Hej,
Jeg har modtaget en invitation til cab ejerne. Denne er valgt at poste her i cab forummet da den ikke rigtigt henvender sig til så mange andre.
Teksten lyder :
Jeg har lige fået en lang mail fra Bernt Tornefjell i Norkøping. Han har en plan om at genoplive Cab-træf 2004 med en revivel og medinddrage andre af de ældre modeller.
Se invitationen. Den gælder både Sverige, Norge og Danmark.
Det lyder da spændende.
Invitationen kan ses her : http://saabklubdanmark.dk/images/traf/I ... verige.jpg
Eller her :
Cab træf i Sverige ( og B-motor )
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Cab træf i Sverige ( og B-motor )
Spændende.
Det kunne være man skulle begynde at booke ferie
Det gælder jo kun ægte saab
Det kunne være man skulle begynde at booke ferie
Det gælder jo kun ægte saab
- SørenAK
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Cab træf i Sverige ( og B-motor )
En skam man ikke har bilen færdig endnu, så var det da en fin sommerferie
Søren Abildgaard Kristensen, medlem 317.
1978 99 turbo
1993 900i 2,1 Trionic 5,5
1978 99 turbo
1993 900i 2,1 Trionic 5,5
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Cab træf i Sverige ( og B-motor )
Sikke en fed invitation, det kunne være cool at tage med til
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Cab træf i Sverige ( og B-motor )
Hold da helt magle...
Det er da en fed invitation til et fedt arrangement
Baggrundsbilledet på invitationen er da helt utroligt.
En lille åben færge fyldt med og900Cab... ho ho ho ....
Konen mener den tur vil være en god ide..
Man kan køre op lørdag og overnatte på Scandic hvor vi alligevel skal mødes klokken 10...
Slottet ligger her: http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=2&m ... %3C/pts%3E
Her skal vi mødes: http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=2&m ... %3C/pts%3E[/b]
Det er da en fed invitation til et fedt arrangement
Baggrundsbilledet på invitationen er da helt utroligt.
En lille åben færge fyldt med og900Cab... ho ho ho ....
Konen mener den tur vil være en god ide..
Man kan køre op lørdag og overnatte på Scandic hvor vi alligevel skal mødes klokken 10...
Slottet ligger her: http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=2&m ... %3C/pts%3E
Her skal vi mødes: http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=2&m ... %3C/pts%3E[/b]
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- Anders_Møller
- ULTRA SAAB FREAK
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Jeg har helt lyst til at trække motoren op af min og gøre den klar...
Hvornår havde OG900 CAB den sorte smalle striber på skærm og dører (ikke den brede forneden, men den lille sorte der løber fra langs bilen) ???
Hvornår havde OG900 CAB den sorte smalle striber på skærm og dører (ikke den brede forneden, men den lille sorte der løber fra langs bilen) ???
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Viking: Det ligner mere noget med hvilken farve bilen har... Det er kun de hvide der har den tynde stribe... Jeg har også kun set den på den hvide der var med på Langelinie i sommer.
EDIT: Jeg bliver sgu ikke nogen god spion... Min egen cab 1992 har de tynde striber.. og den er sort
Se så at få den motor fikset. Det kunne blive en rigtig god tur, Viking.. Det gælder også SørenAK.. Det er først om et halvt år.. Det skulle I kunne nå....
EDIT: Jeg bliver sgu ikke nogen god spion... Min egen cab 1992 har de tynde striber.. og den er sort
Se så at få den motor fikset. Det kunne blive en rigtig god tur, Viking.. Det gælder også SørenAK.. Det er først om et halvt år.. Det skulle I kunne nå....
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- Kanstrup
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Super Godt, at invitationen kom på hjemmesiden, Vels !
Der er tale om en god tur med flot kortegekørsel. Jeg deltog i de 3 saabcab.com-arrangementer, der blev afholdt i 2003, 2004 og 2005. Turen op til Mauritzberg er rigtig smuk, og kan kun anbefales.
Den ene af arrangørerne er Bernt Tornefjell, der ejer den prototype Cab 1983, der "slap ud" og blev forsynet med stelnummer og indregistreret. Bilen bliver taget frem ved særlige lejligheder, og var sidst i Danmark til internationalt Træf i 2004 i Fuglsø.
Der er tale om en god tur med flot kortegekørsel. Jeg deltog i de 3 saabcab.com-arrangementer, der blev afholdt i 2003, 2004 og 2005. Turen op til Mauritzberg er rigtig smuk, og kan kun anbefales.
Den ene af arrangørerne er Bernt Tornefjell, der ejer den prototype Cab 1983, der "slap ud" og blev forsynet med stelnummer og indregistreret. Bilen bliver taget frem ved særlige lejligheder, og var sidst i Danmark til internationalt Træf i 2004 i Fuglsø.
Medlem 556
9-3 Viggen Cab 2000 MCY
9-3 Viggen Cab 2000 MCY
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
Er der nogen der har yderligere info om dette arrangement. Tilmelding. overnatning og så videre
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Topponaut
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
"Er der nogen der har yderligere info om dette arrangement. Tilmelding. overnatning og så videre"
Här kommer en uppdatering och "påminnelse" om träffen.
http://forum.saabklubben.nu/ubbthreads. ... 614&page=4
- Välkomna!
Hälsar
Bernt & Jonas
Här kommer en uppdatering och "påminnelse" om träffen.
http://forum.saabklubben.nu/ubbthreads. ... 614&page=4
- Välkomna!
Hälsar
Bernt & Jonas
SAAB 900 T16 cabriolet prototype
SAAB 9-3 AERO Toppola
SAAB 9-3 Viggen cabriolet
SAAB 99 Turbo
www.toppola.com
SAAB 9-3 AERO Toppola
SAAB 9-3 Viggen cabriolet
SAAB 99 Turbo
www.toppola.com
- Topponaut
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Hej gott folk,
Då var träffen över för denna gång, bilder kan ses på medföljande länk:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 8&t=259547
eller på länk:
http://forum.saabklubben.nu/ubbthreads. ... #Post98614
Vi saknade dock medverkande från våra underbara danska grannar. Förra gången för 5 år sedan var det ett flertal danska bilar med på träffen.
Vi får ordna en speciell inbjudan till er nästa gång.
Jacob, ta en titt på vad din MonteCarlocab missade!
Den hade gjort sig bra tillsammans med sina gula "kompisar".
Vi ses framöver på andra SAAB-träffar.
Då var träffen över för denna gång, bilder kan ses på medföljande länk:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 8&t=259547
eller på länk:
http://forum.saabklubben.nu/ubbthreads. ... #Post98614
Vi saknade dock medverkande från våra underbara danska grannar. Förra gången för 5 år sedan var det ett flertal danska bilar med på träffen.
Vi får ordna en speciell inbjudan till er nästa gång.
Jacob, ta en titt på vad din MonteCarlocab missade!
Den hade gjort sig bra tillsammans med sina gula "kompisar".
Vi ses framöver på andra SAAB-träffar.
SAAB 900 T16 cabriolet prototype
SAAB 9-3 AERO Toppola
SAAB 9-3 Viggen cabriolet
SAAB 99 Turbo
www.toppola.com
SAAB 9-3 AERO Toppola
SAAB 9-3 Viggen cabriolet
SAAB 99 Turbo
www.toppola.com
- Kanstrup
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
FANTASTISKE billeder fra træffet ved Mauritzberg Slot.
For enhver, der holder af de klassiske Saab, er dette en flot samling. Det ser ud til at have været et herligt træf, hvor vejret også var helt perfekt.
Ideen med at samle netop de to modeller, der var medvirkende til at sætte stort internationalt focus på Saab - nemlig de første 99/900 Turbo fra 1978-1981 og den næsten legendariske OG900 Cab 1987-1994 - fortjente også et vellykket træf.
Første gang turen til Mauritzberg blev arrangeret var det også med Bernt Tornefjell - ejeren af prototype Cab'ben fra 1983 - som primus motor. Sammen med bladets redaktør Anders Mærsk kørte jeg derop, og den utrolige stemning, som alle fotografierne illustrerer, kan godt genkendes. I Cab-regi er sejlturen med færgen stopfyldt med Cab et højdepunkt, og jeg kan kun sige: DESVÆRRE kunne jeg ikke være med i år.
I år var der samlet 16 stk. OG900 Cab og 10 stk. af de tidlige Turbo 99/900, hvilket er flot. Det var en genial ide at samle bilerne i farver til kortegekørslen - de hvide, de røde, de blå, de gule o.s.v.
Til sammenligning var der i 2004 samlet hele 26 stk. OG900 Cab på Mauritzberg.
Det bliver spændende i år at se på det Internationale Træf i Holland, hvor mange der dukker op.
For en Cab-affectionado er det interessant at se de MonteCarlo-gule, hvor der var 3 stk.
Der er to stk. årgang 1992 med den lange spoiler, der når frem over fordørene. For 1992'er modeller var farven MonteCarlo-gul en farve, der kunne bestilles ved køb af bilen.
Kun een er en årgang 1991 - altså det man kan kalde den "ÆGTE" gule MonteCarlo-cab.
På billederne kan den genkendes på den korte hækspoiler, og ejeren har endda forsynet den med den sjældne originale ski-holder, der blev lavet specielt til OG900 cab.
I 1991 blev der produceret 300 stk. nummerede OG900 Cab i farven MonteCarlo-gul, farvekode-nummer 231. Af de 300 blev 25 stk. reserveret til det Svenske marked - 12 stk. gik til Tyskland, mens langt størstedelen blev solgt i USA med eet stk. til hver forhandler. Hvormange, der stadig eksistrerer, er ikke klart.
De nummererede er sjældenheder, og af de 3, der kan ses på billederne fra Mauritzberg, er der - så vidt jeg kan se - kun een ægte 1991'er. Den har jeg set flere gange før i Sverige, og den har (vist) nummeret # 017.
Der kom rent faktisk også 3 stk. nummererede OG900 Cab i MonteCarlo gul til Danmark. De to blev hurtigt re-exporteret til pengestærke købere i udlandet, for modellen var ganske enkelt rasende dyr i 1991 i Danmark.
Et enkelt eksemplar blev i Danmark. Den holdt til salg som ny bil i næsten et år, inden den fik nummerplader på. Den har skiftet ejere nogle gange undervejs, men er stadig i Danmark. Den nuværende ejer er bilsamler, og jeg besøgte ham i 2008 og så en perle med kun 41.000 kilometer på måleren og i nærmest mint-condition. Den har nummeret #123, og er ikke til salg.
For enhver, der holder af de klassiske Saab, er dette en flot samling. Det ser ud til at have været et herligt træf, hvor vejret også var helt perfekt.
Ideen med at samle netop de to modeller, der var medvirkende til at sætte stort internationalt focus på Saab - nemlig de første 99/900 Turbo fra 1978-1981 og den næsten legendariske OG900 Cab 1987-1994 - fortjente også et vellykket træf.
Første gang turen til Mauritzberg blev arrangeret var det også med Bernt Tornefjell - ejeren af prototype Cab'ben fra 1983 - som primus motor. Sammen med bladets redaktør Anders Mærsk kørte jeg derop, og den utrolige stemning, som alle fotografierne illustrerer, kan godt genkendes. I Cab-regi er sejlturen med færgen stopfyldt med Cab et højdepunkt, og jeg kan kun sige: DESVÆRRE kunne jeg ikke være med i år.
I år var der samlet 16 stk. OG900 Cab og 10 stk. af de tidlige Turbo 99/900, hvilket er flot. Det var en genial ide at samle bilerne i farver til kortegekørslen - de hvide, de røde, de blå, de gule o.s.v.
Til sammenligning var der i 2004 samlet hele 26 stk. OG900 Cab på Mauritzberg.
Det bliver spændende i år at se på det Internationale Træf i Holland, hvor mange der dukker op.
For en Cab-affectionado er det interessant at se de MonteCarlo-gule, hvor der var 3 stk.
Der er to stk. årgang 1992 med den lange spoiler, der når frem over fordørene. For 1992'er modeller var farven MonteCarlo-gul en farve, der kunne bestilles ved køb af bilen.
Kun een er en årgang 1991 - altså det man kan kalde den "ÆGTE" gule MonteCarlo-cab.
På billederne kan den genkendes på den korte hækspoiler, og ejeren har endda forsynet den med den sjældne originale ski-holder, der blev lavet specielt til OG900 cab.
I 1991 blev der produceret 300 stk. nummerede OG900 Cab i farven MonteCarlo-gul, farvekode-nummer 231. Af de 300 blev 25 stk. reserveret til det Svenske marked - 12 stk. gik til Tyskland, mens langt størstedelen blev solgt i USA med eet stk. til hver forhandler. Hvormange, der stadig eksistrerer, er ikke klart.
De nummererede er sjældenheder, og af de 3, der kan ses på billederne fra Mauritzberg, er der - så vidt jeg kan se - kun een ægte 1991'er. Den har jeg set flere gange før i Sverige, og den har (vist) nummeret # 017.
Der kom rent faktisk også 3 stk. nummererede OG900 Cab i MonteCarlo gul til Danmark. De to blev hurtigt re-exporteret til pengestærke købere i udlandet, for modellen var ganske enkelt rasende dyr i 1991 i Danmark.
Et enkelt eksemplar blev i Danmark. Den holdt til salg som ny bil i næsten et år, inden den fik nummerplader på. Den har skiftet ejere nogle gange undervejs, men er stadig i Danmark. Den nuværende ejer er bilsamler, og jeg besøgte ham i 2008 og så en perle med kun 41.000 kilometer på måleren og i nærmest mint-condition. Den har nummeret #123, og er ikke til salg.
Medlem 556
9-3 Viggen Cab 2000 MCY
9-3 Viggen Cab 2000 MCY