Hey guys, jeg har en Saab 2.3 turbo med motorkode b234L. som lige nu har 340 hk og 460 nm, men har problemer med at koblingen fedter, har så læst at std koblingen ikke kan holde til mere end omkring 420 nm. Så har 2 spørgsmål.
1. er der nogen der har erfaringer med bedre koblinger, og hvilke. Eller måske bare sætte en centermetal kobling i og kan det holde til noget.
2. er der nogen der ved hvor meget moment gearkassen kan holde til.
upgrade kobling til en 9000
Redaktør: Bestyrelsen
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: upgrade kobling til en 9000
Sachs racing, den har jeg haft gode erfaringer med på Volvoen Dyr men god.
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/sa ... -9000.html
Og jeg havde nok valg denne, hvis det er daglig bilen, og reduceret momentet lidt hvis den begyndte at fedte.
Men 460 nm burde ikke være noget problem, da de er meget konservative med deres opgivelser.
Og opgraderingen bliver meget hård, og ikke kørbar til dagligt.
Hvad gearkassen kan holde til, det er individuelt da der er mange faktorer der spiller ind.
Gearkassen almene tilstand.
Køremåde, ser man et hver rød lys som en invitation til at køre dragrace ?
Vejgreb, et gadeslicks kan overføre mere moment end et helårs dæk.
Men forvent en reduceret levetid ifht. en motor med standart effekt, og moment.
Med en T7 styreenhed, kan man bestemme maks. moment i de enkelte gear.
Hvilket kan være en fordel, da 3-4 gear normale er de stærkeste gear.
MVH
Morten
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/sa ... -9000.html
Og jeg havde nok valg denne, hvis det er daglig bilen, og reduceret momentet lidt hvis den begyndte at fedte.
Men 460 nm burde ikke være noget problem, da de er meget konservative med deres opgivelser.
Og opgraderingen bliver meget hård, og ikke kørbar til dagligt.
Hvad gearkassen kan holde til, det er individuelt da der er mange faktorer der spiller ind.
Gearkassen almene tilstand.
Køremåde, ser man et hver rød lys som en invitation til at køre dragrace ?
Vejgreb, et gadeslicks kan overføre mere moment end et helårs dæk.
Men forvent en reduceret levetid ifht. en motor med standart effekt, og moment.
Med en T7 styreenhed, kan man bestemme maks. moment i de enkelte gear.
Hvilket kan være en fordel, da 3-4 gear normale er de stærkeste gear.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk