Banner cycler

Saab 9-3 B207e mister ladetryk

Diskussion omkring tuning og trimning - f.eks. megasqiurt.

Redaktør: Bestyrelsen

Lance
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 25
Tilmeldt: 3. jul 2014, 20:58

Re: Saab 9-3 B207e mister ladetryk

3. maj 2018, 15:05

Esbenw:
Jeg har også Torque pro app, men syntes ikke at jeg har adgang til info om indsugningstemperatur, men kan ihvertfald se at der er forskel i ladetrykket.

Imorges ved 6 tiden, da der var ca. 9 grader og lettere tåget i Odense, så træk den fint . Måske ikke 100%, men det gik ret godt og jeg lavede flere pulls i 2, 3, 4 gear uden at den tabte tryk. Den tøvede dog lige ved sidste træk, men tog ved igen.

Da den så blev parkeret stod den ligesom og rullede i tomgang, inden den faldt ned på plads igen .

Ved ikke om varm luft øger risikoen for tændingsbanken, men det er ikke optimalt hvis man vil opnå maks tryk.

Henrik:

Min er trimmet med anden motorstyring og 630cc dyser. Tror for så vidt ikke at trimmet er problemet, men det øget tryk har nok sat pres på nogle ældre komponenter. Der kom nye tændrør i for 2 måneder siden, NGK-R. Det var nogen som maptun anbefalede.

Tænker også at en ny membran kunne være vejen frem da den nok aldrig er skiftet, har du evt hjemmesiden, hvor du købte din? Har også overvejet en aftemarket fra Forge, den koster ca. 1000kr.

Tænker at trykdåsen virker, men den er selvfølgelig gammel og lettere rusten. Om den kan klare det øget tryk er selv ikke sikkert.

Vedr. PCV-ventilen, hvad hedder den på dansk? Har nemlig en susende lyd fra omkring den sidder, kan høres tydeligt i tomgang. Så der kunne meget vel være et godt bud.

Hvor meget lyd fra luftfilter og turboen hører i ved alm kørsel? Min lyder meget voldsomt og suser højt.


bearhunter
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18. nov 2023, 22:16

Re: Saab 9-3 B207e mister ladetryk

18. nov 2023, 22:22

Hej derude!
ved godt det er et par dage siden, at denne tråd blev oprettet.
Dog havde jeg samme problem tidligere i år, på hirsch trim. Mit problem blev afhjulpet 100% ved at skifte intercooleren til do88. Jeg tror trådstarters problem har været en internt sammenfaldet intercoller, ligesom min. EFter udskiftning trækker den bedre end nogensinde før, og det er som om de sidste 2000 omd/m er blevet meget mere livlig og moment-holdig.
Håber dette kan hjælpe andre som holder disse biler i live fremover.
Mvh nordjyden.

Tilbage til "Tun og trim Forum"