TD04HL-19T
Redaktør: Bestyrelsen
- Dennis-205
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
TD04HL-19T
Hej.
Jeg er blevet anbefalet denne turbo til min 9-3 fra 2002, men hvor finder jeg en ordentlig?
håber i har lidt erfaringer at dele ud af
/Dennis
Jeg er blevet anbefalet denne turbo til min 9-3 fra 2002, men hvor finder jeg en ordentlig?
håber i har lidt erfaringer at dele ud af
/Dennis
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
TD04HL-19T
Ordenligt som i et ikke Kina produkt ?
https://www.maptunparts.se/turbosystem/ ... -5-mt.html
MVH
Morten
https://www.maptunparts.se/turbosystem/ ... -5-mt.html
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- BrittOgLars
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Medlem nummer 785
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
- Dennis-205
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Jeg har luret en del på eBay, men det er sgu lidt en jungle og et sats.
Køber jeg en original som Morten linker til så koster den næsten det samme som bilen
Kunne være man skulle prøve at finde et dansk firma der forhandler de billige udgaver så det var lidt nemmere mht. Garanti/reklamation.
Køber jeg en original som Morten linker til så koster den næsten det samme som bilen
Kunne være man skulle prøve at finde et dansk firma der forhandler de billige udgaver så det var lidt nemmere mht. Garanti/reklamation.
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Medmindre den er transport skadet
Så kan du læse om din garanti i en spand vand.
Her er din garanti fra et dansk firma, der forhandler kina ladere
REKLAMATION
Reklamations retten er 2 år for salg til private. Dele der er beskadiget ved overbelastning, motorsport , monteret forkert eller monteret på motorer hvor ydelsen er forøget udover fabrikkens specifikationer dækkes ikke. Driftstab, direkte og indirekte skader eller arbejde ved udskiftning af defekt vare er ikke omfattet af reklamationen, varen må heller ikke være forsøgt adskilt.
Men det har altid været sådan med tunings komponenter, risikoen for defekt er 100% købers problem
MVH
Morten
Så kan du læse om din garanti i en spand vand.
Her er din garanti fra et dansk firma, der forhandler kina ladere
REKLAMATION
Reklamations retten er 2 år for salg til private. Dele der er beskadiget ved overbelastning, motorsport , monteret forkert eller monteret på motorer hvor ydelsen er forøget udover fabrikkens specifikationer dækkes ikke. Driftstab, direkte og indirekte skader eller arbejde ved udskiftning af defekt vare er ikke omfattet af reklamationen, varen må heller ikke være forsøgt adskilt.
Men det har altid været sådan med tunings komponenter, risikoen for defekt er 100% købers problem
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Dennis-205
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Det vil jeg mene gælder alle steder - Hvis man selv ødelægger en vare så er det nok de færreste butikker der bytter den.
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jo, måske, Men at påstå at garantien bortfalder, hvis en turbo anvendes til effektforøgelse, det er snyderi. Direkte fup. Men Kinaturboer er fup. Kvaliteten er ikke bare ringe (mere end 4 ringe som dem i Audi).
Jeg har et eksempel på en turbo der holdt til 3 løb, så var den slidt op. På igen med den oprindelige, og den kører stadig 10-12 løb senere.
Jeg har et eksempel på en turbo der holdt til 3 løb, så var den slidt op. På igen med den oprindelige, og den kører stadig 10-12 løb senere.
Sláinte
Mick
Mick
- 4Roger
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Nu er kina jo ikke sort/hvidt, mange velrenomenerede firmaer får deres produkter fremstillet i kina, ja de laver meget skidt men hvis du betaler prisen kan de levere varen, og det er rigtig mange flere firmaer end man skulle tro. Bare se på byen Schenzen mega by skudt op på få år, ja undersøg selv, noget af en historie.
Dårligt ry da vi i lang tid har efterspurgt billigt l..t, det har det så leveret
Kort sagt, du kan købe alle kvaliteter i kina og med et kvalitetsnavn på, ja så stiger prisen af flere årsager.
En turbo til 13-1500kr, ja den kan skisme godt risikere ikke at være den bedste investering...
Dårligt ry da vi i lang tid har efterspurgt billigt l..t, det har det så leveret
Kort sagt, du kan købe alle kvaliteter i kina og med et kvalitetsnavn på, ja så stiger prisen af flere årsager.
En turbo til 13-1500kr, ja den kan skisme godt risikere ikke at være den bedste investering...
- Dennis-205
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Men så vil jeg heller ikke mene en turbo, original eller ej, bør koste 12.000kr.
Produktionen kan simpelthen ikke være så dyr at det skal koste så meget...
Mange kendte mærker har jo deres fabrikker i Kina alligevel.
/Dennis
Det er lidt det jeg er ude i. Jeg er med på at en kina turbo til 1700kr. Højst sandsynligt ikke er mere værd, men det er også surt at give 4-5000kr for en der heller ikke er noget værd.4Roger skrev:Nu er kina jo ikke sort/hvidt, mange velrenomenerede firmaer får deres produkter fremstillet i kina, ja de laver meget skidt men hvis du betaler prisen kan de levere varen, og det er rigtig mange flere firmaer end man skulle tro. Bare se på byen Schenzen mega by skudt op på få år, ja undersøg selv, noget af en historie.
Dårligt ry da vi i lang tid har efterspurgt billigt l..t, det har det så leveret
Kort sagt, du kan købe alle kvaliteter i kina og med et kvalitetsnavn på, ja så stiger prisen af flere årsager.
En turbo til 13-1500kr, ja den kan skisme godt risikere ikke at være den bedste investering...
Men så vil jeg heller ikke mene en turbo, original eller ej, bør koste 12.000kr.
Produktionen kan simpelthen ikke være så dyr at det skal koste så meget...
Mange kendte mærker har jo deres fabrikker i Kina alligevel.
/Dennis
- 4Roger
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Lars har gode erfaringer med en, og umiddelbart ser det ud som om det firma sælger rigtig meget med tilfredse kunder.
tjek dem ud og se på hvad de har solgt, de fleste tilfredse kunder efterlader sjældent feedback, se hellere på hvad de rent faktisk har solgt.
De påstår den vigtigste del er original Mitsubishi fra Japan, det lyder ikke så ringe i mine ører.
Bemærk import/moms kommer måske oveni
Ja, svært valg for hvis den ikke holder... På den anden side kan en til 12000kr vise sig at være nærmest den samme med et velkendt navn - prisen!
Måske skulle du læse dit horoskop
tjek dem ud og se på hvad de har solgt, de fleste tilfredse kunder efterlader sjældent feedback, se hellere på hvad de rent faktisk har solgt.
De påstår den vigtigste del er original Mitsubishi fra Japan, det lyder ikke så ringe i mine ører.
Bemærk import/moms kommer måske oveni
Ja, svært valg for hvis den ikke holder... På den anden side kan en til 12000kr vise sig at være nærmest den samme med et velkendt navn - prisen!
Måske skulle du læse dit horoskop
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Hvis du kan nøjes med ca. 270 hk, istedet for ca 370 hk
Så er dette et godt og billigt alternativ.
https://www.maptunparts.dk/turbo-system ... -2005.html
En original SAAB turbo fra en Areo.
Den ligger faktisk hjemme på hylden og venter på bedre tid og vejr, for at blive monteret.
Da jeg har en ide om at 250 hk. er rigeligt i en og 9-3.
MVH
Morten
Så er dette et godt og billigt alternativ.
https://www.maptunparts.dk/turbo-system ... -2005.html
En original SAAB turbo fra en Areo.
Den ligger faktisk hjemme på hylden og venter på bedre tid og vejr, for at blive monteret.
Da jeg har en ide om at 250 hk. er rigeligt i en og 9-3.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Dennis-205
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Kan godt være jeg skal kigge lidt i stjernerne
Planen er at Lars skal stå for trim, det var også ham der anbefalede mig en 19T.
Jeg har allerede købt større IC og er ved at få fat i 3" forrør. Men da jeg kører med GT17 lader så skulle den jo helst skiftes hvis jeg vil lande mellem 250-300hk...
Tænker også at 19T laderen er bedre hvis jeg senere hen vil have mere ud af det
Overvejer også at søge efter noget brugt, men det er ikke det der er mest af...
/Dennis
Planen er at Lars skal stå for trim, det var også ham der anbefalede mig en 19T.
Jeg har allerede købt større IC og er ved at få fat i 3" forrør. Men da jeg kører med GT17 lader så skulle den jo helst skiftes hvis jeg vil lande mellem 250-300hk...
Tænker også at 19T laderen er bedre hvis jeg senere hen vil have mere ud af det
Overvejer også at søge efter noget brugt, men det er ikke det der er mest af...
/Dennis
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Hvad med resten af pakken ?
Dvs. få effekten i jorden, styre og bremse.
Undgå at smadre motor gearkasser, og kobling.
Med 300 hk, der er brugbare, så er en turbo til 12000 kr faktisk ikke særlig dyr
Da man nok skal påregne minimum 50.000 kr ekstra til at kunne bruge effekten
En af grundene jeg har sat mig målet 250 hk
Da jeg regner med ca 25.000 kr for hele pakken
Speed costs how fast do want to go ?
MVH
Morten
Dvs. få effekten i jorden, styre og bremse.
Undgå at smadre motor gearkasser, og kobling.
Med 300 hk, der er brugbare, så er en turbo til 12000 kr faktisk ikke særlig dyr
Da man nok skal påregne minimum 50.000 kr ekstra til at kunne bruge effekten
En af grundene jeg har sat mig målet 250 hk
Da jeg regner med ca 25.000 kr for hele pakken
Speed costs how fast do want to go ?
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Dennis-205
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Kommer ikke til at lave et så seriøst projekt ud af det, men jeg har købt et rescue kit og undervogn kommer hen ad vejen.
Det er ren hygge og skal kun give mig et smil på læben når jeg en gang i mellem træder lidt hårdere på speederen.
Det er ren hygge og skal kun give mig et smil på læben når jeg en gang i mellem træder lidt hårdere på speederen.
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Trim og opgradér bremser og undervogn først.
Effekt- og momentforøgelse kan umiddelbart synes morsommere, men lidt færre HK og lidt mindre moment, som overbevisende kan afleveres til asfalten er både sikrere og lige så sjovt.
SAAB hilsen Ole
Effekt- og momentforøgelse kan umiddelbart synes morsommere, men lidt færre HK og lidt mindre moment, som overbevisende kan afleveres til asfalten er både sikrere og lige så sjovt.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Al form for ombygning skal være seriøst, eller er det bare spild af penge !
Hvad nytter det at den har 300hk på rullerne, hvis du reelt kun kan udnytte 200 hk når du kører på vejen ?
Jeg har været hele møllen igennem med min gamle Volvo 240.
!80 hk var ikke nok 250+ lød som sjovere.
Og 60.000 kr senere så var det også sjovt, men de mellemliggende km var altid i en frygt for hvad eksplodere nu denne gang.
Ikke særligt optimalt på en bil der bruges til dagligt.
MVH
Morten
Hvad nytter det at den har 300hk på rullerne, hvis du reelt kun kan udnytte 200 hk når du kører på vejen ?
Jeg har været hele møllen igennem med min gamle Volvo 240.
!80 hk var ikke nok 250+ lød som sjovere.
Og 60.000 kr senere så var det også sjovt, men de mellemliggende km var altid i en frygt for hvad eksplodere nu denne gang.
Ikke særligt optimalt på en bil der bruges til dagligt.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Dennis-205
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Så længe det ikke er så mange penge jeg spilder så går det nok.
Der er jo også forskel på hvad folk synes er seriøst. For nogen er det 5-600hk der kun kan køre ligeud og andre 2-300hk der også kan dreje...
Jeg har nu bygget en del biler i min tid, det er bare den første med tryk - Det har altid været sugemotorer jeg har bygget, derfor min tvivl.
Men selvfølgelig skal undervogn og bremser følge med, men alle tingene er noget jeg finder hen ad vejen.
/Dennis
Der er jo også forskel på hvad folk synes er seriøst. For nogen er det 5-600hk der kun kan køre ligeud og andre 2-300hk der også kan dreje...
Jeg har nu bygget en del biler i min tid, det er bare den første med tryk - Det har altid været sugemotorer jeg har bygget, derfor min tvivl.
Men selvfølgelig skal undervogn og bremser følge med, men alle tingene er noget jeg finder hen ad vejen.
/Dennis
/Dennis
Saab 9-3 2002
Saab 9-3 2002
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Turbo motorer er relativ nemme. mere tryk og benzin
En større turbo hvis indsugnings temperaturen bliver meget høj.
Og så bare vente på ting der ikke kan holde eksploderer
Holdbarheden på stempler ligger f eks omkring de 300 HK. på denne motor.
Så den valgte turbo er lige stor nok.
En for stor turbo, er lidt som at vælge en for vild knastaksel..
Effekten kommer først ved højere omdrejninger, hvor man normalt ikke befinder sig.
Og der er turbolag, Dvs en lille forsinkelse fra speeder ønske til motoren reagerer.
Nu har jeg ingen erfaring med en 19t på en 9-3
Kun en gt 17 på en 9-3 , og en 2,3 l 9-5
Og forskellen i bundtræk er enorm
MVH
Morten
En større turbo hvis indsugnings temperaturen bliver meget høj.
Og så bare vente på ting der ikke kan holde eksploderer
Holdbarheden på stempler ligger f eks omkring de 300 HK. på denne motor.
Så den valgte turbo er lige stor nok.
En for stor turbo, er lidt som at vælge en for vild knastaksel..
Effekten kommer først ved højere omdrejninger, hvor man normalt ikke befinder sig.
Og der er turbolag, Dvs en lille forsinkelse fra speeder ønske til motoren reagerer.
Nu har jeg ingen erfaring med en 19t på en 9-3
Kun en gt 17 på en 9-3 , og en 2,3 l 9-5
Og forskellen i bundtræk er enorm
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg deler synspunkter med Morten.
En mere effektiv intercooler, fra fx. Forge, en en lige så effektiv måde til at lede mere ilt til motoren som højere turbotryk.
I min erfaring er pengene her givet givet godt ud.
SAAB hilsen Ole
En mere effektiv intercooler, fra fx. Forge, en en lige så effektiv måde til at lede mere ilt til motoren som højere turbotryk.
I min erfaring er pengene her givet givet godt ud.
SAAB hilsen Ole
Senest rettet af Viggen 11. jan 2017, 18:40, rettet i alt 1 gang.
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Dennis-205
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Jeg har lige modtaget en bedre/større IC, så den skal bare på
Kører med gt17 nu og det bliver nok også den der vil blive brugt i første omgang.
Så må vi se hvad Lars kan hive ud af den på fornuftig vis med IC, 3" downpipe.
Fik monteret Sterling wheel clamp igår, det gjorde mere end jeg havde regnet med
Kører med gt17 nu og det bliver nok også den der vil blive brugt i første omgang.
Så må vi se hvad Lars kan hive ud af den på fornuftig vis med IC, 3" downpipe.
Fik monteret Sterling wheel clamp igår, det gjorde mere end jeg havde regnet med
/Dennis
Saab 9-3 2002
Saab 9-3 2002
- BrittOgLars
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Det er så GT17 Turboen der er "Proppen" i det setup
/Lars
/Lars
Medlem nummer 785
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
Sekretær i SAABklubDanmark
Lars@saabklubdanmark.dk
40841988
Saab 9000 2,3 1997
Saab 9-3 Cabriolet 2001
Saab 9-3 2.0T 2009 Sport Sedan 361Hk,486Nm, lææææækker bil:)
- Dennis-205
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Mønten er der bare ikke lige til en ordentlig turbo pt. Desværre og så vil jeg hellere tage et step 2 hvor den bliver skiftet
/Dennis
Saab 9-3 2002
Saab 9-3 2002
- RuneSM
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
http://www.speeding.nu/c/turbo-tillbeho ... bishi-735/
Der er mange muligheder. Speeding.nu fører originale stumper, og har både 19t og 15t på lager til hhv 6241dkr for 19t og 4288dkr for 15t. Det er bare om at lede lidt rundt
Der er mange muligheder. Speeding.nu fører originale stumper, og har både 19t og 15t på lager til hhv 6241dkr for 19t og 4288dkr for 15t. Det er bare om at lede lidt rundt
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
- Dennis-205
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Det var da lidt en anden pris
Synes ellers jeg har søgt en del, tak for det.
Synes ellers jeg har søgt en del, tak for det.
/Dennis
Saab 9-3 2002
Saab 9-3 2002