akslerne fjerner ikke kun vibrationer, de fjerner også støj!
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil. Solgt.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 ny vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY03 impulskøb
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
- MXP
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Der er helt klart kommet mere "støj". Da jeg fik min kunne jeg knap nok høre/mærke motoren når den kørte i tomgang men nu fik jeg monteret 3" udstødning og fjernet balanceaksel kæde i samme operation.....og en 3" brummer jo lidt. Det var min formodning at det var den som var den største årsag til det lidt højere lydniveau. Men stadig synes jeg at nå man er i fart så ikke noget der generer. Der er også dækstøj osv.......